AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Jeg har studert med ei i 3 år nå. Vi er ikke bestevenner og henger utenfor skolen, men har hatt mye med hverandre å gjør på studiet. Jeg er nå invitert i bryllupet hennes, men ikke samboeren min pga jeg er ikke så nær henne i utgangspunktet og hun har aldri møtt han. Er det normalt av meg å reagere? Anonymkode: 636d7...ab1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Personlig så synes jeg det bør være mulig å gå i bryllup uten samboer, særlig hvis det er i samme by. Anonymkode: fad8d...408 13
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Skrevet 16 timer siden Om det er normalt å reagere er litt vanskelig å svare på. Har du og bruden mange felles venner? Er de i så fall invitert, og med eller uten partner? Anonymkode: 144b0...781 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Skrevet 16 timer siden I Norge er vel dette helt normalt ja. I utlandet er det langt mer naturlig å alltid invitere med en plus one. Anonymkode: 2ac64...b63 1
Daria Skrevet 16 timer siden #5 Skrevet 16 timer siden (endret) Er du invitert sammen med andre venner fra studiet, tenker jeg det er helt naturlig at dere inviteres uten partnere (og egentlig uansett - du er jo et selvstendig individ). Hvorfor skulle hun invitere noen hun aldri har truffet? Endret 16 timer siden av Daria 7
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Kan jeg spør om samboeren kan være med? Anonymkode: 636d7...ab1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan jeg spør om samboeren kan være med? Anonymkode: 636d7...ab1 NEI! Anonymkode: be671...9a2 2 4
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden Skjønner at du reagerer, men jeg skjønner også brudeparet. Selv hadde vi bare ca 30 gjester, og vi valgte også å ikke invitere kjæresten til en venninne av meg (de var ikke samboere, men vært sammen en god stund). Jeg ville ikke invitere noen jeg ikke kjente på min store dag, vi ville feire med de nærmeste i familien og de nærmeste vennene våre. Jeg synes det ville være rart å ha folk der jeg ikke kjente. Jeg spurte venninna mi i forkant hva hun syntes om det. Hun virket veldig oppriktig da hun sa hun skjønte det veldig godt, og at det ikke var noe problem eller noe å tenke noe mer på. Glad jeg spurte i forkant, og det tenker jeg at venninna di her også burde ha gjort med deg. Nevnt det i alle fall. Så, jeg skjønner at du reagerer, men jeg synes samtidig ikke at du kan spørre om samboeren din kan komme (slik du spurte om over her)🥰 Anonymkode: ac8d7...c7e
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Det er uhøflig. Samboende par utgjør en sosial enhet. Anonymkode: e9d79...6cf
Stor pike Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Synes dette virker helt greit. Og nei!!! Du skal ikke spørre om han får være med. Jeg ble invitert i bryllup til en god venninne, og ble i forkant spurt hvor seriøst det var med meg og min daværende (!) kjæreste. Det følte jeg at det var og han ble invitert. I ettertid ser jeg at det var unødvendig, fyren viste seg å være en slask. Men uansett, brudeparet står fritt til å invitere, ikke invitere dem de vil.
Forenkle Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er uhøflig. Samboende par utgjør en sosial enhet. Anonymkode: e9d79...6cf En sosial enhet? Jeg har vært gift i mange år, men jeg er likevel fullstendig i stand til å dra i sosiale sammenhenger uten mannen. Vi er ikke en "sosial enhet" i den forstand at begge må inviteres i alle sosiale sammenhenger. Vi blir begge invitert på ting som enkeltpersoner og det oppfatter jeg som helt normalt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå