Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...over at deres felles barn av og til ikke vil gå på skolen(ikke langvarig skolevegring, men sur på morgenen antar jeg) Etter min oppfatning er dette en helt normal, om enn ikke akademisk anlagt unge. Er dette normalt for kvinner å gjøre eller prøver hun å få trøst av han eller noe? Er dette greit? Vi har vært sammen i mange år og hun vet godt vi er sammen. Men kan ikke flytte sammen pga barn på hver vår kant. Jeg sa til han at jeg opplevde det som grenseoverskridende, da kvinner gjerne gråter for å få trøst. Men han skjønner ingenting, sier han. 

Anonymkode: bf316...15c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun trenger støtte. Det handler om barnet. Og det handler også om at barnets mor har det bra. I slike situasjoner kan man føle seg vanvittig alene, og jeg tenker det er en fin ting at far her er såpass nær at hun føler denne tilliten. 

Du fremstår veldig usikker på forholdet? 

Anonymkode: 44990...6f3

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet

Slike problemer kan være kjempe tøfe å stå i! Veldig bra for barnet at det har fornuftige foreldre som støter hverandre, så tommel opp tenker jeg.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg gråter så er det fordi jeg er lei meg, ikke fordi jeg ønsker trøst. Jeg er kvinne.

Anonymkode: c80a3...13b

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun helt nødvendig kontakt med faren til mine barn, og vi snakkes så lite som mulig. Likevel har jeg noen ganger grått på telefonen til han hvis noe har vært vanskelig. Han er en veldig god samtalepartner når det gjelder, og vi har en sterk felles forståelse og interesse av å ivareta våre barns behov. 

Anonymkode: 1e547...197

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt innafor.

jeg gjorde det samme med min x-mann når det stormet som værst med vår felles ungdom. Trengte støtte og råd fra han samt også fortelle hva som foregikk her hjemme.vi er helt ferdig med hverandre på alle måter, kun felles sønn som er grunn til tett kommunikasjon .

min x-mann har giftet seg på nytt og stiftet ny familie for ei god stund siden, men jeg ringer han fremdeles vist noe angår vår felles sønn og slik burde det være! Samme gjør han vist det er noe å fortelle om ungdommen vår.Veldig takknemlig for at vi har et slikt god kommunikasjon mellom oss.

Anonymkode: 49cd8...198

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Moren til stebarnet ditt er nokk i første omgang lei seg, oppgitt, frustrert etc og har behov for og dele med barnefar. De to har barn samme og det kommer de allti til og ha.

Anonymkode: 990bf...271

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Men hvorfor kan han ikke trøste en hvilken som helst person som har det vanskelig egentlig?

Og her er det jo veldig naturlig. Han har jo 50% av ansvaret for dette barnet. På en måte 100% og.

De må stå i det sammen.

Men de valgte å ikke bo sammen lenger for en grunn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ringt exen min mange ganger i frustrasjon ( har sikkert grått også ) over tenåringen her. Det er gull å kunne snakke med han , og finne ut løsninger sammen. Det er tøft å stå alene i sånne situasjoner..  Eksen min har ny kjæreste som jeg heldigvis har et veldig godt forhold til. Hun har aldri lagt seg opp i når jeg ringer, eller snakker en time på kvelden om så det er det som skal til. 

Anonymkode: d5f97...f40

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg, kvinne, gråter ikke fordi jeg søker trøst men fordi jeg er oppriktig lei meg. At foreldrene søker støtte hos hverandre for utfordringer de står i med felles barn er da helt normalt og et sunnhetstegn på godt samarbeid. 

Jeg antar mor finner denne situasjonen som tung og din kjæreste må finne en løsning på dette problemet sammen med mor til hans barn. Dette er veldig merkelig å reagere på.

Anonymkode: 8c46e...593

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjorde min mor også, hun ringte min far som hun ikke har vært gift med på over 20 år og gråt da broren min var psykotisk og det nesten var umulig å skaffe ham hjelp. Jeg er veldig glad for at foreldrene mine har beholdt et vennskap og at de samarbeider om sånt selv om vi "barna" nå er over 40 år 😅

Anonymkode: ba5fb...29e

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver "hun vet at vi er sammen", som om du mener hun ikke har lov å snakke med han om barnet fordi han har fått ny kjæreste eller noe?

Dersom du synes dette er grenseoverskridende, så kan du faktisk ikke være sammen med en som har barn. Du fremstår som overdrevent sjalu, og litt manipulativ her. 

Jeg skjønner at det ikke er fryd og gammen å få med et barn på lasset, men du må nesten leve med at du får med eksen også. Dersom du har delt omsorg, så antar jeg at din eks ringer deg angående deres felles barn også, noen ganger også i frustrasjon, med problemer som må diskuteres.

Og hva er forøvrig så galt med om han trøster henne? Det virker som du anser gråt som å være rene sirenesangen, hvis en kvinne gråter til en mann så blir han trollbundet liksom. Det er jo ikke sånn. Det er bare sjalusien din som snakker her.  

Anonymkode: eea32...b7d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringer til mitt barns bonusmor når det stormer med tenåringen, og hun ringer til meg. Barn med diagnoser. Er så glad vi har hverandre å støtte oss på. Det kan føles veldig overveldende når man har utfordringer med barna.

Anonymkode: e475e...2fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette gjorde min mor også, hun ringte min far som hun ikke har vært gift med på over 20 år og gråt da broren min var psykotisk og det nesten var umulig å skaffe ham hjelp. Jeg er veldig glad for at foreldrene mine har beholdt et vennskap og at de samarbeider om sånt selv om vi "barna" nå er over 40 år 😅

Anonymkode: ba5fb...29e

Samme her, når det virkelig brant på dass var det min far som ble kontaktet selv 15-20 år etter skilsmisse. 

Anonymkode: ff3de...e53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...