AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Giftet meg for litt over en mnd siden, muligens litt raskt, vi har datet ett år, men kjent hverandre overfladisk en del år på forhånd. Nå har jeg fått vite og det er nok dessverre sant at min mann har ligget med en annen hele året vi har datet oss fram til bryllup… det har visst vært helt slutt etter bryllupsdagen, men dessverre veldig nært opptil på forhånd. burde jeg være fornøyd med at det tydeligvis ikke har foregått mens vi har vært gift og ikke ta det opp om det ikke dukker opp noe som tyder på at det skjer mens vi er gift? Menn ser jo annerledes på sex? Kjenner jeg er fryktelig skuffet fordi jeg føler han ikke kan ha vært forelsket når han har samtidig ligget med en annen, men mannlige venner sier at det sikkert bare var sex og at han valgte å gifte seg med meg så jeg burde synes at jeg vant. Det føles ikke som å vinne, det må jeg bare si… Anonymkode: feb07...ee6 8
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Han var utro etter at dere forlovet dere også da, skjønner jeg? Dette hadde jeg ikke tilgitt, gjentagende utroskap over så pass lang tid. For en dust. Hvorfor i all verden gjorde han dette, om han følte at han faktisk hadde funnet kvinnen han ville gifte seg med? Er ikke rart jeg har gitt opp menn og ikke akter å bli sammen med noen ny resten av mitt liv... Anonymkode: eb1a3...025 3 1 12
Daisy-love Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Han har vært utro. Enkelt og greit. «Flott» at han ikke har vært det etter dere har blitt gift, men det er da ca én måned bare, og sier lite om fremtiden. Hva sier han selv da når dere snakker om det? Føler med deg 🩵 Er ikke dette en skal stå i som nygift. 4 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden Tenk så mange ganger han har valgt å lyve i løpet av den tiden. Så mange valg hvor han har valgt noe som han vet vil såre deg. Det hadde jeg ikke godtatt, jeg hadde gått. Anonymkode: 45799...62b 2 1 7
Amys Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden Er dere religiøse? Ettersom dere gikk fra dating til ekteskap (og ikke via samboerskap som er det vanlige). Hva mener religionen deres om utroskap, er det "ok" før ekteskap? Og hva sier mannen når dere har snakket om dette? 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden Har dere snakket sammen om det no når du fikk vite det? Jeg forstår følelsene dine. Hadde dere ikke vært gift så hadde du sikkert dratt. Men ting er litt annerledes når man er gift. Anonymkode: c8676...004
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Amys skrev (20 minutter siden): Er dere religiøse? Ettersom dere gikk fra dating til ekteskap (og ikke via samboerskap som er det vanlige). Hva mener religionen deres om utroskap, er det "ok" før ekteskap? Og hva sier mannen når dere har snakket om dette? jeg er, derfor uaktuelt med samboerskap og giftet oss for å flytte sammen. For meg er det ikke OK å ha sex uten ekteskap, men det gjorde vi jo også så han har jo ligget med oss om hverandre da tydeligvis.... AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har dere snakket sammen om det no når du fikk vite det? Jeg forstår følelsene dine. Hadde dere ikke vært gift så hadde du sikkert dratt. Men ting er litt annerledes når man er gift. Anonymkode: c8676...004 Jeg har ikke sagt noe, er så usikker på om jeg skal ta det opp eller satse på at det var ett siste sprell og at vi jo nå er gift ... Anonymkode: feb07...ee6
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden Føler med deg, dette høres veldig vondt ut❤️Du skriver at menn ser annerledes på sex. Jeg skjønner på en måte hva du skal frem til, at de kan skille sex fra følelser? Hadde jeg vært deg hadde jeg testet dette ut i praksis. Gjelder samme regler for deg, altså at du kan ligge med andre? Anonymkode: 3f36f...bcb 1
Million Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke sagt noe, er så usikker på om jeg skal ta det opp eller satse på at det var ett siste sprell og at vi jo nå er gift ... Anonymkode: feb07...ee6 Det er ingenting i hjernen til slike menn som slutter å være utro bare fordi de har et papir på at de er i et seriøst forhold nå, som egentlig er alt et giftermål er. Ikke vær naiv. Denne mannen har ikke vært utro for siste gang, når han kan gå rundt og være det i ett helt år før det. 3 1 10
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden Å gifte seg endrer da ikke hvem eller hva han er. Anonymkode: 50663...54a 2 5
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føler med deg, dette høres veldig vondt ut❤️Du skriver at menn ser annerledes på sex. Jeg skjønner på en måte hva du skal frem til, at de kan skille sex fra følelser? Hadde jeg vært deg hadde jeg testet dette ut i praksis. Gjelder samme regler for deg, altså at du kan ligge med andre? Anonymkode: 3f36f...bcb Totalt uaktuelt for meg å ligge med andre menn. Sex er kun i eksteskapet for meg og gav litt etter da det var avtalt at det ville ende i ekteskap. Det er eksteskap nummer to for oss begge men allikevel. Jeg håper da at han også mener at man kun kan ha sex med ektefellen, dette diskuterte vi mye i forhold til dette med at samboerskap var utelukket for min del. Det var kankje naivt av meg å anta at dette også var forventningen på forhånd, jeg trodde jo forlovelse var ensebtydende med eksklusivitet på dette området. Anonymkode: feb07...ee6 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Giftet meg for litt over en mnd siden, muligens litt raskt, vi har datet ett år, men kjent hverandre overfladisk en del år på forhånd. Nå har jeg fått vite og det er nok dessverre sant at min mann har ligget med en annen hele året vi har datet oss fram til bryllup… det har visst vært helt slutt etter bryllupsdagen, men dessverre veldig nært opptil på forhånd. burde jeg være fornøyd med at det tydeligvis ikke har foregått mens vi har vært gift og ikke ta det opp om det ikke dukker opp noe som tyder på at det skjer mens vi er gift? Menn ser jo annerledes på sex? Kjenner jeg er fryktelig skuffet fordi jeg føler han ikke kan ha vært forelsket når han har samtidig ligget med en annen, men mannlige venner sier at det sikkert bare var sex og at han valgte å gifte seg med meg så jeg burde synes at jeg vant. Det føles ikke som å vinne, det må jeg bare si… Anonymkode: feb07...ee6 Du har faktisk grunnlag for å annullere ekteskapet. Dere har begge skrevet under på at dere har informert hverandres om relevante opplysninger i forhold til seksuelle smitte (dette gjør alle når de søker om prøvingsattest). Dette har han åpenbart ikke gjort, og utsatt deg for smitte og dermed ikke gitt deg mulighet til å reelt samtykke til ekteskapet. Dere har blitt gift på feilaktig grunnlag. Anonymkode: 7ef38...4e1 4 13
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Giftet meg for litt over en mnd siden, muligens litt raskt, vi har datet ett år, men kjent hverandre overfladisk en del år på forhånd. Nå har jeg fått vite og det er nok dessverre sant at min mann har ligget med en annen hele året vi har datet oss fram til bryllup… det har visst vært helt slutt etter bryllupsdagen, men dessverre veldig nært opptil på forhånd. burde jeg være fornøyd med at det tydeligvis ikke har foregått mens vi har vært gift og ikke ta det opp om det ikke dukker opp noe som tyder på at det skjer mens vi er gift? Menn ser jo annerledes på sex? Kjenner jeg er fryktelig skuffet fordi jeg føler han ikke kan ha vært forelsket når han har samtidig ligget med en annen, men mannlige venner sier at det sikkert bare var sex og at han valgte å gifte seg med meg så jeg burde synes at jeg vant. Det føles ikke som å vinne, det må jeg bare si… Anonymkode: feb07...ee6 Gift, heterofil mann her. Vær så snill å ikke vær nærmere å tilgi ham fordi «menn ser annerledes på sex». Vi er ikke små drittunger uten antydning til impulskontroll som skal unnskyldes med at «sånn er gutter…» hver gang vi driter i hvordan vi behandler andre. For all del, det er godt mulig vi menn på gruppenivå har lettere for å se sex som mer frikoblet følelseslivet enn kvinner eller noe i den dur. Det betyr likevel ikke at vi på noen verdens måte kan ligge med en annen kvinne enn den vi er forlovet med og ikke selv tenke at det er noen big deal. Fyren har med fullt overlegg bedratt deg hele veien, dolket deg i ryggen med klink utroskap, og lurt deg trill rundt. Han har gjort det kun for egen forlystelse og fordi han har gitt helt faen i deg. Dette bør være helt utilgivelig. Mann eller kvinne. Anonymkode: 55106...01e 16 6 11
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Totalt uaktuelt for meg å ligge med andre menn. Sex er kun i eksteskapet for meg og gav litt etter da det var avtalt at det ville ende i ekteskap. Det er eksteskap nummer to for oss begge men allikevel. Jeg håper da at han også mener at man kun kan ha sex med ektefellen, dette diskuterte vi mye i forhold til dette med at samboerskap var utelukket for min del. Det var kankje naivt av meg å anta at dette også var forventningen på forhånd, jeg trodde jo forlovelse var ensebtydende med eksklusivitet på dette området. Anonymkode: feb07...ee6 Du hadde sex med ham både før og etter ekteskapet fordi han gav uttrykk for at det var et monogamt forhold. Dette skrev han også under på før dere giftet dere, at du hadde kjennskap til alt skeier som var relevant for deres forhold og ekteskap. Nå må du gå og teste deg for seksuelt overførbar sykdommer. Anonymkode: 7ef38...4e1 2 7
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Totalt uaktuelt for meg å ligge med andre menn. Sex er kun i eksteskapet for meg og gav litt etter da det var avtalt at det ville ende i ekteskap. Det er eksteskap nummer to for oss begge men allikevel. Jeg håper da at han også mener at man kun kan ha sex med ektefellen, dette diskuterte vi mye i forhold til dette med at samboerskap var utelukket for min del. Det var kankje naivt av meg å anta at dette også var forventningen på forhånd, jeg trodde jo forlovelse var ensebtydende med eksklusivitet på dette området. Anonymkode: feb07...ee6 Da forstår jeg at dette er ekstra vondt❤️Sex som hevn er veldig deilig, men da må man selvfølgelig kvitte seg med alt av moral. Jeg er ikke ironisk. Selv vokste jeg opp i et kristent hjem og sex utenfor ekteskapet var uaktuelt også for meg. Etter å ha møtt han jeg nå er gift med lå vi imidlertid sammen rett før vi giftet oss. Inntil for et par år siden holdt jeg sex like høyt som du gjør og det er egentlig sånn det skal være, tenker jeg. Etter at mannen min også viste seg å være av den utro sorten bestemte jeg meg for å ta igjen med samme mynt. Er veldig deilig akkurat når jeg ligger med den andre mannen, men tomhetsfølelsen gnager ellers. Stor klem til deg❤️Disse mennene fortjener oss ikke. Anonymkode: 3f36f...bcb 1 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden Skill deg. Ok, la oss si dine mannlige «venner» har rett. At ette er nivået på anstendighet du kan forvente fra enhver mann (det er ikke det, menn er mennesker, og de kommer derfor i alle former for valgt adferd, fra «direkte forkastelig» til «grepa menneske»). Men la oss, for sakens skyld, si at de har rett. Da har du tilgang på sex når du måtte ønske, fordi enhver mann ønsker sex. Og det er det eneste behovet en mann kan dekke for deg. Hvorfor skulle du være tjent med å være i et forhold med en mann? Ønsker du unger kan du slå deg sammen med en venninne og dere vil sørge for felles oppdragelse og barnepass. Ønsker du noen å bo med? Ditto -finn en kvinne og del utgifter og oppgaver. Dersom din «venn» (han er ikke en venn av deg) har rett i at menn flest mangler anstendighet: Hvorfor skulle kvinner omgåes dem for noe annet en ren sex? Det ville vært et irrasjonelt valg. Så skill deg. Enten har kompisen din rett, og et forhold med en mann utover sex er uten verdi. Eller så har han ikke rett, og et forhold med din nåværende mann og menn som han er uten verdi. Anonymkode: 2f4be...ea0 2
Fru Uperfekt Skrevet 12 timer siden #17 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Giftet meg for litt over en mnd siden, muligens litt raskt, vi har datet ett år, men kjent hverandre overfladisk en del år på forhånd. Nå har jeg fått vite og det er nok dessverre sant at min mann har ligget med en annen hele året vi har datet oss fram til bryllup… det har visst vært helt slutt etter bryllupsdagen, men dessverre veldig nært opptil på forhånd. burde jeg være fornøyd med at det tydeligvis ikke har foregått mens vi har vært gift og ikke ta det opp om det ikke dukker opp noe som tyder på at det skjer mens vi er gift? Menn ser jo annerledes på sex? Kjenner jeg er fryktelig skuffet fordi jeg føler han ikke kan ha vært forelsket når han har samtidig ligget med en annen, men mannlige venner sier at det sikkert bare var sex og at han valgte å gifte seg med meg så jeg burde synes at jeg vant. Det føles ikke som å vinne, det må jeg bare si… Anonymkode: feb07...ee6 Dette hadde faktisk vært skilsmisse grunn for meg. 3
MizzVic Skrevet 12 timer siden #18 Skrevet 12 timer siden Du skriver at menn ser annerledes på sex. Men hvordan tror du han har klart å komme i skjørtene til de andre kvinnene? Du må jo se for deg oppvartingen og handlingene som førte til at de faktisk ville ligge med han. De søte og flørtende meldingene, kosen i sofaen ect Hadde du fått se det med egne øyne, hadde du jo hatet fyren. Bare å skille seg og fortelle verden hvorfor det ble sånn. 4 4
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #19 Skrevet 12 timer siden Her er det bare å skille seg. Han er ikke den han lot deg tro han var. Han har løyet til deg i et år, og du kan aldri stole på ham, for nå har han vist deg hvem han egentlig er. En som ikke respekterer deg, en som mener hans nytelse trumfer forholdet og dine følelser. Ikke utsett det, for da blir det bare vanskeligere og vanskeligere å gå. Og bli for all del nå IKKE gravid med denne mannen!!! En mann jeg kjenner var i samme situasjon som du er i nå, Ts. Han søkte om skillsmisse umiddelbart han fant ut hvordan kona hadde holdt ham for narr og hatt minst en elsker året før de giftet seg. Et par år etter dette møtte han hun som ble hans livs kjærlighet og de to har vært riktig fra første stund, og begge er i dag - mange år etterpå - like opptatt av å være trofast, respektere den andre, vise omtanke for hverandre i hverdagen. Søk om skillsmisse! Det ekteskapet ditt er etablert på løgner fra hans side - og bryter dermed det åttende budet i Bibelen. Anonymkode: 30d4a...a24 3 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Skrevet 10 timer siden Jeg har erfaring med menn som er utro og så gir jeg nye sjanser. Om en stund gjør de det igjen, og igjen, og igjen. Jeg ville tatt ut skillsmisse. Gjør det fort nå, og vær glad for at det ikke gikk mange år før du fant ut av det. Du har god tid nå og treffe en ny og starte på nytt med en som faktisk bryr seg om deg. Denne mannen gjør ikke det, da hadde han ikke ligget med andre. Han visste dette ikke var greit da han gjorde det. Han har også løyet i et helt år for deg. Hvis ikke du går nå så er dette fremtiden din. Anonymkode: ffc51...3f7 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå