AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #101 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du kan øve deg, vet du. Menn kan oppdras og formes så de blir fine og empatiske mennesker som vi trenger i samfunnet vårt. Damer er utdanningsvinnere, vi kan ikke kaste bort det fordi menn ikke gidder å utvikle gode nok sosiale og empatiske ferdigheter. De fleste menn klarer det forresten helt utmerket, og de som ikke klarer det, bør kanskje avstå fra å formere seg. Anonymkode: 6316c...4cd Damer er utdanningsvinnere? Damer trenger ikke utdannelse! Bare tull! Det kommer ikke til å bli nok skattebetalere eller folk i Norge i dette samfunnet!! Anonymkode: 7b4d3...f16
IkkeAnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #102 Skrevet 16. september 2025 Hva stopper MEG i å få 3 barn? Jeg er i 20-årene og er bekymret for økonomien. Har fast og gjennomsnittlig betalt jobb, med samboer over mange år, men på grunn av at vi ikke har mulighet til å kjøpe oss bolig nær familien (måtte kjøpt i gokk et sted) så setter det en gigantisk bremse på lysten og evnen til å ha barn i det hele tatt. Om ikke penger hadde vært et tema hadde jeg sikkert hatt to barn allerede, med planer om et tredje (og kanskje fjerde). Det samme opplever mine venninner. Utrolig trist at det er tilfelle i "verdens rikeste land".
Chantielle Skrevet 16. september 2025 #103 Skrevet 16. september 2025 Ryddet for brukerangrep og brukerdebatt. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #104 Skrevet 16. september 2025 Nå er nok det som stopper meg at jeg er i overgangsalderen og nok ikke fysisk kan få flere barn. Men da vi var i gang med å få barn, så føltes det helt uoverkommelig å klare enda en graviditet og småbarnsperiode. Jeg har aldri opplevd at det var jobben som hindret meg i å få flere barn. Heller ikke økonomien. Samfunnet er lagt opp for at begge foreldre skal kunne jobbe. Men det er klart, flere barn ville krevd mer oppfølging. Og dermed vært ekstra vanskelig om vi ikke var to voksne til å følge opp. Det har til tider vært mye nok å følge opp skole og fritidsaktiviteter for to. Mange ganger skjer alle ting på samme dag. Om kvinner i Norge skulle slutte å jobbe, hadde helsevesenet stoppet ganske så fort. Jeg tror ingen ønsker det. Og jeg ville i hvert fall ikke født flere barn, om det var stor mangel på sykepleiere og jordmødre. Anonymkode: 402ca...385 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #105 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan får du tid til husarbeid? Matlaging? Vasking? Klesvask? Jeg skjønner det ikke...... Anonymkode: 7b4d3...f16 Ikke meg du spør, men tenker du at dette du nevner tar så mye tid at det ikke er mulig å gjøre i tillegg til vanlig jobb? Anonymkode: a1629...708 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #106 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Offff!!! Du må lese innlegget skikkelig!! Borgerlønn!! Anonymkode: 7b4d3...f16 Hvor mye tenker du borgerlønnen skulle vært på i måneden? Anonymkode: a1629...708
Hmmmmmm Skrevet 16. september 2025 #107 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Menn har ikke så mye empati som damer, så en kan ikke bytte ut damer slik! Anonymkode: 7b4d3...f16 Det der er sykt å si. Skjerp deg. 1
Hmmmmmm Skrevet 16. september 2025 #108 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Damer er utdanningsvinnere? Damer trenger ikke utdannelse! Bare tull! Det kommer ikke til å bli nok skattebetalere eller folk i Norge i dette samfunnet!! Anonymkode: 7b4d3...f16 Damer takler lange utdanninger mye bedre enn menn. Så jo, her er det menn som må være husfar 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #109 Skrevet 16. september 2025 Jeg er ikke interessert i å få flere enn det ene barnet vi har. Jeg lever ikke for barn. Anonymkode: 8974b...8da 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #110 Skrevet 16. september 2025 Aldri ønsket meg tre barn, uansett omstendigheter. Aldri tenkt at mer enn ett eller to er fristende, verken for min del eller for barnas. Anonymkode: 8e2dd...b27 2
Mirabilias Skrevet 16. september 2025 #111 Skrevet 16. september 2025 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei det gjør ikke menn! Forme menn? Herregud! Menn er ikke født med kvinnehjerne!!!! Anonymkode: 7b4d3...f16 Jeg mistenker at du egentlig troller litt utifra måten du skriver på, men jeg skal forsøke å ta deg seriøst likevel. Personen du siterer har helt rett. Empati er noe man lærer under utviklingen som barn så lenge man har en frisk normalt fungerende hjerne. Forøvrig: 1) Forskjellene mellom kjønnene er minimale i forhold til forskjeller mellom individer. Jeg har bortimot null til felles med en islamistisk IS-kvinne med 10 barn eller en kvinnelig flat-jorder og konspirasjonsteoretiker, selv om vi deler kjønnsorgan og noen minimale likheter i mengden hvit substans vs menn. Jeg håper og tror at du har veldig lite til felles med en mann som oppnår nytelse ved å voldta og drepe små barn. Forskjellene mellom individene er altså alltid viktigere. Noen menn vil ha null empati (og vil i praksis da være invalide) og noen menn vil ha langt mer empati enn den gjennomsnittlige kvinne. 2) Hvis alle menn mangler empati vil det vært enda mindre grunn for kvinner å få barn med dem. Hvilken kvinne vil seg selv og barna så vondt. En slik mann kan jo ikke etterlates alene med et barn i 5 minutter en gang og vil jo ikke en gang ringe ambulanse om noen i familien ble akutt syke. Hvis dette gjaldt alle menn (og de er så evneveike at de ikke kan lære det en gang ifølge deg) så kunne jo ingen menn gått fritt i samfunnet eller holdt på en jobb. 3) Hvis menn mangler empati så kan de opplagt ikke jobbe i helsevesenet siden de da ikke ville vært i stand til å stille en diagnose en gang. Hvis kvinner ikke skal jobbe heller må vi altså legge ned helsevesenet. Vi må også legge ned det meste annet siden menn ikke kan jobbe med noe som involverer andre mennesker eller dyr. Utrolig nok har menn jobbet som leger i uminnelige tider selv i Hippokrates sin tid der man ikke kunne google seg frem til en behandling, men måtte basere seg å forstå pasientens følelser og ståsted (altså empati) og trøste og lindre pasientens plager (sympati). Selv kjenner jeg flere menn som har mer empati og forståelse enn meg som kvinne. Kjenner flere som er langt bedre med barn enn meg også. Forøvrig hadde jeg heller tatt livet av meg selv enn å bli en hjemmeværende husmor. Tror det gjelder en del av oss. Kvinner har jobbet gjennom hele menneskehetens historie. Vi har jobbet som hushjelp, som sykepleiere, som vevere, i industrien, på gård etc. Før det var vi samlere, med på jakt etc. Det å sitte hjemme og bake boller med barna og stryke skjorter til mannen kommer hjem er et ekstremt moderne konsept, og noe mange av oss har null interesse av. Endret 16. september 2025 av Mirabilias 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #112 Skrevet 16. september 2025 At eksen pressa meg til å sterilisere meg! Kunne gjerne hatt 5 unger jeg, men slik ble det ikke da. Anonymkode: 7f970...72d
sommerfugl154 Skrevet 18. september 2025 #113 Skrevet 18. september 2025 Jeg er vel ikke målgruppa for tråden, men vi ønsker oss faktisk tre barn. Har nummer 2 på vei, så vi får se om det lar seg gjøre, om vi får sjokk etter andre barnet 😅 syns barn både er utrolig utfordrende men også utrolig givende, og vi har alltid ønsket oss stor familie. Vi har også ganske god plass i huset fordi vi fikk boliglån før antall barn reduserte hvor mye lån vi kunne få
AnonymBruker Skrevet 18. september 2025 #114 Skrevet 18. september 2025 Det som stoppet oss fra barn nr. 3 er økonomi. Vi har ikke råd til større hus enn vi har og hadde heller ikke hatt råd til det livet vi ønsker dersom vi hadde fått barn nr.3. Anonymkode: 84fd8...a14
AnonymBruker Skrevet 18. september 2025 #115 Skrevet 18. september 2025 Det virker som om mange ligger under for den villfarelsen at folk gjør samfunnet en tjeneste ved å få flere barn. Det er altså feil. https://www.forskning.no/ntb-velferdsstat/ssb--flere-barn-betyr-storre-utgifter-for-staten/1277407 Anonymkode: 8a6b8...fb7 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå