AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #81 Skrevet 15. september 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har ikke plass i hjemmet eller økonomien til tre, to er på grensa mtp den standarden vi ønsker at de skal ha, både materielt og omsorgsmessig. Billigere bosted hadde hjulpet. Vi bor et sted hvor svært mange eldre sitter på eneboligene, så om den der formueskatten bare fortsetter å oppmuntre dem til å flytte på seg er det i vår interesse. Anonymkode: 26a81...889 Nå har jeg hørt det og.. En ting å er irritere seg over boligoppkjøpere, men de gamle som har arbeidet, slitt og nedbetalt boligene skal altså ut? Så du kan få kloa i deres bolig🙈 Hva med å sørge for deg selv? Start med å kjøpe en tomt? Slik som så mange av disse eldre har gjort. Spink og spar og jobb 12 timers dager, bygg så eget hus? La hvert fall gamle folk få sitte i fred i sine egne eneboliger med god samvittighet. (Nei, følte meg ikke truffet, er i 30-åra). Anonymkode: 828a3...bd4 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #82 Skrevet 15. september 2025 For meg er det en kombinasjon av for lite tid og penger. Har ekstremt ekstremt lyst på flere barn, men tiden strekker ikke til siden jeg også må jobbe for å betale regninger, og verken jeg eller min mann tjener nok til at en av oss kan gå ned i stilling for å få mer tid og overskudd. Det sagt, hadde jeg vært hjemmeværende husmor hadde jeg fremdeles sendt barna i bhg 5 timer om dagen. Det tror jeg faktisk bare er sunt for dem, etter fylte 1.5 år. Anonymkode: baf4a...0db
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #83 Skrevet 15. september 2025 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Samfunnet trenger barn! Pga. av slike som deg blir det nesten ingen nordmenn igjen snart! Anonymkode: 7b4d3...f16 Så da skulle jeg fått barn selv om jeg ikke ønsker det? Jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke hadde gått bra. Jeg hadde sannsynligvis blitt veldig deprimert, da barn er det siste jeg ønsker meg. Anonymkode: f3889...0ac 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #84 Skrevet 15. september 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke sant. Ja da går Norge ad dundas nettopp pga. slike som deg! Snart er det ikke masse nordmenn igjen! Ikke at jrg er rasist. Tvert imot. Men. 1.6 barn......altfor lite! Anonymkode: 7b4d3...f16 Kan ikke du få en 7-8 barn, da, så veier du opp for et par av oss? Siden du liker det så godt. Anonymkode: f3889...0ac 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #85 Skrevet 15. september 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva stopper DEG i å få 3 barn? Alle vet vi at Norgesbefolkning må øke...og da synes ikke jeg at 2 barn er nok! Min personlige mening er : gi mir borgerlønn til barna er flydd ut av redet! Bygg biliigere boliger! Mor kunne gått hjemme og fått minst 3 barn! Og nei- mor trenger ikke å " komme seg ut i arbeidslivet "- de kan heller dra ut og bli kjent med andre mødre som også er hjemme! Vet dere egentlig hvor mange mødre som er sykmeldt og tømmer statskassa for sykepenger osv.? Anonymkode: 7b4d3...f16 Hvorfra får du premisset «vi har for få barn» fra, ts? For det må du jo bevise først. Sist jeg sjekket var verden enormt overbefolket. Løsningen usa og en del land har gått for (reduksjon av levestandard og med den forventet levetid pluss overdødelighet på grunn av systemisk vold) er ekstremt ineffektivt og vesentlig mindre human enn «få færre barn, fortrinnsvis til verdens befolkning er halvert», som unektelig er ekstremt hyggelig og rasjonell. Og om du tenker vi behøver barn til eldreomsorg etc? Barn er ikke produksjonsmidler. Å behandle dem som det evidensbasert et forkastelig menneskesyn. Anonymkode: 5fd92...6a5 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #86 Skrevet 15. september 2025 For tøft med 2 barn med behandlingskrevende sykdommer og pappa som ikke kan hjelpe så mye. Prøvde å sjonglere alt en stund, men går nå på pleiepenger for å klare alt med sykdom hos barn. Orker ikke en til, særlig siden den evt. også kan ha sykdommer. Anonymkode: 38fb3...381
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #87 Skrevet 15. september 2025 Jeg unner ikke min værste fiende å videreføre genene mine. Anonymkode: fd44c...959
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #88 Skrevet 15. september 2025 Vi ville ha 3 men bodde for trangt. Noen år etter fikk vi råd til større plass å bo, men da syns vi aldersforskjellen fra søsken ble for stor. Så da ble det to. Anonymkode: e5516...f05
Rødvinsfilosofen Skrevet 15. september 2025 #89 Skrevet 15. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå har jeg hørt det og.. En ting å er irritere seg over boligoppkjøpere, men de gamle som har arbeidet, slitt og nedbetalt boligene skal altså ut? Så du kan få kloa i deres bolig🙈 Hva med å sørge for deg selv? Start med å kjøpe en tomt? Slik som så mange av disse eldre har gjort. Spink og spar og jobb 12 timers dager, bygg så eget hus? La hvert fall gamle folk få sitte i fred i sine egne eneboliger med god samvittighet. (Nei, følte meg ikke truffet, er i 30-åra). Anonymkode: 828a3...bd4 Før kunne man kjøpe bolig for 3-5 årslønninger, slik er det ikke lenger i dag. Topp at folk kan bo hjemme så lenge de vil. Bare synd at så mange eiere med store boliger, med store tomter, har latt boligene sine forfalle. De blir for dyre å renovere, men er helt gull for oppkjøpere og entreprenører, som kan rive huset, bygge flere boenheter m/parkeringsplass.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #90 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei! Være ute med andre mødre og finne på ting når det passer for DEG. Anonymkode: 7b4d3...f16 Finne på hva da? Hvorfor skal jeg ikke få gå på jobb, og for alle del, la meg få omgås et større mangfold av mennesker. Anonymkode: f919c...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #91 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnløse menn må jobbe! Alenemødre får mere borgerlønn. Tenk praktisk nå! Alt kan løses! Barnløse kvinner skulle ha jobbet seff! Anonymkode: 7b4d3...f16 Så jeg hadde fått jobbe hvis jeg unnlot å få barn? Da hadde svaret vært ingen barn, og ikke de fire vi har i dag. Anonymkode: f919c...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #92 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Barnløse menn må jobbe! Alenemødre får mere borgerlønn. Tenk praktisk nå! Alt kan løses! Barnløse kvinner skulle ha jobbet seff! Anonymkode: 7b4d3...f16 Ingen ville utdannet seg for å vite at man skal ha som mål å gifte seg og gå hjemme med tre-fem barn. Ingen ville ansette noen heller med det som mål. De sykmeldte/uføre (både menn og kvinner) ville jo blitt veldig veldig mange flere hvis barn ga borgerlønn, hvorfor skulle de lavtlønnede, uutdannede gidde å jobbe? Dette ville jo virkelig fått innvandringsbefolkningen til å øke, motsatt av det målet du har tror jeg? Anonymkode: 1df28...11d 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #93 Skrevet 16. september 2025 Det som først og fremst hindrer oss, er at vi angrer på at vi ikke stoppet på 1. Anonymkode: 159b9...04e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #94 Skrevet 16. september 2025 Vi har god økonomi, stort hus, gode jobber og 2 barn. Aldersmessig hadde jeg sikkert fått til å få både 1-2 barn til, men det er ikke aktuelt. Føler for oss så er det mangel på tid, og at man er mentalt utslitt hele tiden. Så stusser jeg over alt av goder man får med småbarn, billigere barnehage/gratis sfo/økt barnetrygd osv.Men det er jo når ungene blir større de blir skikkelig dyre. Jeg har snart to gutter som er tenåringer, lite klær som kan arves, de er med på aktiviteter som koster mye, de trener mye og spiser MYE - Vi er opptatt av å spise sunn og god mat, og bruker fort 14000 kr i måneden på mat. Ene barnet har diagnose, og det er et mareritt å foreholde seg til skole og helsevesenet. Man må følge opp og purre på alt og hele tiden være på for å sørge for at ungen for det han har rett på. Alt av møter foregår selvfølgelig også midt i arbeidstiden. Er heldig med gode arbeidsgivere som tilrettelegger med hjemmekontor og annet som gjør det mulig å stå i full jobb. Støttekontakt og avlastning blir innvilget, men kommunen betaler så sykt lave lønninger at ingen vil ha disse stillingene. Så da sitter man igjen med vedtak, men ingen reell avlastning. Vi har også gamle foreldre både jeg og mannen. Der også skal staten spare penger, "de gamle skal få bo hjemme de ønsker" - ( dvs at pårørende skal dekke opp og gjøre masse gratis arbeid). Så har man alt av aktiviteter til ungene, der også skal jo alt skje på "dugnad". Her i huset så stiller vi opp som fotballtrener, med i styret i korpset og Fau representant i år. Kort oppsummert så er det mer enn nok med to barn. Anonymkode: 8030a...84c 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #95 Skrevet 16. september 2025 Norske kvinner får ikke tre barn fordi norske menn er lite spandable. Jeg er en innvandrer som har bodd mange år i Norge, og jeg har alltid undret meg over norske kvinner, deres styrke og utholdenhet. Som regel får de barn, jobber fulltid samtidig, deler økonomien minst 50/50 med mannen, driver med pliktsex, gjør mesteparten av husarbeidet og organiserer barnas fritid, mens mannen er litt far innimellom, men ellers konsentrerer seg om karrieren. Når disse kvinnene nærmer seg 45 år, er de fullstendig utslitte både fysisk og psykisk, og da forlater mannen dem. Det viser seg at både hus og hytte står kun i hans navn, fordi han hele tiden har satset på karrieren og tjent mer. Etter min mening er dette et ganske typisk bilde av norsk liv. Er det ikke slik? Derfor håper jeg at norske kvinner en dag slutter å ha komplekser over at mannen betaler for dem, siden det på ingen måte reduserer deres verdi. Og at menn i Norge blir mer økonomisk omsorgsfulle og letter kvinnens byrde i hvert fall økonomisk. Jeg har aldri sett ordet «likestilling» bli så misbrukt som det blir gjort i Norge. Anonymkode: cc1c9...81d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #96 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er det jo ingen som har råd til. Og for min del ville jeg ikke ønsket det heller. Anonymkode: 1ed9c...887 Offff!!! Du må lese innlegget skikkelig!! Borgerlønn!! Anonymkode: 7b4d3...f16
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #97 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Norske kvinner får ikke tre barn fordi norske menn er lite spandable. Jeg er en innvandrer som har bodd mange år i Norge, og jeg har alltid undret meg over norske kvinner, deres styrke og utholdenhet. Som regel får de barn, jobber fulltid samtidig, deler økonomien minst 50/50 med mannen, driver med pliktsex, gjør mesteparten av husarbeidet og organiserer barnas fritid, mens mannen er litt far innimellom, men ellers konsentrerer seg om karrieren. Når disse kvinnene nærmer seg 45 år, er de fullstendig utslitte både fysisk og psykisk, og da forlater mannen dem. Det viser seg at både hus og hytte står kun i hans navn, fordi han hele tiden har satset på karrieren og tjent mer. Etter min mening er dette et ganske typisk bilde av norsk liv. Er det ikke slik? Derfor håper jeg at norske kvinner en dag slutter å ha komplekser over at mannen betaler for dem, siden det på ingen måte reduserer deres verdi. Og at menn i Norge blir mer økonomisk omsorgsfulle og letter kvinnens byrde i hvert fall økonomisk. Jeg har aldri sett ordet «likestilling» bli så misbrukt som det blir gjort i Norge. Anonymkode: cc1c9...81d Jepp! Dette ser ikke kvinner i Norge! Så da er kvinner i en alder av 45 år skilt fordi hun er utbrent og ikke orker å ha hatt sex pga. jobb, mange er uføre, setter alle ut i stor sorg, sender barna til 2 forskjellige hjem, sprer kjønnsykdommer pga. nye partnere....liker ikke Norge, og ja! Jeg er fullblods norsk!! Anonymkode: 7b4d3...f16
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #98 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har god økonomi, stort hus, gode jobber og 2 barn. Aldersmessig hadde jeg sikkert fått til å få både 1-2 barn til, men det er ikke aktuelt. Føler for oss så er det mangel på tid, og at man er mentalt utslitt hele tiden. Så stusser jeg over alt av goder man får med småbarn, billigere barnehage/gratis sfo/økt barnetrygd osv.Men det er jo når ungene blir større de blir skikkelig dyre. Jeg har snart to gutter som er tenåringer, lite klær som kan arves, de er med på aktiviteter som koster mye, de trener mye og spiser MYE - Vi er opptatt av å spise sunn og god mat, og bruker fort 14000 kr i måneden på mat. Ene barnet har diagnose, og det er et mareritt å foreholde seg til skole og helsevesenet. Man må følge opp og purre på alt og hele tiden være på for å sørge for at ungen for det han har rett på. Alt av møter foregår selvfølgelig også midt i arbeidstiden. Er heldig med gode arbeidsgivere som tilrettelegger med hjemmekontor og annet som gjør det mulig å stå i full jobb. Støttekontakt og avlastning blir innvilget, men kommunen betaler så sykt lave lønninger at ingen vil ha disse stillingene. Så da sitter man igjen med vedtak, men ingen reell avlastning. Vi har også gamle foreldre både jeg og mannen. Der også skal staten spare penger, "de gamle skal få bo hjemme de ønsker" - ( dvs at pårørende skal dekke opp og gjøre masse gratis arbeid). Så har man alt av aktiviteter til ungene, der også skal jo alt skje på "dugnad". Her i huset så stiller vi opp som fotballtrener, med i styret i korpset og Fau representant i år. Kort oppsummert så er det mer enn nok med to barn. Anonymkode: 8030a...84c Hvordan får du tid til husarbeid? Matlaging? Vasking? Klesvask? Jeg skjønner det ikke...... Anonymkode: 7b4d3...f16
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #99 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan får du tid til husarbeid? Matlaging? Vasking? Klesvask? Jeg skjønner det ikke...... Anonymkode: 7b4d3...f16 Og ikke minst sex?? Anonymkode: 7b4d3...f16
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #100 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du kan øve deg, vet du. Menn kan oppdras og formes så de blir fine og empatiske mennesker som vi trenger i samfunnet vårt. Damer er utdanningsvinnere, vi kan ikke kaste bort det fordi menn ikke gidder å utvikle gode nok sosiale og empatiske ferdigheter. De fleste menn klarer det forresten helt utmerket, og de som ikke klarer det, bør kanskje avstå fra å formere seg. Anonymkode: 6316c...4cd Nei det gjør ikke menn! Forme menn? Herregud! Menn er ikke født med kvinnehjerne!!!! Anonymkode: 7b4d3...f16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå