Anciol Skrevet mandag kl. 17:16 #61 Skrevet mandag kl. 17:16 Bør ikke bli gravid igjen etter komplikasjoner for 17 år siden, da jeg og barnet så vidt overlevde 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:17 #62 Skrevet mandag kl. 17:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ønsket ikke tre barn fordi at da måtte vi hatt større hus og større bil. Hverdagene hadde også blitt utrolig mer krevende enn med to barn. Anonymkode: 0e0de...b7a Når du jobber i tillegg ja! Jeg mente å gå HJEMME jeg da! Har du lest innlegget? Anonymkode: 7b4d3...f16
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:18 #63 Skrevet mandag kl. 17:18 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Og vet du hvorfor? Fordi jeg er HELT SIKKER på at det er fordi vi sender våre barn vekk i bhg. i 1årsalderen! Derved så røver staten fra oss 1. Tiden med våre barn. 2. Staten" tvinger" oss til kun å få max 2 pga. hardt arbeidsliv. Derved får vi da masse merutgifter: 1. Sykmeldte småbarnsmødre 2. Sykemeldte unge voksne som har blitt satt vekk i en anstalt(bhg.) i sine MEST sårbare alder mtp. tilknytning! og nå Derved har fått dårlige nerver! Do the math! Anonymkode: 7b4d3...f16 Hvem som blir trygda og syke henger mye sammen med sosial klasse. Godt betalte og høyt utdanna kvinner med spennende jobber og barna i barnehage er med sikkerhet ikke forklaringen på problemene i Sarpsborg. Anonymkode: 6316c...4cd 3 1
Rødvinsfilosofen Skrevet mandag kl. 17:18 #64 Skrevet mandag kl. 17:18 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om en av og til hadde dratt ut med kvinner i samme situasjon som deg så må dere da ha kunne funnet på noe" faglig"!! Tenk på før i tiden! Da var det masse folk! Da hadde en voksne rundt seg overalt! Anonymkode: 7b4d3...f16 Når «før i tiden» ? Før som i da kvinner ikke kunne ta seg utdanning eller jobbe? Da man verken hadde kjøleskap, fryser, oppvaskmaskin og vaskemaskin? Da de færreste hadde telefon, TV og bil? Og familier på 5 bodde på 40-60 kvadrat, med utedo i bakgården? 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:20 #65 Skrevet mandag kl. 17:20 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fytterakkern, så gørr å henge med andre husmødre over middagsgryter, strikketøy, småunger og vaskemaskin. Jeg tror jeg foretrekker å lese og skrive og tenke og undervise voksne folk i stedet. Anonymkode: 6316c...4cd Ikke sant. Ja da går Norge ad dundas nettopp pga. slike som deg! Snart er det ikke masse nordmenn igjen! Ikke at jrg er rasist. Tvert imot. Men. 1.6 barn......altfor lite! Anonymkode: 7b4d3...f16 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:21 #66 Skrevet mandag kl. 17:21 Rødvinsfilosofen skrev (2 minutter siden): Når «før i tiden» ? Før som i da kvinner ikke kunne ta seg utdanning eller jobbe? Da man verken hadde kjøleskap, fryser, oppvaskmaskin og vaskemaskin? Da de færreste hadde telefon, TV og bil? Og familier på 5 bodde på 40-60 kvadrat, med utedo i bakgården? Nei! Vi kan ta det beste fra en tid kombinere med det beste fra nå!! Anonymkode: 7b4d3...f16 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:25 #67 Skrevet mandag kl. 17:25 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke sant. Ja da går Norge ad dundas nettopp pga. slike som deg! Snart er det ikke masse nordmenn igjen! Ikke at jrg er rasist. Tvert imot. Men. 1.6 barn......altfor lite! Anonymkode: 7b4d3...f16 Og vær en superpappa, si du kan være hjemme og vaske hus og passe unger i ti års tid så dama di kan drive med fag og tjene penger, og da kan det godt være hun går med på å klekke ut fire unger for deg. Godt for klimaet er det ikke da. Anonymkode: 6316c...4cd 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:29 #68 Skrevet mandag kl. 17:29 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Når du jobber i tillegg ja! Jeg mente å gå HJEMME jeg da! Har du lest innlegget? Anonymkode: 7b4d3...f16 Det er det jo ingen som har råd til. Og for min del ville jeg ikke ønsket det heller. Anonymkode: 1ed9c...887 2
mommyaka Skrevet mandag kl. 17:31 #69 Skrevet mandag kl. 17:31 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ikke sant! Du har ikke ork...på grunn av jobb ikke sant? Og pga. dyre boliger! Anonymkode: 7b4d3...f16 Kronisk sykdom. Men ja pga dyrer hus...vi bor billig nå.. kunne tenkte oss større..men har ikke råd 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:53 #70 Skrevet mandag kl. 17:53 Ønsker å ha tid og overskudd til å følge opp barna og samtidig kunne jobbe, da passer 2 perfekt for oss. Forstår at andre kan se det fine i å være hjemmeværende, men for meg er jobben min for givende til at jeg er villig til å gi slipp på den i mange år. Skjønner at man kan fylle dagene med mer enn husarbeid, men det ville allikevel ikke vært jobb. Tror jeg hadde blitt temmelig sur og bitter hvis jeg ble tvunget til å gi slipp på jobben og enda til i bytte mot lavere inntekt. Anonymkode: a1629...708 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:47 #71 Skrevet mandag kl. 18:47 1. Ønsker ikke fler enn 2 uansett 2. Ville ikke gått gjennom graviditet og fødsel igjen uansett 3. Ønsker å jobbe, ikke gå hjemme Anonymkode: ddb86...441 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:50 #72 Skrevet mandag kl. 19:50 Vi fikk ikke flere enn 2. Hvis dine forslag hadde vært satt i verk, ville jeg ikke fått det en gang, hvis det innebar at jeg MÅTTE være hjemme. Jeg VAR hjemme i fem år, og mannen min OG jeg tjener/tjente nok til at det gikk finfint, det hadde det gjort med et par barn/et par år til, men ikke hvis jeg hadde vært utenfor arbeidslivet hele livet. Skulle jenter bare gi blaffen i utdannelse da? Skulle barnløse menn tjene halvparten av de med tre barn? Hva med en og to barn, man begynner jo med det? Barnløse kvinner, hvilken lønn skal de få? Og når barna er voksne, hvem ansetter dem? Arbeidsledige menn, hvordan skal de forsørge barna sine? Alenemødre? Hvordan sørge for at fars lønn faktisk gikk til mor og barn? Hvorfor tror du sykemeldinger er dyrere enn dette? Hvor mange barn har du selv? Anonymkode: 1df28...11d 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:54 #73 Skrevet mandag kl. 19:54 Vil ikke ha noen barn. Får ikke barn fordi samfunnet trenger det, det skulle tatt seg ut. Anonymkode: f3889...0ac 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:55 #74 Skrevet mandag kl. 19:55 Og du, jeg kjenner veldig mange svært velstående mennesker. Noen av dem har 3 eller flere barn, de fleste har 2, noen 1 eller tom ingen. De har stor bolig, penger, fars lønn er 3-til-20-ganger vanlig inntekt. Det betyr ikke at mor er hjemmeværende i mer en et par år, eller at mor ikke forsørger seg selv. Anonymkode: 1df28...11d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:55 #75 Skrevet mandag kl. 19:55 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Jeg mente seff at de skal i bhg. o.l.! Anonymkode: 7b4d3...f16 Og hva i alle verden mener du jeg da skal gjøre hjemme mens barna er på skole eller i barnehage? Drikke kaffe Anonymkode: f919c...9fc
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:33 #76 Skrevet mandag kl. 20:33 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og vær en superpappa, si du kan være hjemme og vaske hus og passe unger i ti års tid så dama di kan drive med fag og tjene penger, og da kan det godt være hun går med på å klekke ut fire unger for deg. Godt for klimaet er det ikke da. Anonymkode: 6316c...4cd Menn har ikke så mye empati som damer, så en kan ikke bytte ut damer slik! Anonymkode: 7b4d3...f16
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:34 #77 Skrevet mandag kl. 20:34 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Og hva i alle verden mener du jeg da skal gjøre hjemme mens barna er på skole eller i barnehage? Drikke kaffe Anonymkode: f919c...9fc Nei! Være ute med andre mødre og finne på ting når det passer for DEG. Anonymkode: 7b4d3...f16
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:36 #78 Skrevet mandag kl. 20:36 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Vil ikke ha noen barn. Får ikke barn fordi samfunnet trenger det, det skulle tatt seg ut. Anonymkode: f3889...0ac Samfunnet trenger barn! Pga. av slike som deg blir det nesten ingen nordmenn igjen snart! Anonymkode: 7b4d3...f16 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:38 #79 Skrevet mandag kl. 20:38 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vi fikk ikke flere enn 2. Hvis dine forslag hadde vært satt i verk, ville jeg ikke fått det en gang, hvis det innebar at jeg MÅTTE være hjemme. Jeg VAR hjemme i fem år, og mannen min OG jeg tjener/tjente nok til at det gikk finfint, det hadde det gjort med et par barn/et par år til, men ikke hvis jeg hadde vært utenfor arbeidslivet hele livet. Skulle jenter bare gi blaffen i utdannelse da? Skulle barnløse menn tjene halvparten av de med tre barn? Hva med en og to barn, man begynner jo med det? Barnløse kvinner, hvilken lønn skal de få? Og når barna er voksne, hvem ansetter dem? Arbeidsledige menn, hvordan skal de forsørge barna sine? Alenemødre? Hvordan sørge for at fars lønn faktisk gikk til mor og barn? Hvorfor tror du sykemeldinger er dyrere enn dette? Hvor mange barn har du selv? Anonymkode: 1df28...11d Barnløse menn må jobbe! Alenemødre får mere borgerlønn. Tenk praktisk nå! Alt kan løses! Barnløse kvinner skulle ha jobbet seff! Anonymkode: 7b4d3...f16
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:38 #80 Skrevet mandag kl. 20:38 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menn har ikke så mye empati som damer, så en kan ikke bytte ut damer slik! Anonymkode: 7b4d3...f16 Du kan øve deg, vet du. Menn kan oppdras og formes så de blir fine og empatiske mennesker som vi trenger i samfunnet vårt. Damer er utdanningsvinnere, vi kan ikke kaste bort det fordi menn ikke gidder å utvikle gode nok sosiale og empatiske ferdigheter. De fleste menn klarer det forresten helt utmerket, og de som ikke klarer det, bør kanskje avstå fra å formere seg. Anonymkode: 6316c...4cd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå