AnonymBruker Skrevet 15. september #41 Skrevet 15. september «Bygg billigere boliger» hallo, det er dyrt å bygge bolig! Og den må gjerne stå på en tomt. Så noen må ta den kostnaden. Sånne politiske meninger har et preg av 4. klassing. Anonymkode: 50b02...437 4
Heln Skrevet 15. september #42 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva stopper DEG i å få 3 barn? Alle vet vi at Norgesbefolkning må øke...og da synes ikke jeg at 2 barn er nok! Min personlige mening er : gi mir borgerlønn til barna er flydd ut av redet! Bygg biliigere boliger! Mor kunne gått hjemme og fått minst 3 barn! Og nei- mor trenger ikke å " komme seg ut i arbeidslivet "- de kan heller dra ut og bli kjent med andre mødre som også er hjemme! Vet dere egentlig hvor mange mødre som er sykmeldt og tømmer statskassa for sykepenger osv.? Anonymkode: 7b4d3...f16 For om man skulle bli alene, som statistikken sier at man gjerne blir, er det markant vanskeligere og dyrere å være alene med tre barn kontra ett eller to. 2
AnonymBruker Skrevet 15. september #43 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har mer enn 3 barn, så ingenting stoppet oss. Heldigvis har vi begge jobber vi liker. Ingen av oss har vært sykmeldte. Heldigvis har ingen krevd at noen av oss sjal slutte i jobben for å være hjemme. Anonymkode: f919c...9fc Samme her. Jeg regner ikke de 2-3 ukene med sykemelding etter at yngste startet på skolen som "relatert til å være småbarnsmor". Jeg kan ikke si jeg har hatt dårlig samvittighet for sykemeldingene ifb med svangerskap eller. Anonymkode: d4ae4...83e
AnonymBruker Skrevet 15. september #44 Skrevet 15. september Gratis skrev (1 time siden): NBC News offentliggjorde nettopp en undersøkelse der de spurte GenZ kvinner som stemte Harris, og Genz menn som stemte Trump, hva de så på som den viktigste faktoren for suksess i livet. For unge menn kom det å få barn som nummer 1. Hos kvinner kom den som nummer 12, eller helt i bunn. Det er sikkert mindre ekstremt i Norge, men herregud noe så trist. Hadde du spurt «hvor mange barn er du villig til å føde, følge opp 24/7, oppfostre, ta minst 50% ansvar for gjennom livet» så hadde menns barneprioriteringer sunket drastisk. Det som stopper meg fra å få nr 3 er at jeg ikke orker. Graviditet er et helvete, fødsel er jævlig og det å kombinere 8 timers arbeidsdag med hamsterhjulet sliter meg ut selv om jeg har en mann som jeg deler alt med 50/50. Gi meg 6 timers arbeidsdag i barnehagetiden så skulle jeg vurdert flere barn. Anonymkode: 299b6...084 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. september #45 Skrevet 15. september Vi venter nr 4, ønsker 5 barn. Jobber fullt begge to. Men vi bor i nord, og har bygd hus for 3 mill, så har lav lånebelastning og god lønn begge to. Anonymkode: f48ed...79f 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #46 Skrevet 15. september mommyaka skrev (3 timer siden): Vi har 2. Jeg har ikke ork til en til. Og vi har ikke økonomi eller plass Ikke sant! Du har ikke ork...på grunn av jobb ikke sant? Og pga. dyre boliger! Anonymkode: 7b4d3...f16 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #47 Skrevet 15. september Rødvinsfilosofen skrev (3 timer siden): Fordi jeg vil ha 0 barn 🙂 Hadde hatet å måtte være hjemme med 3 barn. For meg er det et mareritt. Heier på alle som gidder! 👏 Og betaler gjerne mer i skatt for gratis IVF, barnehage, gratis SFO, osv. Ts her. Jeg mente seff at de skal i bhg. o.l.! Anonymkode: 7b4d3...f16
AnonymBruker Skrevet 15. september #48 Skrevet 15. september Rødvinsfilosofen skrev (3 timer siden): Ingen som er interessert i et skattenivå høyt nok til å la kvinner få permisjon i +/- 10 år. Den kostnaden må familien ta selv. Vi prater ikke om høyt skattenivå! Vi prater om at menn må få sin lønn- kvinner borgerlønn! Anonymkode: 7b4d3...f16
AnonymBruker Skrevet 15. september #49 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville aldri vasa rundt hjemme i ti år selv om jeg fikk betalt heller, det hadde grodd mose på hjernen min. Jeg trenger intellektuelt stimuli og andre voksne og et fagmiljø for å trives. Anonymkode: 6316c...4cd Om en av og til hadde dratt ut med kvinner i samme situasjon som deg så må dere da ha kunne funnet på noe" faglig"!! Tenk på før i tiden! Da var det masse folk! Da hadde en voksne rundt seg overalt! Anonymkode: 7b4d3...f16
Rødvinsfilosofen Skrevet 15. september #50 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi prater ikke om høyt skattenivå! Vi prater om at menn må få sin lønn- kvinner borgerlønn! Anonymkode: 7b4d3...f16 Og hvor skal de få denne borgerlønnen fra? 🤪 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #51 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi prater ikke om høyt skattenivå! Vi prater om at menn må få sin lønn- kvinner borgerlønn! Anonymkode: 7b4d3...f16 Hvorfor skal kvinner få borgerlønn? Vi er mange som er bedre utdanna og tjener bedre enn mennene våre. Den ene av foreldrene kunne evt fått noe støtte (type kontanstøtte), men det kunne selvfølgelig ikke vært bare for kvinner. Dyrt hadde det blitt uansett, og når borgerlønn har vært prøvd ut, har det vært sånn rundt 8000 - 10000 kr. Og det har i så fall vært i stedet for andre trygdeytelser. Ikke en kjempegod ide, altså. Anonymkode: 6316c...4cd 3
AnonymBruker Skrevet 15. september #52 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du burde heller lese deg opp på hvor mange unge uføre som tømmer statskassa. I 2020 hadde Sarpsborg 168 familier som trengte omfattende oppfølging og ressurskrevende tjenester. Tre år senere var antallet steget til 433 familier. Neste år har kommunen satt av 663 millioner kroner til skole. Samtidig går 726 millioner kroner til barnevern og det som kalles boveiledningstjenesten, som bistår personer med utviklingshemming, diagnoser i autismespekteret eller andre funksjonshindringer. Sagt på en annen måte: Kommunen vil neste år bruke 63 millioner kroner mer på de rundt 1.000 brukerne innen boveiledning og barnevern enn på de 6.690 elevene fra første til tiende trinn i grunnskolen. https://www.nrk.no/norge/sjokktallene-bak-kommunekrisen_-_-en-yngrebolge-1.17110741 Anonymkode: 2df9a...cb4 Ts her. Og vet du hvorfor? Fordi jeg er HELT SIKKER på at det er fordi vi sender våre barn vekk i bhg. i 1årsalderen! Derved så røver staten fra oss 1. Tiden med våre barn. 2. Staten" tvinger" oss til kun å få max 2 pga. hardt arbeidsliv. Derved får vi da masse merutgifter: 1. Sykmeldte småbarnsmødre 2. Sykemeldte unge voksne som har blitt satt vekk i en anstalt(bhg.) i sine MEST sårbare alder mtp. tilknytning! og nå Derved har fått dårlige nerver! Do the math! Anonymkode: 7b4d3...f16 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #53 Skrevet 15. september Hadde planer om 3-4, men etter to veldig tøffe svangerskap innså vi at det var viktigere at jeg holdt meg frisk for de to vi hadde enn å risikere liv og helse for å få flere. Anonymkode: 1ed9c...887 2
AnonymBruker Skrevet 15. september #54 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Liker ikke barn noe særlig, så null holder lenge for min del. Anonymkode: 4ba1e...7d6 Akkurat...har du hørt om å " yde for å nyde"? Ikke alt en trenger å like. Man gjør ting uansett vet du. Ta en for laget! Anonymkode: 7b4d3...f16
AnonymBruker Skrevet 15. september #55 Skrevet 15. september Jeg orker ikke å være hjemme i årevis og bare omgås andre mødre. Selv om jeg ble mor, sluttet jeg ikke å være meg. Jeg elsker å jobbe. Elsker å snakke om annet enn unger. Anonymkode: eaf39...848 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #56 Skrevet 15. september Mannen vil ikke ha flere enn to. Er faktisk en sorg for meg. Kunne fint ha fått to til jeg. Hadde jeg visst hvor fantastisk det er skulle jeg også begynt mye tidligere, midten av 20-årene. Anonymkode: 221d8...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #57 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om en av og til hadde dratt ut med kvinner i samme situasjon som deg så må dere da ha kunne funnet på noe" faglig"!! Tenk på før i tiden! Da var det masse folk! Da hadde en voksne rundt seg overalt! Anonymkode: 7b4d3...f16 Fytterakkern, så gørr å henge med andre husmødre over middagsgryter, strikketøy, småunger og vaskemaskin. Jeg tror jeg foretrekker å lese og skrive og tenke og undervise voksne folk i stedet. Anonymkode: 6316c...4cd 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #58 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Akkurat...har du hørt om å " yde for å nyde"? Ikke alt en trenger å like. Man gjør ting uansett vet du. Ta en for laget! Anonymkode: 7b4d3...f16 Åja, det er sånn ja. Vel, 0/10 da. Anonymkode: eaf39...848 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #59 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal kvinner få borgerlønn? Vi er mange som er bedre utdanna og tjener bedre enn mennene våre. Den ene av foreldrene kunne evt fått noe støtte (type kontanstøtte), men det kunne selvfølgelig ikke vært bare for kvinner. Dyrt hadde det blitt uansett, og når borgerlønn har vært prøvd ut, har det vært sånn rundt 8000 - 10000 kr. Og det har i så fall vært i stedet for andre trygdeytelser. Ikke en kjempegod ide, altså. Anonymkode: 6316c...4cd Hvem prater om kun 10 000,-? Ikke anta ting! Anonymkode: 7b4d3...f16
AnonymBruker Skrevet 15. september #60 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg orker ikke å være hjemme i årevis og bare omgås andre mødre. Selv om jeg ble mor, sluttet jeg ikke å være meg. Jeg elsker å jobbe. Elsker å snakke om annet enn unger. Anonymkode: eaf39...848 Ja men om du hadde gått ut med andre mødre så hadde dere da kunne funnet noen å " jobbe" med? En kunne " jobbet" når en ønsket! Anonymkode: 7b4d3...f16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå