AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #21 Skrevet 15. september 2025 2 barn = 1 barn per voksen. Passer fint når vi skal på turer, bil osv. I tillegg skal de følges opp, og det klarer man greit når man er to voksne og to barn. Hadde alltid lyst på 2 barn, noe jeg fikk. Nå er de nesten voksne. Anonymkode: 1440b...223 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #22 Skrevet 15. september 2025 Vi har to, ville egentlig ha 3 eller 4. Men førstemann hadde så "mye" som barn vi ikke fikk hjelp med, ble avskrevet som kolikk i nesten 1 år før vi begynte å få hjelp av helsevesenet. Nesten 3 år før alt var avklart. Så det gikk på helsa løs for meg. Nestemann ikke fult så ille, men fikk melkeproteinallergi som gjorde at hun ikke sov eller turte å spise mat og var 110% avhengig av puppen, samtidig som permisjonsreglene akkurat var blitt strengere så jeg hadde mindre å ta av. Førte til myyye ulønnet permisjon bare for å få det til å gå opp med barnehagestart på 1 års dagen, da var sparekontoen tom. Og hun hadde det ikke ideelt der pga alt så jeg jobbet redusert for å gjøre det beste ut av situasjonen. Tørr ikke sjanse på et barn til. Selv med et normalt baby problem vil det gå så mye ut over økonomien vår og de to andre barna slik permisjonen er lagt opp nå. Har ikke kapasitet til muligens et halvt år i ulønnet permisjon samtidig som de andre barna skal følges opp med alt. Eldste krever fremdeles en del legebesøk, øyelege osv. Så nei, har ikke tid og råd til flere slik samfunnet er blitt. Anonymkode: f6306...55c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #23 Skrevet 15. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har ikke plass i hjemmet eller økonomien til tre, to er på grensa mtp den standarden vi ønsker at de skal ha, både materielt og omsorgsmessig. Billigere bosted hadde hjulpet. Vi bor et sted hvor svært mange eldre sitter på eneboligene, så om den der formueskatten bare fortsetter å oppmuntre dem til å flytte på seg er det i vår interesse. Anonymkode: 26a81...889 De eldre kan vel sitte på eneboligen sin så lenge de vil! Anonymkode: 8f33a...e82 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #24 Skrevet 15. september 2025 Liker ikke barn noe særlig, så null holder lenge for min del. Anonymkode: 4ba1e...7d6 7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #25 Skrevet 15. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva stopper DEG i å få 3 barn? Alle vet vi at Norgesbefolkning må øke...og da synes ikke jeg at 2 barn er nok! Min personlige mening er : gi mir borgerlønn til barna er flydd ut av redet! Bygg biliigere boliger! Mor kunne gått hjemme og fått minst 3 barn! Og nei- mor trenger ikke å " komme seg ut i arbeidslivet "- de kan heller dra ut og bli kjent med andre mødre som også er hjemme! Vet dere egentlig hvor mange mødre som er sykmeldt og tømmer statskassa for sykepenger osv.? Anonymkode: 7b4d3...f16 Du burde heller lese deg opp på hvor mange unge uføre som tømmer statskassa. I 2020 hadde Sarpsborg 168 familier som trengte omfattende oppfølging og ressurskrevende tjenester. Tre år senere var antallet steget til 433 familier. Neste år har kommunen satt av 663 millioner kroner til skole. Samtidig går 726 millioner kroner til barnevern og det som kalles boveiledningstjenesten, som bistår personer med utviklingshemming, diagnoser i autismespekteret eller andre funksjonshindringer. Sagt på en annen måte: Kommunen vil neste år bruke 63 millioner kroner mer på de rundt 1.000 brukerne innen boveiledning og barnevern enn på de 6.690 elevene fra første til tiende trinn i grunnskolen. https://www.nrk.no/norge/sjokktallene-bak-kommunekrisen_-_-en-yngrebolge-1.17110741 Anonymkode: 2df9a...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #26 Skrevet 15. september 2025 Jeg ønsket ikke tre barn fordi at da måtte vi hatt større hus og større bil. Hverdagene hadde også blitt utrolig mer krevende enn med to barn. Anonymkode: 0e0de...b7a
Summeer Skrevet 15. september 2025 #27 Skrevet 15. september 2025 Vi har 4. Det er mye jobb. Nå har to flyttet hjemmefra, det er utrolig uvanlig stille her nå med kun to barn i hus.... 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #28 Skrevet 15. september 2025 Har 5 barn og er selvsagt i jobb. Kunne aldri tenkt meg til å bare surre hjemme. Litt stress med tiden er det av og til, det er det. Far er død og jeg er alene med barna. Men vi klarer oss fint❤️ Anonymkode: a1d6c...33b 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #29 Skrevet 15. september 2025 Jeg ønsker å ha tid, kapasitet og ork til å vare på de vi allerede har. Anonymkode: 753ff...b83
Gratis Skrevet 15. september 2025 #30 Skrevet 15. september 2025 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har 0, men kunne hatt råd til 10. Og også tid, mannen tjener nok. Penger avgjør da ingenting. Det er nok av folk i verden, så føler ikke det store behovet for å bidra til enda mer overbefolkning akkurat 😅 Anonymkode: 85af6...1c2 Overbefolkning er en myte. Det er kun noen få land i sub Sahara Afrika det fremdeles fødes nok barn, ALLE andre land ligger på 2 eller lavere. Seol i Sør Korea ligger i bunn med 0,55. Allerede i 2060 vil kun 1% av befolkningen i Sør Korea være under 5 år. Ikke mye barnelatter av det. Endret 15. september 2025 av Gratis 1 2
Gratis Skrevet 15. september 2025 #31 Skrevet 15. september 2025 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du burde heller lese deg opp på hvor mange unge uføre som tømmer statskassa. I 2020 hadde Sarpsborg 168 familier som trengte omfattende oppfølging og ressurskrevende tjenester. Tre år senere var antallet steget til 433 familier. Neste år har kommunen satt av 663 millioner kroner til skole. Samtidig går 726 millioner kroner til barnevern og det som kalles boveiledningstjenesten, som bistår personer med utviklingshemming, diagnoser i autismespekteret eller andre funksjonshindringer. Sagt på en annen måte: Kommunen vil neste år bruke 63 millioner kroner mer på de rundt 1.000 brukerne innen boveiledning og barnevern enn på de 6.690 elevene fra første til tiende trinn i grunnskolen. https://www.nrk.no/norge/sjokktallene-bak-kommunekrisen_-_-en-yngrebolge-1.17110741 Anonymkode: 2df9a...cb4 Hvor mye av dette er innvandring? Leste artikkelen og det er selvsagt ikke noe de er interessert å prate om, bedre å pakke det inn. Endret 15. september 2025 av Gratis 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #32 Skrevet 15. september 2025 Her blir det ikke 3 barn likevel fordi vi gikk for 4 istedenfor Anonymkode: a5b38...b18 3 1
frøkna Skrevet 15. september 2025 #33 Skrevet 15. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva stopper DEG i å få 3 barn? Alle vet vi at Norgesbefolkning må øke...og da synes ikke jeg at 2 barn er nok! Min personlige mening er : gi mir borgerlønn til barna er flydd ut av redet! Bygg biliigere boliger! Mor kunne gått hjemme og fått minst 3 barn! Og nei- mor trenger ikke å " komme seg ut i arbeidslivet "- de kan heller dra ut og bli kjent med andre mødre som også er hjemme! Vet dere egentlig hvor mange mødre som er sykmeldt og tømmer statskassa for sykepenger osv.? Anonymkode: 7b4d3...f16 Banken avslår boliglån til å kjøpe større bolig. I tillegg jobber mannen deltid og sliter med å komme på plass i voksenlivet mtp inntekt/ jobb. Vi er helt avhengig av min lønn for å greie oss, men det låser oss også til å bo i nærheten av Oslo for at jeg skal beholde den lønna. Så ikke plass/ råd til å få flere barn. Vi bor i en tre roms leilighet. Hadde jeg fått mer tid hjemme med baby og mulighet til å kjøpe et rekkehus med tre soverom ville jeg kjørt på med flere barn ja. Eventuelt om mannen ville greid å bidra til denne økonomiske tryggheten. 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #34 Skrevet 15. september 2025 Gratis skrev (1 minutt siden): Overbefolkning er en myte. Det er kun noen få land i sub Sahara Afrika det fremdeles fødes nok barn, ALLE andre land ligger på 2 eller lavere. Seol i Sør Korea ligger i bunn med 0,55. Allerede i 2060 vil kun 1% av befolkningen i Sør Korea være under 5 år. Ikke mye barnelatter av det. For det første: Hvis du vil ha mange barn, er det kjempelurt å framstille deg som en likestilt og moderne mann, det liker damene. Jeg ville f.eks ikke hatt barn med en fyr som ikke tok halvparten av det praktiske arbeidet med barna, jeg ville aldri gitt opp en interessant og godt betalt jobb for å være husmor. For det andre: Mennesker i i-land har gigantiske økologiske fotavtrykk, jorda tåler ikke at det er for mange av oss. For det tredje: Verden er pr nå et skikkelig dritthøl av fascister og diktatorer og krig og nedbygging av demokratier og miljøødeleggelser og undertrykking av minoriteter. Bør egentlig barn fødes inn i noe sånt? Anonymkode: 6316c...4cd 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #35 Skrevet 15. september 2025 Gratis skrev (10 minutter siden): Overbefolkning er en myte. Det er kun noen få land i sub Sahara Afrika det fremdeles fødes nok barn, ALLE andre land ligger på 2 eller lavere. Seol i Sør Korea ligger i bunn med 0,55. Allerede i 2060 vil kun 1% av befolkningen i Sør Korea være under 5 år. Ikke mye barnelatter av det. Og det er jo bare bra. Vi har aldri vært så mange på kloden. Det er ikke ressurser til alle. Anonymkode: 85af6...1c2 4
Gratis Skrevet 15. september 2025 #36 Skrevet 15. september 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og det er jo bare bra. Vi har aldri vært så mange på kloden. Det er ikke ressurser til alle. Anonymkode: 85af6...1c2 På 1800 tallet levde nesten 90% av jordas befolkning i fattigdom, nå er det tallet under 10%, vi kan ta vare på mange mennesker hvis vi vil. Det er selvsagt ikke resurser til at alle kan leve som arabiske prinser eller super kjendiser. Det finnes ingen mulighet for meg og deg å opprettholde vår livsstandard med mange færre mennesker på jorda, uten mennesker er det ingen til å produsere eller til å forbruke. Vi må nok regne med en heftig "dose" robot teknologi i fremtiden. 1
Gratis Skrevet 15. september 2025 #37 Skrevet 15. september 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For det første: Hvis du vil ha mange barn, er det kjempelurt å framstille deg som en likestilt og moderne mann, det liker damene. Jeg ville f.eks ikke hatt barn med en fyr som ikke tok halvparten av det praktiske arbeidet med barna, jeg ville aldri gitt opp en interessant og godt betalt jobb for å være husmor. For det andre: Mennesker i i-land har gigantiske økologiske fotavtrykk, jorda tåler ikke at det er for mange av oss. For det tredje: Verden er pr nå et skikkelig dritthøl av fascister og diktatorer og krig og nedbygging av demokratier og miljøødeleggelser og undertrykking av minoriteter. Bør egentlig barn fødes inn i noe sånt? Anonymkode: 6316c...4cd Enig i at verden akkurat nå ser litt mørkere ut enn for få år siden. Ser ut som vi peeka i 2019 😉 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #38 Skrevet 15. september 2025 Gratis skrev (31 minutter siden): Hvor mye av dette er innvandring? Leste artikkelen og det er selvsagt ikke noe de er interessert å prate om, bedre å pakke det inn. Ut fra hva jeg har lest litt aviser og hørt på nyheter og debattprogram er det mange ukrainske familier som har flyttet fra kommunen de var bosatt i til Sarpsborg. Så det er ingen hemmelighet. Anonymkode: f919c...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #39 Skrevet 15. september 2025 Three's a crowd. Slikt føltes det da jeg vokste opp med to søsken, så bestemte meg for bare å få to. Veldig fornøyd med at jeg bare har to😊 Anonymkode: cae51...ab1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2025 #40 Skrevet 15. september 2025 Gratis skrev (13 minutter siden): På 1800 tallet levde nesten 90% av jordas befolkning i fattigdom, nå er det tallet under 10%, vi kan ta vare på mange mennesker hvis vi vil. Det er selvsagt ikke resurser til at alle kan leve som arabiske prinser eller super kjendiser. Det finnes ingen mulighet for meg og deg å opprettholde vår livsstandard med mange færre mennesker på jorda, uten mennesker er det ingen til å produsere eller til å forbruke. Vi må nok regne med en heftig "dose" robot teknologi i fremtiden. De er jo ikke en gang nok ressurser til at alle kan leve som deg det neste året, uten at alt er tomt... Anonymkode: 85af6...1c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå