AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Hva stopper DEG i å få 3 barn? Alle vet vi at Norgesbefolkning må øke...og da synes ikke jeg at 2 barn er nok! Min personlige mening er : gi mir borgerlønn til barna er flydd ut av redet! Bygg biliigere boliger! Mor kunne gått hjemme og fått minst 3 barn! Og nei- mor trenger ikke å " komme seg ut i arbeidslivet "- de kan heller dra ut og bli kjent med andre mødre som også er hjemme! Vet dere egentlig hvor mange mødre som er sykmeldt og tømmer statskassa for sykepenger osv.? Anonymkode: 7b4d3...f16 3 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Jeg ønsket nummer tre, men ble anbefalt av legen om å ikke få flere da migrenen ble mye verre etter fødsler. Dessverre. Anonymkode: 8f33a...e82 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Men jeg synes innlegget ditt ikke var så greit skrevet om mødre. Tømmer statskassa? Anonymkode: 8f33a...e82 6 7
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Vi har mer enn 3 barn, så ingenting stoppet oss. Heldigvis har vi begge jobber vi liker. Ingen av oss har vært sykmeldte. Heldigvis har ingen krevd at noen av oss sjal slutte i jobben for å være hjemme. Anonymkode: f919c...9fc 4
mommyaka Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Vi har 2. Jeg har ikke ork til en til. Og vi har ikke økonomi eller plass 4 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Eksmannen stoppet meg fra å få nr 3. Med ny samboer ser det ut som det dessverre er for sent. Synes det er dumt at det ikke prioriteres at mor kan være hjemme med barnet til det er større. Hadde jeg vært yngre hadde dette vært viktig for meg. Anonymkode: 3ceb6...e83 4 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Vi har ikke plass i hjemmet eller økonomien til tre, to er på grensa mtp den standarden vi ønsker at de skal ha, både materielt og omsorgsmessig. Billigere bosted hadde hjulpet. Vi bor et sted hvor svært mange eldre sitter på eneboligene, så om den der formueskatten bare fortsetter å oppmuntre dem til å flytte på seg er det i vår interesse. Anonymkode: 26a81...889
Rødvinsfilosofen Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva stopper DEG i å få 3 barn? Alle vet vi at Norgesbefolkning må øke...og da synes ikke jeg at 2 barn er nok! Min personlige mening er : gi mir borgerlønn til barna er flydd ut av redet! Bygg biliigere boliger! Mor kunne gått hjemme og fått minst 3 barn! Og nei- mor trenger ikke å " komme seg ut i arbeidslivet "- de kan heller dra ut og bli kjent med andre mødre som også er hjemme! Vet dere egentlig hvor mange mødre som er sykmeldt og tømmer statskassa for sykepenger osv.? Anonymkode: 7b4d3...f16 Fordi jeg vil ha 0 barn 🙂 Hadde hatet å måtte være hjemme med 3 barn. For meg er det et mareritt. Heier på alle som gidder! 👏 Og betaler gjerne mer i skatt for gratis IVF, barnehage, gratis SFO, osv. 8
Rødvinsfilosofen Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Eksmannen stoppet meg fra å få nr 3. Med ny samboer ser det ut som det dessverre er for sent. Synes det er dumt at det ikke prioriteres at mor kan være hjemme med barnet til det er større. Hadde jeg vært yngre hadde dette vært viktig for meg. Anonymkode: 3ceb6...e83 Ingen som er interessert i et skattenivå høyt nok til å la kvinner få permisjon i +/- 10 år. Den kostnaden må familien ta selv. 1 7
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden Glemte å stoppe der egentlig, fikk 4. Anonymkode: 3e050...6d3 3 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden Spør mannen min, ikke meg😅 Jeg vil ha tre, håper han blir med på sistemann😊 Og vi jobber fullt begge to, hvis noen lurer. Anonymkode: 58e52...935 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden Rødvinsfilosofen skrev (7 minutter siden): Ingen som er interessert i et skattenivå høyt nok til å la kvinner få permisjon i +/- 10 år. Den kostnaden må familien ta selv. Jeg ville aldri vasa rundt hjemme i ti år selv om jeg fikk betalt heller, det hadde grodd mose på hjernen min. Jeg trenger intellektuelt stimuli og andre voksne og et fagmiljø for å trives. Anonymkode: 6316c...4cd 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden 3 barn må i så fall forbeholdes de som koser seg med fleksible hjemmekontor. Min mann og jeg har arbeidsplasser utenfor hjemmet med null flex, vi har vært dumme nok til å få 3 barn og vi drukner fullstendig. Hadde ikke råd til å betale 8-10 mill for sentral bolig her 30 min utenfor Oslo, så vi må kjøre ungene på absolutt alt av fritidsaktiviteter da kollektivtilbudet er latterlig dårlig. Har i tillegg fått et diagnosebarn, og alt av møter og oppfølging skjer selvfølgelig midt i arbeidstiden, slik at man får et stadig dårligere forhold til arbeidsgiver. Anonymkode: 8a772...432 6
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 3 barn må i så fall forbeholdes de som koser seg med fleksible hjemmekontor. Min mann og jeg har arbeidsplasser utenfor hjemmet med null flex, vi har vært dumme nok til å få 3 barn og vi drukner fullstendig. Hadde ikke råd til å betale 8-10 mill for sentral bolig her 30 min utenfor Oslo, så vi må kjøre ungene på absolutt alt av fritidsaktiviteter da kollektivtilbudet er latterlig dårlig. Har i tillegg fått et diagnosebarn, og alt av møter og oppfølging skjer selvfølgelig midt i arbeidstiden, slik at man får et stadig dårligere forhold til arbeidsgiver. Anonymkode: 8a772...432 ... Og nei, jeg gidder IKKE å tasse rundt hjemme og vaske mannens skitne underbukser i ti år. Jeg har en hjerne, og jeg ønsker å bruke den. Anonymkode: 8a772...432 5 3
ntrane Skrevet 13 timer siden #15 Skrevet 13 timer siden Vi kunne tenkt oss flere enn to. Men økonomi tillater det ikke. Samfunnet er lagt opp til familie på 4.
Rødvinsfilosofen Skrevet 13 timer siden #16 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Glemte å stoppe der egentlig, fikk 4. Anonymkode: 3e050...6d3 «Hater når det skjer!😐» 🤭 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Skrevet 13 timer siden Det som toppa meg er at jeg orker ikke flere enn to. Synes to var for mye i perioder også. Så da får dem som synes det er artig med barn skaffe seg masse barn. For meg så er det ikke så artig. så uansett hvor mye samfunnet hadde tilrettelagt for det så hadde jeg ikke villa hatt flere. Jeg har råd til flere. Jeg har plass til flere. Så det er ikke det som stopper meg. Anonymkode: 89b41...430 1 4
Gratis Skrevet 13 timer siden #18 Skrevet 13 timer siden NBC News offentliggjorde nettopp en undersøkelse der de spurte GenZ kvinner som stemte Harris, og Genz menn som stemte Trump, hva de så på som den viktigste faktoren for suksess i livet. For unge menn kom det å få barn som nummer 1. Hos kvinner kom den som nummer 12, eller helt i bunn. Det er sikkert mindre ekstremt i Norge, men herregud noe så trist.
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Skrevet 13 timer siden Jeg har 0, men kunne hatt råd til 10. Og også tid, mannen tjener nok. Penger avgjør da ingenting. Det er nok av folk i verden, så føler ikke det store behovet for å bidra til enda mer overbefolkning akkurat 😅 Anonymkode: 85af6...1c2 4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #20 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle vet vi at Norgesbefolkning må øke Helt uenig med deg i dette premisset. Har et barn, men ønsket meg ikke noen. Jeg har ikke fått flere fordi jeg ikke ønsker flere. Så enkelt. AnonymBruker skrev (1 time siden): Mor kunne gått hjemme og fått minst 3 barn! Og nei- mor trenger ikke å " komme seg ut i arbeidslivet "- de kan heller dra ut og bli kjent med andre mødre som også er hjemme! Vet dere egentlig hvor mange mødre som er sykmeldt og tømmer statskassa for sykepenger osv.? De aller fleste mødrene jobber. Om alle mødrene skulle gått hjemme, hadde samfunnet i Norge slik vi kjenner det nå faktisk kollapset. Anonymkode: a9a26...77a 7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå