Gå til innhold

stemmerett forebeholdt de som har barn?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Illuminatum skrev (4 timer siden):

Og jeg synes stemmeretten burde forbeholde de som eier grunn og har god økonomi.

De vil ikke tale for sin egen mor, men lage et samfunn som er bedre for oss alle.

Så kombinert da med at de må ha barn.

Det var jo sånn det var inntil allmenn stemmerett ble innført rundt 1900. Var det bedre før, tenker du?

Anonymkode: 4493c...b65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du er en av dem? Du vet mye om andre. 

Anonymkode: 4904b...db4

Jeg har ikke stemt de to siste valgene, og jeg har ikke onde hensikter. 

Jeg vet mye om andre fordi jeg har paranoid schizofreni og må ha en viss forståelse av hjernen min og hjernene av de rundt meg for å ikke miste fatningen.

Grunnen til at jeg mener at demokratiet må justeres er på grunn av en diktomisering/polarisering i det siste som snart er umulige å reversere og med mindre de gjør det vil føre til krig i europa. 

Men, selv kriger og borgerkonflikter er nøye planlagt på forhånd i disse dager så det er nok ikke mye å gjøre med saken. 

Anonymkode: e65f0...395

AnonymBruker
Skrevet

Kunne gått med på å bytte inn stemmeretten min mot at jeg slapp å skatte. Som unyttig barnløs regner jeg ikke med at skatten min trengs. Burde strengt tatt fått slippe å jobbe i det hele tatt, siden jeg som barnløs ikke er investert i samfunnet eller bryr meg om fremtiden. 

Går det forresten an å vedde en slant på at det atter en gang er M som er på ferde?

Anonymkode: 0ec7f...b84

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kunne gått med på å bytte inn stemmeretten min mot at jeg slapp å skatte. Som unyttig barnløs regner jeg ikke med at skatten min trengs. Burde strengt tatt fått slippe å jobbe i det hele tatt, siden jeg som barnløs ikke er investert i samfunnet eller bryr meg om fremtiden. 

Går det forresten an å vedde en slant på at det atter en gang er M som er på ferde?

Hadde det vært godt nok om barnløse uten stemmerett slapp å betale formueskatt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det var jo sånn det var inntil allmenn stemmerett ble innført rundt 1900. Var det bedre før, tenker du?

Anonymkode: 4493c...b65

Nei, men bedre løsning enn om bare barnefamilier skal kunne stemme.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du vil nok ikke de neste generasjoner noe vondt, men når nok folk, slik som det er spådd framover, sitter barnløse og bitre over livet de aldri fikk kan de utagere ved å stemme for ting som vil gjøre livet surere for alle, for å dra andre ned til deres nivå, men spesielt for de som oppfattes som motstanderen eller "fienden", som da igjen vil få en tilsvarende respons, og så blir politikk en negativ feedback-loop, et kappløp til bunnen av en bøtte full av krabber

hva mener du egentlig? er barnløse og bitre 2 forskjellige folkegrupper, eller at de barnløse er bitre? eller at de ble bitre av å være barnløse? men svært mange er da barnløse av valg og ikke bitter i det hele tatt? det er vel flere med barn som føler at livet ikke gikk slik det skulle, enn barnefri som føler det. 😅

jeg har valgt å ikke få barn fordi jeg vet jeg ikke ville vært en god forelder, og jeg har ikke økonomi til det alene - og jeg vil ikke ha partner. syns det er et et ganske gjennomtenkt valg av meg. så jeg skulle ikke få stemmerett selv om jeg tenker gjennom mine valg, mens en hvilken som helst tulling som får 3-4 unger for å spe på barnetrygden mens de farter rundt som "jobbsøker" uten å ha aktivt lett etter jobb på 5 år og røyker under graviditet osv, de er liksom mer skikket? 😅 fordi de har knulla uten beskyttelse? 

0/10 chatgpt ragebait HI

Anonymkode: dd6d2...f8a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hadde det vært godt nok om barnløse uten stemmerett slapp å betale formueskatt?

Nei, arbeidet vi gjør er ikke av verdi for samfunnet, så det er bortkastet om vi betaler skatt i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

hva mener du egentlig? er barnløse og bitre 2 forskjellige folkegrupper, eller at de barnløse er bitre? eller at de ble bitre av å være barnløse? men svært mange er da barnløse av valg og ikke bitter i det hele tatt? det er vel flere med barn som føler at livet ikke gikk slik det skulle, enn barnefri som føler det. 😅

jeg har valgt å ikke få barn fordi jeg vet jeg ikke ville vært en god forelder, og jeg har ikke økonomi til det alene - og jeg vil ikke ha partner. syns det er et et ganske gjennomtenkt valg av meg. så jeg skulle ikke få stemmerett selv om jeg tenker gjennom mine valg, mens en hvilken som helst tulling som får 3-4 unger for å spe på barnetrygden mens de farter rundt som "jobbsøker" uten å ha aktivt lett etter jobb på 5 år og røyker under graviditet osv, de er liksom mer skikket? 😅 fordi de har knulla uten beskyttelse? 

0/10 chatgpt ragebait HI

Ikke alle barnløse er bitre men de fleste bitre er barnløse. 

Og selvfølgelig skal de bitre få delta i politikken også, men det er farlig om det blir et for stort kvantum av dem, og de ikke har noe som binder dem til fremtiden samtidig som de anonymt kan påvirke ting for det verre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, arbeidet vi gjør er ikke av verdi for samfunnet, så det er bortkastet om vi betaler skatt i det hele tatt.

Igjen dette handler ikke om verdi det handler om folk som er sure på verden ikke bør råde over den

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke alle barnløse er bitre men de fleste bitre er barnløse. 

Og selvfølgelig skal de bitre få delta i politikken også, men det er farlig om det blir et for stort kvantum av dem, og de ikke har noe som binder dem til fremtiden samtidig som de anonymt kan påvirke ting for det verre. 

så de bitre barnløse kan få delta i politikken, og stemme, men bare inntil det blir for mange av de, da får de ikke stemme mer, korrekt?

og de glade barnløse får ikke stemme overhodet, for de er fornøyde med det barnefrie livet og derfor vil de bare stemme på noe som ikke er bra for de med barn? partier som vil ha dyr barnehage for eksempel og slike ting? var det sånn å forstå? 

hvis ikke, utdyp gjerne.

AnonymBruker
Skrevet

Igjen dette handler ikke om verdi det handler om folk som er sure på verden ikke bør råde over den

Oj, da var det mange småbarnsforeldre på kg som ramlet ut av manntallet 😂

Men vi blide barnløse får stemme da? Bare vi smiler når vi kommer til valglokalet? Bare dumt ingen velgere kommer til å ligne på passbildene sine da, der er det ikke lov å smile :( 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Folk som ikke har barn har ingen personlig interesse i samfunnets tilstand på lang sikt, dvs etter deres levetid. 

Folk som ikke får barn har også en tendens til å bli bitre, som igjen kan bli en motivasjon å agere politisk for å "straffe" sin oppkonstruerte fiendegruppe, ofte det motsatte kjønn. 

Nåtidens kjønn/kulturkrig kan altså ese ut og såre barn i fremtiden. Dette egner seg ikke.

Bakdelen med dette er at enkelte kan finne på å få barn utelukkende for stemmeretten, det er derfor viktig at barnløse overhode ikke må stenges ute av politikken, men de faktiske avgjørelsene om hvem som skal ta avgørelser om framtiden burde tas av de som har investert i at den må bli bra. 

Dette må være den største oppsamlingen av svada jeg har lest på lenge, og jeg henger på KG hver dag. Gratulerer.

• Liker 2
Skrevet

Utfra TS logikk:

Hvorfor skal gamle mennesker ha stemmerett? De skal jo snart dø uansett.

Eller hva med de som har mange barn, skal de få stemme mange ganger?

Hva med de som har kronisk syke barn, som man vet aldri kommer til å få barn selv?

Det blir som da jeg hadde samfunnsfag da jeg var 16 og en jente i klassen sa at alle Frp stemmene burde forkastes.

Jeg er overbevist om at TS ser på seg selv som særs intelligent...

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
piggrokken skrev (20 minutter siden):

Utfra TS logikk:

Hvorfor skal gamle mennesker ha stemmerett? De skal jo snart dø uansett.

Eller hva med de som har mange barn, skal de få stemme mange ganger?

Hva med de som har kronisk syke barn, som man vet aldri kommer til å få barn selv?

Det blir som da jeg hadde samfunnsfag da jeg var 16 og en jente i klassen sa at alle Frp stemmene burde forkastes.

Jeg hører det du sier, men i stedet for å svare på det... 

Vet du at ensomme og redde folk ofte ikke klarer å skildre kritikk mot gruppen de identifiserer seg med, fra kritikk rettet mot dem selv som enkeltperson? 

Dette handler ikke om intelligens, men om traume. Det er en overlevelsesmekanisme. 

Traumatiserte folk har verdi, og det har meningene deres også, men de er lettere å styre.

Skrevet

Vet du at ensomme og redde folk ofte ikke klarer å skildre kritikk mot gruppen de identifiserer seg med, fra kritikk rettet mot dem selv som enkeltperson? 

Dette handler ikke om intelligens, men om traume. Det er en overlevelsesmekanisme. 

Traumatiserte folk har verdi, og det har meningene deres også, men de er lettere å styre.

Hæ?

Ensom og redd? Jeg er ingen av delene. Du skriver også at "ensomme og redde folk ofte ikke klarer å skildre kritikk mot gruppen de identifiserer seg med" ofte ikke indikerer vel at noen er unntaket. Dessuten ser jeg ingen kildehenvisning, så veit ikke hvor du har det fra.

Jeg synes jeg skrev fine forslag basert på din logikk, jeg. Kom forresten på en til:

- Foreldre fra 2 forskjellige land burde ha stemmerett i begge landene.

Jeg synes nå at folk som får barn som vokser opp som kriminelle burde komme i fengsel, og foreldre som kommer til å få rike barn, bør skattes dobbelt. Hva med de som får feite barn? De kommer til å slippe ut mer metangass enn snittet. Disse foreldrene burde få gå til ferien sin, og kanskje ta en flytur resten av livet.

Jeg stemte forresten i valget forrige mandag. Jeg burde gå og be de stryke stemmen min siden jeg ikke har barn.

NB Til deg som vil svare meg: Innlegget er fullt av ironi...

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
piggrokken skrev (1 time siden):

Hvis det er den vanlige, så er han jo i Mensa 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er de ensomme og redde i disse gruppene? De med barn eller de uten? Skulle ensomme og redde få lov å stemme, eller mente du at de ikke skulle få stemme? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvis det er den vanlige, så er han jo i Mensa 😅

Eller veldig langt nede i flaska i hvert fall.

Anonymkode: 61cdb...d96

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke stemt hverken dette valget eller forrige og jeg har har heller ingen barn,så jeg vil i praksis ta stemmeretten fra meg selv. 

Om du kun stemmer for 4 år innrømmer du jo selv at politikk er en slags sport for deg. 

Tror faktisk du troller.  Så dumt er det.

AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (17 timer siden):

0/10

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

0/10, TS

Anonymkode: d3bed...dcd

Sannhetsøkende skrev (7 timer siden):

Tror faktisk du troller.  Så dumt er det.

Ser dere selv ikke at dere automatisk betrakter nye eller ukjente ideer som noe farlig eller et forsøk på å lure eller "trolle" dere?

Dette er en helt forståelig respons, men det får meg til å lure på hvilke opplevelser dere har hatt tidligere i livet som har gjort dette til tilfellet. 

Savner dere ikke å kunne vurdere tanker og ideer på sine egne meritter, uten at de først blir godkjent for dere av en autoritetsfigur? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...