AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:49 #1 Skrevet mandag kl. 11:49 Folk som ikke har barn har ingen personlig interesse i samfunnets tilstand på lang sikt, dvs etter deres levetid. Folk som ikke får barn har også en tendens til å bli bitre, som igjen kan bli en motivasjon å agere politisk for å "straffe" sin oppkonstruerte fiendegruppe, ofte det motsatte kjønn. Nåtidens kjønn/kulturkrig kan altså ese ut og såre barn i fremtiden. Dette egner seg ikke. Bakdelen med dette er at enkelte kan finne på å få barn utelukkende for stemmeretten, det er derfor viktig at barnløse overhode ikke må stenges ute av politikken, men de faktiske avgjørelsene om hvem som skal ta avgørelser om framtiden burde tas av de som har investert i at den må bli bra. Anonymkode: e65f0...395 1
Tvist Skrevet mandag kl. 11:52 #2 Skrevet mandag kl. 11:52 Hva med de som ikke får barn fordi de bryr seg om miljøet og mener at det må bli færre mennesker for at menneskeheten skal overleve på lang sikt? 25 9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:00 #3 Skrevet mandag kl. 12:00 Bare tull. Ingen myndige statsborgere skal forbys å stemme. Men min (upopulære) mening er at folk med null kunnskap eller interesse om politikk burde ikke stemme. Altså ta et eget valg om at dette burde jeg ikke gjøre. Dette for å fremme demokratiet siden uinformert stemming er destruktivt for demokratiet siden man ofte da stemmer mot sine egne interesser og meninger. Anonymkode: 51398...d5e 6 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:01 #4 Skrevet mandag kl. 12:01 Tvist skrev (2 minutter siden): Hva med de som ikke får barn fordi de bryr seg om miljøet og mener at det må bli færre mennesker for at menneskeheten skal overleve på lang sikt? Global miljøpolitikk er ikke noe som avgjøres på nasjonal basis. Oljelobbyene og sentralbankene er ikke noe som kan bekjempes på demokratisk vis heller. Anonymkode: e65f0...395
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:06 #5 Skrevet mandag kl. 12:06 Oisann, lever du i en mørk kjeller uten ekte sosial omgang? Sitte å konstruere slike scenarier😂 Anonymkode: 4904b...db4 22 1 13
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:07 #6 Skrevet mandag kl. 12:07 Tvist skrev (11 minutter siden): Hva med de som ikke får barn fordi de bryr seg om miljøet og mener at det må bli færre mennesker for at menneskeheten skal overleve på lang sikt? Det å ha ett barn fører ikke til befolkningsvekst heller. Om du har ett barn er det halvparten så mange barn som foreldre, og om du får 2 er det halvarten så mange barn som besteforeldre. Det du oppnår ved å ikke få barn overhode er at kun de som driter i klima formerer seg. Anonymkode: e65f0...395 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:12 #7 Skrevet mandag kl. 12:12 mens jeg tenker at de som har små barn da ikke burde ha stemmerett. De stemmer jo kun på de partiene sin gir gratis barnehage og gratis SFO. Null verdi for meg med ungdommer. Kan man ikke betale for barnehage eller sfo, så kanskje man ikke burde fått barn? Anonymkode: 33fe4...539 8 9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:13 #8 Skrevet mandag kl. 12:13 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oisann, lever du i en mørk kjeller uten ekte sosial omgang? Sitte å konstruere slike scenarier😂 Anonymkode: 4904b...db4 Dette er noe jeg har merket mye fra en viss type folk, latterliggjøring og appell til majoriteten. "Du mener dette fordi du er en taper."-type argumentasjon. Ofte knyttet til folk som ikke har en egen familie, ikke helt forstår hvorfor, og som må identifisere seg med et politisk "lag" for å føle seg som en del av noe. Anonymkode: e65f0...395
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:14 #9 Skrevet mandag kl. 12:14 Jeg vil heller stemme for at de som skriver "bakdelen" hadde blitt fratatt stemmerett. Grøsser. Høres ut som barnehagespråk. Anonymkode: 7d1a4...a25 9 1 2
Illuminatum Skrevet mandag kl. 12:14 #10 Skrevet mandag kl. 12:14 Og jeg synes stemmeretten burde forbeholde de som eier grunn og har god økonomi. De vil ikke tale for sin egen mor, men lage et samfunn som er bedre for oss alle. Så kombinert da med at de må ha barn.
syk og gal Skrevet mandag kl. 12:21 #11 Skrevet mandag kl. 12:21 Illuminatum skrev (Akkurat nå): Og jeg synes stemmeretten burde forbeholde de som eier grunn og har god økonomi. De vil ikke tale for sin egen mor, men lage et samfunn som er bedre for oss alle. Så kombinert da med at de må ha barn. Det høres ut som en god måte å konsolidere all makt hos de rikeste. 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:25 #12 Skrevet mandag kl. 12:25 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Folk som ikke har barn har ingen personlig interesse i samfunnets tilstand på lang sikt, dvs etter deres levetid. Men bare de som har jenter da, men gutter blir ikke gravide. La oss stadig finne på unnskyldinger for å begrense demokratiet. Anonymkode: aade3...ea7 4 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:25 #13 Skrevet mandag kl. 12:25 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men bare de som har jenter da, men gutter blir ikke gravide. La oss stadig finne på unnskyldinger for å begrense demokratiet. Anonymkode: aade3...ea7 *For gutter Anonymkode: aade3...ea7
Ellah Skrevet mandag kl. 12:35 #14 Skrevet mandag kl. 12:35 Men vi stemmer da for hvordan vi vil at samfunnet skal være nå, og de neste fire årene. Vi barnløse har også tenkt å leve noen år til, og er derfor interessert i hvordan verden vil være fremover. I tillegg vil vi ikke de neste generasjonene noe vondt, til tross for at de ikke er vår egne barn. 3 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:42 #15 Skrevet mandag kl. 12:42 Jeg synes heller dumme folk ikke burde få stemme Anonymkode: 70e15...ebf 3 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:44 #16 Skrevet mandag kl. 12:44 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): mens jeg tenker at de som har små barn da ikke burde ha stemmerett. De stemmer jo kun på de partiene sin gir gratis barnehage og gratis SFO. Null verdi for meg med ungdommer. Kan man ikke betale for barnehage eller sfo, så kanskje man ikke burde fått barn? Anonymkode: 33fe4...539 Det stemmer ikke. Foreldre med god økonomi og høy utdanning er mer opptatt av kvalitet. Anonymkode: 70e15...ebf
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:50 #17 Skrevet mandag kl. 12:50 Ellah skrev (6 minutter siden): Men vi stemmer da for hvordan vi vil at samfunnet skal være nå, og de neste fire årene. Vi barnløse har også tenkt å leve noen år til, og er derfor interessert i hvordan verden vil være fremover. I tillegg vil vi ikke de neste generasjonene noe vondt, til tross for at de ikke er vår egne barn. Du vil nok ikke de neste generasjoner noe vondt, men når nok folk, slik som det er spådd framover, sitter barnløse og bitre over livet de aldri fikk kan de utagere ved å stemme for ting som vil gjøre livet surere for alle, for å dra andre ned til deres nivå, men spesielt for de som oppfattes som motstanderen eller "fienden", som da igjen vil få en tilsvarende respons, og så blir politikk en negativ feedback-loop, et kappløp til bunnen av en bøtte full av krabber Anonymkode: e65f0...395
Ellah Skrevet mandag kl. 12:55 #18 Skrevet mandag kl. 12:55 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du vil nok ikke de neste generasjoner noe vondt, men når nok folk, slik som det er spådd framover, sitter barnløse og bitre over livet de aldri fikk kan de utagere ved å stemme for ting som vil gjøre livet surere for alle, for å dra andre ned til deres nivå, men spesielt for de som oppfattes som motstanderen eller "fienden", som da igjen vil få en tilsvarende respons, og så blir politikk en negativ feedback-loop, et kappløp til bunnen av en bøtte full av krabber Anonymkode: e65f0...395 Og da også gjøre livet surt for seg selv? Vi skal alle bli eldre, og eldreomsorgen er også en del av politikken Det er ikke alle som vil ha barn heller.. Endret mandag kl. 12:55 av Ellah 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:57 #19 Skrevet mandag kl. 12:57 Ellah skrev (1 minutt siden): Og da også gjøre livet surt for seg selv? Vi skal alle bli eldre, og eldreomsorgen er også en del av politikken Det er ikke alle som vil ha barn heller.. Hvorfor tror du aktiv-dødshjelp plutselig er høyaktuelt? Anonymkode: e65f0...395
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:58 #20 Skrevet mandag kl. 12:58 Hvor har du det fra at barnløse er bitre? De er like lykkelige som oss andre, om ikke mer. Anonymkode: 4904b...db4 10 1 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå