Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lukter også på håndsåpe hvis den ikke er forseglet. 

Tøymykner kjøper jeg aldri, men jeg ville gjort det samme der også. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skrukork på samme måte som tøymykneren. 

Anonymkode: f1178...89e

Nei, ikke på samme måte. Skrukorkene på brus er "plombert"/forsegling. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skrukork ja, men allikevel forseglet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tøymykneren forringes ikke av at noen skrur opp korken, det gjør brus. Ja, det er skrukork på begge, men du merker altså ikke forskjell på dem når du åpner?

Anonymkode: bc8bc...3fb

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hadde jeg sett noen av dere over åpne et produkt og bare lagt det tilbake igjen så hadde jeg sagt fra til betjeningen. Eventuelt hadde jeg sagt i fra så høyt til dere at dere neppe hadde gjort det igjen! Gjør du det- kjøper du produktet. 
Eller er dere sånne som tar litt smågodt fra hyllene og? I såfall er det stjeling og kan anmeldes. 

Anonymkode: 55b5c...d35

For all del ikke smak på druene eller flytt rundt på jordbærene! Men å lukte på tøymyker kan du nok få lov til, er bare å spørre betjeningen.

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tøymykner er ikke forseglet. Du hadde nok bare fått et-par tomme blikk på min lokale Rema 😂

Anonymkode: 136d8...113

Haha vil tro det gjelder de fleste butikker.

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Man stjeler tøymykner ved å lukte på den? 🤣

Anonymkode: dfdf9...720

Men som tidligere butikkansatt vil jeg nevne at jeg setter lite pris på dem som skrur opp og lukter Men som ikke skrur ordentlig igjen og setter flasken tilbake i hylla. Det lager ofte graps som vi må tørke opp, og svinn. Utenom det driter jeg i om du snuser inn duftene, have at it.

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Brus er jo heller ikke forseglet, så kanskje jeg kan åpne de for å lukte om det er noe for meg. 

Ting man spiser og drikker er forseglet, ja.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ting som ikke er forseglet tenker jeg det er helt ok å åpne og lukte på? 

Men uten at man rører ved produktet selvsagt. 

Anonymkode: c23bd...056

Er lov å spørre først, men tipper alle sier det er greit. Eneste jeg kan tenke meg er at de sjekker at korken blir skrudd korrekt på når du er ferdig.

Anonymkode: 2e02a...98b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (8 minutter siden):

Jeg lukter også på håndsåpe hvis den ikke er forseglet. 

Tøymykner kjøper jeg aldri, men jeg ville gjort det samme der også. 

Nei, ikke på samme måte. Skrukorkene på brus er "plombert"/forsegling. 

Skrukorkene på brus sprekker når du åpner dem, tøymykner har ikke den "beskyttelsesringen" som viser om produktet har vært åpent eller ikke.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skrukorkene på brus sprekker når du åpner dem, tøymykner har ikke den "beskyttelsesringen" som viser om produktet har vært åpent eller ikke.

My point exactly. Det er dette som er plomberingen/forseglingen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er frekt å gjøre slik. Når du åpner så slipper du inn luft og i verste fall partikler fra lufta f.eks fra klær eller hår.  Så da blir det produsent som får skylda. Nei, ikke greit syns jeg. 

Anonymkode: 43654...be8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg gjort i hele mitt liv, senest idag morges før jeg kjøpte en deo jeg ikke har prøvd før. Har bare gått utifra at det er greit, det hadde vel ikke vært et stort problem for produsentene å slenge på en liten klistremerkeforsegling hvis det er kritisk. Forseglinger rører man selvsagt ikke. 

Smågodt og brus er elendlige sammenligninger med mindre det er snakk om å prøve denne deoen under armen. Det blir ikke noe svinn av at man lukter på et uforseglet produkt. Blir som å si at man må kjøpe et par sko hvis du har prøvd dem. Du vet jo hva slags skostørrelse du har. 

Anonymkode: deaca...2c9

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Åpner heller ikke vaskemidler, såper, kroppsskrubber, kremer, osv. 

Prøvesmaker heller ikke på godteri jeg ikke har spist før 

Anonymkode: 6126b...640

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (1 time siden):

Helt enig. Man vil jo ikke ha noe som lukter høgg hjemme. 

Men nå har i flere år kuttet helt ut skyllemiddel, så problemstillingen er ikke der lenger. 

Jeg lukter også på deoer om jeg ikke kjøper den samme. En liten rull på kula må til.

Og hvis du ikke liker den, setter du den tilbake, slik at andre får bakteriene dine med på kjøpet og kanskje produkt ødelagt? 

Anonymkode: 67b44...0ef

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei det gjør jeg ikke. Jeg vet hva jeg skal ha og etter noen år med klesvask så vet jeg hva de forskjellige tøymykneren lukter.

Det at en ting ikke er forseglet betyr ikke at det bare er å åpne. Tøymykner og vaskemiddel for ull blir lettere ødelagt hvis det står en stund etter åpning. Spesielt Comfort og Milo er ille her. Så ved å åpne risikerer dere at noen kjøper en flaske som er dårligere enn den skulle vært.

Jeg har kastet flere flasker da de har blitt tykke før det er tomme. Nå tar jeg bare flasker litt bak i hylla.

Anonymkode: 77337...8f2

Enig, men det driter egoene i.... 

Anonymkode: 67b44...0ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo selvsagt ikke greit å åpne produkter man ikke skal kjøpe. 

Anonymkode: a785d...782

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er frekt å gjøre slik. Når du åpner så slipper du inn luft og i verste fall partikler fra lufta f.eks fra klær eller hår.  Så da blir det produsent som får skylda. Nei, ikke greit syns jeg. 

Jeg tror ikke det er noe krav om at vaskemiddel/tøymykner skal være sterile væsker. 

Hva slags «partikler» er det du er redd for? Og hvordan er luft skadelig for såpe? Det er ikke noe vakuum inni disse flaskene fra før.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det står jo på at det er uten parfyme, så da må jeg jo kunne stole på det. 

Anonymkode: 8c7a4...db9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kan fint lukte på tøymykner. Lukter på såper også, og duftlys. Som ikke er forseglet altså. Deodoranter som ikke er forseglet (slike med kule) kan jeg også lukte på, men rører ikke kula eller noe sånt da, det føler jeg er litt ulovlig.

Anonymkode: 62de9...ae0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde jeg sett noen av dere over åpne et produkt og bare lagt det tilbake igjen så hadde jeg sagt fra til betjeningen. Eventuelt hadde jeg sagt i fra så høyt til dere at dere neppe hadde gjort det igjen! Gjør du det- kjøper du produktet. 
Eller er dere sånne som tar litt smågodt fra hyllene og? I såfall er det stjeling og kan anmeldes. 

Anonymkode: 55b5c...d35

Jeg stjal en lukt mens betjeningen så på, de sa ingenting 

Anonymkode: 7c019...36f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke det er noe krav om at vaskemiddel/tøymykner skal være sterile væsker. 

Hva slags «partikler» er det du er redd for? 

Og hvordan er luft skadelig for såpe? Det er ikke noe vakuum inni disse flaskene fra før.

Som sagt ja lo fra klær eller hår komme oppi flaska. Hadde du likt å finne det? 

Såklart luft forringer det som i utgangspunktet er tett,selv om det ikke er sterilt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt gjør jeg ikke det. Kvinneguiden slutter aldri å overraske meg, er faktisk dette en greie også?

Anonymkode: b445b...89f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På normal der jeg handler står det at det ikke er lov å åpne for å lukte på. 

Anonymkode: a65ee...961

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...