Minimeg1234 Skrevet 15. september #1 Skrevet 15. september Åpner en dagboktråd jeg også. Blir så inspirert av de andre som er her inne. Jeg er en dame midt i livet. Var veldig tynn og spretten som barn. Kommer selvfølgelig aldri dit igjen men jobber på for å kunne vær aktiv med barn og barnebarn som jeg elsker over alt på denne jord. Liker å være ute å gå tur . Fjellet er magisk og et av mine mål er å kunne gå litt lengre turer der. Gjerne med telt i sekken. Om det er realistisk det vet jeg ikke enda men jeg tar et skritt om gangen og ser hvor det fører meg. 12 kilo har jeg fått bort fra kroppen til nå. Vekta går både opp og ned og jeg har brukt lang tid på de kiloene. Har fortsatt noe som skal bort . Nå veier jeg meg sjeldent pga hodet klusser det til for meg . Jeg tar en dag om gangen og et måltid og en trening/tur om gangen. Så oppsummerer jeg på kvelden mens jeg planlegger neste dag. Trener styrke to ganger i uka. Syns det er så vanskelig å komme meg på senteret , fins ikke gøy å gjennomføre og jeg er så glad og full av mestringsfølelse når jeg er ferdig . Nå håper jeg det vil gi meg motivasjon å skrive litt her inne. Lykke til til meg selv .
Wolfmoon Skrevet 17. september #2 Skrevet 17. september Jeg tenker at vekta er en ting, men livskvalitet er noe annet. Jeg er fortsatt overvektig, men jeg har fått mye bedre livskvalitet og mer energi i hverdagen av å ta bedre valg, og det skal man ikke undervurdere! Masse lykke til! 1
Amatariel Skrevet 17. september #3 Skrevet 17. september Hei og velkommen med dagbok! Enig med Wolfmoon, livskvalitet er sååå viktig, så da er det ikke alltid så nøye om hva tallet på vekten sier. Men hvordan man føler seg 12 kilo i minus hittil da er RÅBRA. Regner med du kjenner stor forskjell fra da og nå. Jeg er enig i at det er ganske stort tiltak å komme seg på trening... jeg har bare løst det sånn at jeg setter treningstimene inn i kalenderen og da er de "låst". Jeg skal dit, på lik linje som om jeg skal på jobb. Det bare er sånn - et must do. Til slutt blir det vane. Og man føler seg jo bra etterpå som du sier 1
Minimeg1234 Skrevet 18. september Forfatter #4 Skrevet 18. september (endret) Tusen takk @Wolfmoon. Fint å høre at du har fått mer livskvalitet og energi. Jeg håper jeg en dag også kjenner på den 🥰 Tusen takk @Amatariel Jeg får tenke på trening som en jobb. En må ting som er livsviktig for kroppen. En liten halv-ukes evaluering fra meg. Her har det blitt både yoga og to styrketreninger. Mye regnvær her så kjenner det er vanskelig å komme seg ut. Enda jeg egentlig elsker å være ute i regnvær. Forstå det den som kan. Jeg får sette opp tredemølla igjen så er det ingen unnskyldning for å ikke gå. Liker å gå intervaller på mølla så det skal bli godt å komme igang igjen med det. Maten var litt ute å kjøre første dagene. Det er noe med det hode som klusser det til. Er så lei av det. Fikk litt motivasjon av ei venninne så i går var jeg på det rette sporet igjen. Fikk laget en stor gryte lys lapskaus med salt svineknoke og mye grønnsaker. Så da ble det en porsjon til naboen , en til meg og noen porsjoner i fryseren. Lett å ta opp når jeg er alene og lysten til å lage middag ikke er der. Syns alt er enklere med litt planlegging . i morgen er det tur med ei venninne så da blir det enkelt å komme meg ut. Kjenner det er viktig med den inspirasjonen jeg får av andre . Er ikke så mye som skal til. Endret 18. september av Minimeg1234
Amatariel Skrevet 18. september #5 Skrevet 18. september Wow yoga og styrketrening er jo kjempebra! Trenger ikke ha så dårlig samvittighet for at du ikke har fått vært så mye ute da. Middagsprepping høres helt magisk ut! Veldig smart å gjøre det altså. Misunner alle som klarer det.
Minimeg1234 Skrevet 19. september Forfatter #6 Skrevet 19. september Takk Amatariel Det er så fint å høre noen ganger at det jeg gjør er bra. Er så flink til å tenke meg selv ned og irriterer meg egentlig litt. I dag ble det tur med ei venninne . 3.3 km og jeg er fornøyd med det.
Minimeg1234 Skrevet 22. september Forfatter #7 Skrevet 22. september (endret) Da er første uka her inne ferdig. Er ganske fornøyd egentlig. 4-5 måltider til dagen. Som er det jeg havnet på er best for meg. Har gjennomgått et behandlingsopplegg for spiseforstyrrelse så dette er innarbeidet. Spiser etter de norske kostholdsreglene og det fungerer. Bevegelse har også gått greit . mandag - yoga tirsdag - styrketrening onsdag torsdag - styrketrening fredag - tur lørdag søndag jeg har fokus på styrketrening 2 dager i uka og så håper jeg dagene vil gradevis bli fylt opp med gå turer/mølletur/yoga Ingen veiing men 2 cm mindre rundt livet. Endret 22. september av Minimeg1234
Amatariel Skrevet 23. september #8 Skrevet 23. september Ja dette kan du virkelig være fornøyd med Høres bra ut både med kosthold og treningen! Hurra for mindre cm - bare å fortsette slik du gjør da ❤️ 1
Wolfmoon Skrevet 23. september #9 Skrevet 23. september Godt jobba! Og mål er egentlig mye mer motiverende enn vekt. Jeg burde også være flinkere til det! 1
Minimeg1234 Skrevet 9 timer siden Forfatter #10 Skrevet 9 timer siden Takk🥰 Jeg ble litt fraværende her men jeg har fortsatt på samme måte som første uka. to styrkeøvelser, en yoga og en tur i uka. Neste uke tenkte jeg øke med en økt hvor jeg har fokus på å øke jobben til hjertepumpa. Håper jeg får det til. Mat altså. Jeg elsker god mat. Jobber mye med meg selv for å ikke overspise. Noen dager er lettere og andre er det litt vanskeligere. Heldigvis så er det ingen ille dager . Tror jeg har funnet en god rytme på spisingen gjennom dagen . Noe jeg har jobbet en del med er å ikke spise noe utenom måltidene. Det er så godt å kjenne at den vanen nå er godt innarbeidet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå