Mandalorianxx Skrevet 20. september #61 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 12.43): Hva er deres tanker om å skrive det i invitasjonen? "For enklere håndtering på selve dagen, ønsker vi at gjestene ikke pakker inn gaven." Anonymkode: c6e69...b46 Jeg hadde bare sagt at det bare er å Vippse så blir det enkelt for alle 😎Letthåndterlig
Virrevirrevapp Skrevet 20. september #62 Skrevet 20. september Gaveposer er svaret. Gavene må uansett bæres i noe. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #63 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 9.15): Igjen, hvordan fortelle at du aldri har hatt denne jobben, uten å fortelle at du aldri har hatt denne jobben. I et lite bryllup med 20-30 gjester kan du selvfølgelig kose deg og dulle med alle gavene. men i et normalt bryllup på 60-70++ gjester må alt bare raskt og effektivt fås unna. Du har knapt tid til å se hva som er inni hver og en gave. Fåtallet har hatt denne jobben før, så jeg prøver kun å få fram at det er en mye større jobb enn man tror, jeg fikk selv sjokk da jeg sto i det. Og det å levere gavene uten papir, når brudeparet uansett bare skal de de ferdig utepakket, er en enorm hjelp og sparer masse tid. Anonymkode: 48dbc...599 Ja, det er en større jobb og mer ansvar enn man tror. Det tar timer. Ja, å pakke ut hver enkelt gave kan ta mer tid, men det mest forvirrende var definitivt de som bare leverte gaven, uten kort som var festet på, enten tilfeldig på bordet eller rett i hånda på meg.Da ble det sporejobb eller å notere på postit, heldigvis gjorde bare 2-3 av 60+ gjester det sånn. Det eneste var definitivt de som leverte i solide gaveposer med kort i konvolutt tapet på. Man får absolutt med seg hva som er inni, dette må jo noteres. Jeg ga alle gavene+giverne et tall, førte samme tallet på kortet og skreiv liste med person(er), gave og om det var kort. I tillegg samlet jeg gavekort og kontanter (etter å ha notert sum). Dette fikk brudeparet overrakt direkte, før de fikk lista til takkekortene seinere. Anonymkode: 304ef...705
AnonymBruker Skrevet 20. september #64 Skrevet 20. september Jeg synes invitasjonen skal være pen og enkel og kun inneholde det aller viktigste, og ikke mye praktisk info. Men man kan gjerne lenke til et sted på nett, der man kan legge informasjon. Der kan man formidle slike ting, på en hyggelig måte. Om ikke absolutt alle får det med seg /følger det gjør jo ingen ting, hvis halvparten kommer med gaver uten fryktelig mye innpakning, så hjelper jo det masse? —— Ønskeliste At dere kommer og feirer dagen med oss er den største gaven! Noen har spurt om vi har ønskeliste, og vi har laget en her (…) På Solhaug vil Kristian og Vilde hjelpe oss med gavebordet. Både for dem og miljøet er det derfor en fordel med enklere /lite innpakning. Anonymkode: 60a39...276 3
AnonymBruker Skrevet 21. september #65 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 18.43): Jeg er egentlig enig.. Men miljø-argumentet treffer. For oss handlet det mest om det menneskelige. Hensyn til de i butikken. Men ikke minst hensyn til våre nærmeste, som virkelig skal slippe å stå og pakke opp gaver en slik dag. (og oss selv, om vi hadde valgt å ta det dagen etter) Anonymkode: 930bd...c16 Ja stakkar..stakkars de som må pakke inn si butikken, og de som må pakke opp. La oss tenne et lys for dem i kveld og at vi tenker oss om neste gang det er bryllup. Kanskje jeg skal begynne å selge gjenbruksstriesekker til bryllup. Anonymkode: e8ccd...ffc 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #66 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 9.15): Igjen, hvordan fortelle at du aldri har hatt denne jobben, uten å fortelle at du aldri har hatt denne jobben. I et lite bryllup med 20-30 gjester kan du selvfølgelig kose deg og dulle med alle gavene. men i et normalt bryllup på 60-70++ gjester må alt bare raskt og effektivt fås unna. Du har knapt tid til å se hva som er inni hver og en gave. Fåtallet har hatt denne jobben før, så jeg prøver kun å få fram at det er en mye større jobb enn man tror, jeg fikk selv sjokk da jeg sto i det. Og det å levere gavene uten papir, når brudeparet uansett bare skal de de ferdig utepakket, er en enorm hjelp og sparer masse tid. Anonymkode: 48dbc...599 Jeg har hatt denne jobben. I fire bryllup, faktisk. Det minste med ca 40 gjester, det største med 120. Oppgaven er ikke så sjelden som du skal ha det til, så det å påstå at folk som ikke er enige med deg ikke kan ha gjort det er litt sært. Jeg kan ikke si at jeg synes det var verken så stressende, voldsomt eller overveldende som du fremstiller det. Vi var to på jobben alle gangene som pakket ut, merket kort og gave med samme nummer og skrev ned på en liste hvem gaven var fra. Imens småpratet vi med alle gjestene etter hvert som de kom og satte fra seg gavene. Ingen kø. Alle bare satt ting fra seg på enden av gavebordet og vi åpnet gavene effektivt men uten stress. Det tar heller ikke mange sekundene å klippe over bånd, ta av papiret og putte det i en sekk. Jeg ville ikke ha skrevet dette i innbydelsen. Til nød på en ønskeliste som deles ut til de som spør. Som gjest er det mye hyggeligere og mer praktisk å komme med en innpakket gave enn å komme med armene fulle av løse krystallglass. Gaveposer er langt verre for miljøet enn resirkulerbart gavepapir, som er lett å få tak i. Jeg har ikke kjøpt annet de siste 5-6 årene. Anonymkode: 05383...46f 1 1
Rosa Sitron Skrevet 27. oktober #67 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 13.58): Hele poenget med gaver er jo at det skal være overraskelse, og det er de ikke hvis man ikke pakker de inn Anonymkode: 3017e...390 Men det er jo vanlig at noen andre tar gavene, så det blir jo det samme for brudeparet?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #68 Skrevet 27. oktober Hva blir det neste? Man har en gave ønskeliste og bestiller det selv fra butikken og sender regning til gjestene? Anonymkode: 68fb6...5ed
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #69 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 12.43): Hva er deres tanker om å skrive det i invitasjonen? "For enklere håndtering på selve dagen, ønsker vi at gjestene ikke pakker inn gaven." Anonymkode: c6e69...b46 Ville ha valgt en annen formulering da denne fremstår som et krav om gave. Noen andre har foreslått en bedre formulering, dvs. «eventuelle gaver». Anonymkode: 5b8b2...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #70 Skrevet 14 timer siden Synes det er helt topp. Gavepapir er helt unødvendig søppel. Anonymkode: c5d1c...55c
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #71 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes det er helt topp. Gavepapir er helt unødvendig søppel. Anonymkode: c5d1c...55c Vi kan ikke bli så fanatiske at vi tar bort all kos,stad og luksus! Da sitter vi igjen med et kjedelig liv! Anonymkode: 68fb6...5ed
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #72 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi kan ikke bli så fanatiske at vi tar bort all kos,stad og luksus! Da sitter vi igjen med et kjedelig liv! Anonymkode: 68fb6...5ed Synes ikke det er fanatisk å ikke pakke inn en gave unødvendig, når mottakeren i tillegg har bedt om at den ikke blir det 😅 Jeg finner lite spenning i å pakke inn en gave, som mottakeren ikke skal åpne selv engang og har bedt om at den ikke blir pakket inn - og dersom dette er å leve et kjedelig liv får jeg heller leve med det. Anonymkode: c5d1c...55c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå