Gå til innhold

For enklere håndtering, ikke pakk inn gaven

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en av dem som er kjent for å være organisatorisk og da har fått denne oppgaven (og bordplassering 😆) flere ganger. Jeg synes faktisk det er litt trist å ta å pakke opp en nydelig innpakket gave, for å sette den på bordet, og det kun er jeg og en annen som får sett det. Noen velger å pakke inn i cellophane, og folk er ikke enige om det er bedre pga plasten, men en kan da la være å pakke ut om brudeparet er enige i det. 

Helt innenfor å ønske dette, om en skriver det på en fin måte. Folk skjønner jo når de tenker seg om. 😊

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan tilføye «Og hvis gaven er verdt mindre enn 1000 kr pr. giver, bedes man innsette differensen på dette kontonummer: 0000.0000.0000. Ønsker man takkekort, må man selv skrive et og vedlegge det i frankert returkuvert. Allergitilpasset mat kan bestilles mot et gebyr på 500 kr (kun hovedretten). » Alt sammen i invitasjonen, selvklart. 

Anonymkode: dc3c4...9fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan tilføye «Og hvis gaven er verdt mindre enn 1000 kr pr. giver, bedes man innsette differensen på dette kontonummer: 0000.0000.0000. Ønsker man takkekort, må man selv skrive et og vedlegge det i frankert returkuvert. Allergitilpasset mat kan bestilles mot et gebyr på 500 kr (kun hovedretten). » Alt sammen i invitasjonen, selvklart. 

😅😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke pakket inn en gave på årevis. Det tar jo butikken seg av. Og jeg ser ikke vitsen med å bruke tid på å vente på det, eller utsette miljøet for det, når det uansett bare rives av igjen. 

Anonymkode: 930bd...c16

Spenningen og at enkelte ting kan gjøres mer høytidelig. Jeg syns det er trist at alt skal gjøres hverdagslig og fornuftig. 

Anonymkode: 68fb6...5ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så...man er krevende om man; 

1) sparer butikken for arbeid

2) sparer miljøet for ikke-resirkulerbart avfall

3) sparer de som har ansvar for gavebordet for timer med jobb

... KG, der man knapt vet hva et bryllup er når man deltar på bryllupsforumet 😂

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spenningen og at enkelte ting kan gjøres mer høytidelig. Jeg syns det er trist at alt skal gjøres hverdagslig og fornuftig. 

Har du noen gang vært i et bryllup, og fått med deg hvordan et gavebord fungerer? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke snakk om å være lat. Har du noen gang vært den som har ansvaret for å pakke opp og organisere gavebordet i et bryllup? Det er en mye større og mer tidkrevende prosess enn man kan tenke seg, og når brudeparet aldri får se papiret på gaven er det ingen vits å sette det på i utgangspunktet. 

Alle andre anledninger er jeg enig i  et gaver skal pakkes inn, bryllup derimot er det helt bortkastet.

Anonymkode: 48dbc...599

Det hadde jeg gjort med glede,vært den som pakka ut altså. Tenk så spennende og gøy! 😍 Så jeg ser ikke noe positivt med å bare gi dem en vare,for det er jo det det er. En gave er innpakket! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må egentlig gavene pakkes opp i selskapet og av andre? De som deltar i festen trenger jo ikke å se hva brudeparet har fått. Enklere å frakte det hjem også når det er innpakket.

Tenk så koselig for de å pakke det opp i ro og mak i dagene etter, og virkelig studere hva de har fått fra de forskjellige. 

Vet det er uvanlig, men hvorfor ikke?

Anonymkode: 6add3...28b

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg gjort med glede,vært den som pakka ut altså. Tenk så spennende og gøy! 😍 Så jeg ser ikke noe positivt med å bare gi dem en vare,for det er jo det det er. En gave er innpakket! 

Hvordan si at du aldri har gjort noe. Uten å si at du aldri har gjort noe 😂

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må egentlig gavene pakkes opp i selskapet og av andre? De som deltar i festen trenger jo ikke å se hva brudeparet har fått. Enklere å frakte det hjem også når det er innpakket.

Tenk så koselig for de å pakke det opp i ro og mak i dagene etter, og virkelig studere hva de har fått fra de forskjellige. 

Vet det er uvanlig, men hvorfor ikke?

Anonymkode: 6add3...28b

Vi valgte gavebord.

Ville valgt uten papir selv om vi hadde pakket opp alene. Du har jo et tresifret antall gaver... Har null interesse av å utsette miljø og hender for akkurat det. 

Selv om alt var pakket opp av andre tok det jo timer å se over gaver og kort et-par dager senere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er null tid til kos når du gjør denne jobben. Alr skal stå klart til brudeparret ankommer, så der må alt rives opp og registreres på kortest mulig tid.

Kommentaren din skriker at du aldri har hatt denne jobben, for det er et mareritt.

Anonymkode: 48dbc...599

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan skrive noe om t dere av miljøhensyn ikke ønsker at eventuelle gaver er innpakket?

Anonymkode: 554d9...ba3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har du noen gang vært i et bryllup, og fått med deg hvordan et gavebord fungerer? 

Vel, jeg har arrangert bryllup, og i begge bryllup hadde vi noen til å åpne gavene for oss. Min mor og tante tok seg av dette sist gang.

Uansett gavepapir eller ikke så må jo dette organiseres, så ser virkelig ikke problemet med gavepapir altså. 

Da vi giftet oss i fjor lot vi gavene ligge på gavebordet en stund, mens vi hadde fotografering (slik at folk kunne titte på gavene med gavepapiret på). En stund etterpå begynte de å åpne gavene. 

Det ble en fin seanse for både oss og gjestene.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke detaljstyr dine gjester. 

Ha to stykker til å pakke ut. Jeg ville visst hvem i min familie som ville elsket å slippe sosialisering mens de pakker ut gaver 

Anonymkode: d89ea...865

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (4 minutter siden):

Vel, jeg har arrangert bryllup, og i begge bryllup hadde vi noen til å åpne gavene for oss. Min mor og tante tok seg av dette sist gang.

Uansett gavepapir eller ikke så må jo dette organiseres, så ser virkelig ikke problemet med gavepapir altså. 

Da vi giftet oss i fjor lot vi gavene ligge på gavebordet en stund, mens vi hadde fotografering (slik at folk kunne titte på gavene med gavepapiret på). En stund etterpå begynte de å åpne gavene. 

Det ble en fin seanse for både oss og gjestene.

For meg er det gavepapiret i seg selv som er det mest problematiske. 

Det er ofte laminert - plast, metall, eller andre glansende overflater. Det gjør resirkulering umulig. Det er derfor du får en spesialpose for innsamling hver jul.  I tillegg brukes fargestoffer og blekk som ikke er nedbrytbart. Produksjonen krever en rekke innsatsfaktorer - som bare kastes etter en gangs bruk. Så kommer i tillegg lim, tape, metallfolie. 

Samlet er det en miljøversting. Og noe jeg ikke ønsket å ha som et element i en slik dag i mitt liv. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan si at du aldri har gjort noe. Uten å si at du aldri har gjort noe 😂

Hæ? Jeg har da ikke påstått at jeg har pakket opp gavene. Men for å gi deg det med teskje:hvis jeg ble spurt hadde jeg gjort det med glede. Tank så gøy å sitte å pakke opp masse og bare kose meg 😍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For meg er det gavepapiret i seg selv som er det mest problematiske. 

Det er ofte laminert - plast, metall, eller andre glansende overflater. Det gjør resirkulering umulig. Det er derfor du får en spesialpose for innsamling hver jul.  I tillegg brukes fargestoffer og blekk som ikke er nedbrytbart. Produksjonen krever en rekke innsatsfaktorer - som bare kastes etter en gangs bruk. Så kommer i tillegg lim, tape, metallfolie. 

Samlet er det en miljøversting. Og noe jeg ikke ønsket å ha som et element i en slik dag i mitt liv. 

Av og til har man liv til å slippe det grønne,det går ikke an å være så fanatisk! Det er kjedelig i mine øyne.

Jeg er mørkegrønn i hverdagen, sirtereryakt, reiser ikke med fly og kjører minimalt bil. Så akkurat på min bryllupsdag hadde jeg latt det grønne gå uten dårlig samvittighet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hæ? Jeg har da ikke påstått at jeg har pakket opp gavene. Men for å gi deg det med teskje:hvis jeg ble spurt hadde jeg gjort det med glede. Tank så gøy å sitte å pakke opp masse og bare kose meg 😍

Alle onklene og tantene hadde ikke satt pris på å stå en time i «gavekø» når de egentlig kunne ha miglet og kost seg. Kom gjerne tilbake og svar når du faktisk har gjort det

Anonymkode: c86af...280

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pakket dere ikke opp gavene selv?

Vi hadde noen som merket alle gaver og kort med nummer, og førte det opp på en liste. Fikk gavene kjørt hjem til oss, og åpnet dem etter bryllupsreisen, siden vi dro dagen etter bryllupet.

Anonymkode: 75cf3...252

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt sånn hell i uhell ble det ikke tid for våre pakke-hjelpere til å pakke opp. Så, dagen etter kunne jeg og mannen min ni-kose oss med en flaske champagne og å pakke opp gaver, lese kort og skrive ned hva vi hadde fått fra hvem (sånn at vi visste hvem vi skulle takke hva for♥️).

Det anbefales virkelig! Det var så koselig, rørende, romantisk og alt på en gang - å dele denne stunden som et nybakt ektepar♥️

Anonymkode: eb2d9...3ff

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...