AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Hva er deres tanker om å skrive det i invitasjonen? "For enklere håndtering på selve dagen, ønsker vi at gjestene ikke pakker inn gaven." Anonymkode: c6e69...b46
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Nei! Gaver er per definisjon pakket inn. Så må dere finne en måte å organisere dette på. Anonymkode: 1702b...8bb 11
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Jeg var selv en av de som var ansvarlig for å organisere gavebordet i et bryllup for 10 år siden. Det var et kjempestyr å måtte pakke ut dyner, puter og sengesett mens tanter og onkler står utålmodig og ser på deg. Så skal man sette på riktig tall og skrive ned hvem som har gitt gaven. Enkelt nok, men folk sto jo i kø og pushet gavene sine i armene våre. Det ble 4 fulle søppelsekker med papir. Så ja, jeg forstår de godt. Vi pakket ut for harde livet i over en time. Det blir jo pakket ut der uansett? Brudeparet ser jo ikke papiret. Anonymkode: c86af...280 4
Daria Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Jeg skjønner tankegangen, men samtidig er noe av grunnen til at gaver pakkes inn å beskytte dem under frakt og oppbevaring. 3
Kålrota Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Hvorfor ikke bare vente med å pakke opp til dagen etter? En ekstra bonus er at nysgjerrige tanter ikke får tilfredsstilt behovet sitt. 6
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Skrevet 19 timer siden Tenkt det samme selv, at det er null vits å pakke inn bryllupsgaver da brudeparet kun ser de ferdig opp pakket på gavebordet. Har også hatt dette ansvaret i et bryllup, og jobben hadde vært mye raskere hvis alle levert uten papir. Så jeg synes du fint kan skrive en slik melding. "Har du med gave, vennligst lever den uten gavepapir da det letter jobben for de som hjelper oss å organisere". Anonymkode: 48dbc...599 1
Stor pike Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden Ehh.. umiddelbart nei. Jeg forstår tanken bak, men nei herfra. 7
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden Daria skrev (20 minutter siden): Jeg skjønner tankegangen, men samtidig er noe av grunnen til at gaver pakkes inn å beskytte dem under frakt og oppbevaring. Eller for å skjule hvor elendig gaven er 😁 Anonymkode: 90397...26d 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden Ja, det har jo blitt det vanlige. Har knapt sett et bryllup der det ikke oppfordres om det de siste årene. Fra et miljøperspektiv er papir og bånd ille, det er ikke resirkulerbart. Og det er unødvendig tidsbruk på mange hender. Anonymkode: 930bd...c16 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden Det finnes jo pene gaveposer i forskjellige størrelser, så blir alt mye enklere for alle parter. Anonymkode: 22fb8...d99 2 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Skrevet 19 timer siden Hele poenget med gaver er jo at det skal være overraskelse, og det er de ikke hvis man ikke pakker de inn Anonymkode: 3017e...390 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hele poenget med gaver er jo at det skal være overraskelse, og det er de ikke hvis man ikke pakker de inn Anonymkode: 3017e...390 Selvfølgelig - man ser jo gaven for første gang. Papir betyr bare at det tar noen ekstra sekunder. Anonymkode: 930bd...c16
Snublefot62 Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hele poenget med gaver er jo at det skal være overraskelse, og det er de ikke hvis man ikke pakker de inn Anonymkode: 3017e...390 Men hvilken effekt har dette papiret for overraskelsen når brudeparet ikke ser gaven eller pakker den ut? 4 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hele poenget med gaver er jo at det skal være overraskelse, og det er de ikke hvis man ikke pakker de inn Anonymkode: 3017e...390 Overraskelsen i bryllup er da kun for de to-tre uheldige sjelene som har blitt satte til å ta seg av utpakkingen og gavebordet. Og de tror jeg klarer å stå over denne overraskelsen. Anonymkode: 48dbc...599 4
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Skrevet 19 timer siden Jeg har et lite lager med nøytrale gaveposer i forskjellig srørrelse og farger, putter som regel det jeg eventuelt har kjøpt oppi en passende gavepose. Klistrer som regel på et kort med hilsen på selve gaven i posen, da føler jeg det er lettest for alle parter! Ikke minst at mottaker kan bruke gaveposen på nytt etterpå. Anonymkode: 2684b...16e 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden Huff, hvorfor skal verden gjøres kjedelig fordi folk er late? Jeg pakker inn uansett,så vil du ha gave så aksepter det! Anonymkode: 68fb6...5ed 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huff, hvorfor skal verden gjøres kjedelig fordi folk er late? Jeg pakker inn uansett,så vil du ha gave så aksepter det! Anonymkode: 68fb6...5ed Jeg har ikke pakket inn en gave på årevis. Det tar jo butikken seg av. Og jeg ser ikke vitsen med å bruke tid på å vente på det, eller utsette miljøet for det, når det uansett bare rives av igjen. Anonymkode: 930bd...c16
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Huff, hvorfor skal verden gjøres kjedelig fordi folk er late? Jeg pakker inn uansett,så vil du ha gave så aksepter det! Anonymkode: 68fb6...5ed Det er ikke snakk om å være lat. Har du noen gang vært den som har ansvaret for å pakke opp og organisere gavebordet i et bryllup? Det er en mye større og mer tidkrevende prosess enn man kan tenke seg, og når brudeparet aldri får se papiret på gaven er det ingen vits å sette det på i utgangspunktet. Alle andre anledninger er jeg enig i et gaver skal pakkes inn, bryllup derimot er det helt bortkastet. Anonymkode: 48dbc...599 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden En fin gavepose, og noe silkepapir på topp som en bare kan plukke av, så er innpakning fikset. Iallefall til småtingene Anonymkode: 215e3...158 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå