AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:39 #1 Skrevet mandag kl. 10:39 Dere som har barn som går i 5.klasse nå og det er slutt på SFO/aks. Hvordan gjør dere det med mat? Spiser de noe med en gang de kommer hjem? Og så er de sultne igjen 17 tida når det er middagstid?? Anonymkode: 69694...585
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:45 #2 Skrevet mandag kl. 10:45 Min eldste sluttet på sfo lidt i 3 klasse. Han spiser ikke etter han kommer hjem. Vi prøver å ha middagen klar til klokken 16. Anonymkode: 63870...667
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:45 #3 Skrevet mandag kl. 10:45 De lager seg ofre litt mat når de kommer hjem. Vanligvis en brødskive, knekkebrød eller havregrøt, mens andre ganger frukt. Vi spiser middag sammen kl 17, og alle spiser. Anonymkode: 8aaeb...64b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:01 #4 Skrevet mandag kl. 11:01 Stort sett hadde jeg noe enkelt liggende enten i frysen (porsjonspizza, pizzasnurrer, skinkesnurrer, horn) eller noe ferdig i kjøleskapet (pastasalat, ferdigstekte pannekaker eller vafler, brødmat, middagsrester, innbakt tacorester, snurrer, horn eller annet smått liggende). Noen ganger ble det spist, men da var det skrubbsultne, stort sett ble det liggende og heller spist til kvelds/matpakke neste dag. Spiste de noe mens de ventet måtte de likevel sitte ved bordet og vente med oss andre. Stort sett ble det bare spist noe symbolsk mengde mens vi andre spiste vanlige porsjoner. Det er noe med samholdet og måltidene er den enkleste måten å samles på. Den som ikke spiste kunne også fortelle mer mens vi andre spiste og det var alltid koselig å høre på. Anonymkode: 93d48...9e6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:07 #5 Skrevet mandag kl. 11:07 Mine slutta på SFO til 2.klasse. De ordnet seg mat når de kom hjem fra skolen. Enten brødmat, knekkebrød eller frokostblanding, de varmet middagsrester, lagde toast eller havregrøt, eller bare frukt og yoghurt. Middag spiste vi i 18-/19-tiden. Etter treninger. Anonymkode: 900ae...f9f
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:27 #6 Skrevet mandag kl. 16:27 Sønnen vår går i 5. og har nettopp sluttet på SFO. Han spiser resten av matboksen sin når han kommer hjem og er da sulten igjen til middag. Vi har sagt at dersom matboksen er spist opp og han fortsatt er sulten kan han spise frukt eller yogurt. Anonymkode: 34472...0dc
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:41 #7 Skrevet mandag kl. 16:41 Ja, spiser noe, brød eller frokostblandinger og frukt. På skolen har de lunsj helt latterlig tidlig, så de må nesten spise noe mer før middag. Anonymkode: 31288...ef2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:50 #8 Skrevet mandag kl. 21:50 Ja, spiser når de kommer hjem. Spiser jo da samme tiden de spiste mat på sfo når de gikk der, så middag osv blir jo som før, ikke noe forskjell. Anonymkode: fb425...53e
Abra Skrevet mandag kl. 21:54 #9 Skrevet mandag kl. 21:54 Vår 3de klassing har aldri vært på sfo. Så ja, spiser no brødskiver når a kommer hjem.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:55 #10 Skrevet mandag kl. 21:55 Av og til. Spiser opp mat i matboksen om det er noe igjen og er ingen hjemme så kan han ta seg en banan og en yoghurt. Har middag fast kl 16 . Anonymkode: 5bc81...402
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:05 #11 Skrevet mandag kl. 22:05 Ja dem spiste noe når dem kom hjem hvis dem var sultne. Dem laga seg mat selv. Vi spiste 17.30 sånn ca. Så byttet jeg jobb. Så da spiste vi mye tidligere. Så da tok dem seg frukt eller noe. Var ofte at jeg fikk til å lage mat til 15 tiden da. Men ikke bestandig. Middagene er en viktig sammenkomst til oss. Jeg er vant med det selv å. At vi alle spiste middag sammen. Anonymkode: 4f287...3f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå