Gå til innhold

Noen her som var forsikret, men fikk IKKE utbetalt noe?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjensidige - uhell på kjæledyr som resulterte i operasjon til slutt. Rekonvalesensen førte til belastning på andre deler av kroppen som igjen fikk skade. Dette anså de som et nytt tilfelle og som ikke var tilknyttet det første tilfellet. Det endte opp med at jeg måtte betale ny egenandel både for det siste + avlivning fordi de nektet å se det i sammenheng og lese det dyrlegen skrev... Det vil heller lønne seg for oss å spare penger på egen konto til disse kjæledyrene enn forsikring på nye kjæledyr.

Gjensidige forsikring - bærearm ødelagt på reise. De aller fleste andre ville ikke sagt at bærearm var slitedel, men gjensidige hadde fått det for seg at en bærearm var en slitedel, selv om dette er en bil fra midten av 20-tallet og dette ikke er en slitedel i henhold til leverandør og verksteder - ingen utbetaling, men de kunne drøye seg til å sende bilen til nærmeste verksted. Ingen verksteder på feriestedet hadde kapasitet til å fikse det på flere uker og ingen hadde delen i det landet. Vi måtte hjem fra ferie og måtte dekke alt selv.

HELP boligforsikring. Svindel fra ende til annen. Drøyer ut over flere år i et utmattelsesspill. Totalt bortkastede penger og ikke minst tid uendelig mye tid. 

Frende bilforsikring: Tar lang tid, men fikk til slutt gjennomført skadeoppgjøret. 

Europeiske reiseforsikring: Ble for kort tid i transfer, måtte ha leiebil fra en by over til en annen del av landet da jeg ikke kunne vente på neste fly påfølgende dag. De dekket av en eller annen grunn ikke dette, men kunden dekket heldigvis kostnaden til leiebil da den ble brukt rundt på ulike arrangementer. Jeg orket rett og slett ikke å argumentere mer med reiseforsikringen.

Jeg har bilforsikring, innboforsikring, villaforsikring med skadedyr, barneforsikring, kjæledyrforsikring og div forsikringer gjennom jobb (helseforsikring, livsforsikring og reiseforsikring). 

Anonymkode: b1a43...026

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk utbetalt nærmere 4 millioner i uføreforsikring. Psykiske lidelser. 

Altså heftig sum i pluss i forhold til hva som er betalt inn. 

Anonymkode: 79cbe...71b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja. Vært inne til mange undersøkelse.  Både nevrolog og nevropsykolog har sagt at det er skadder etter arbeidsulykke,mens forsikringen sier det er dysleksi som er årsak

Anonymkode: 52840...a9f

Det er altså så tåpelig! Et familiemedlem opplevde det samme etter arbeidsulykke..PTSD skyltes visst en skillsmisse hun var gjennom for 20 år siden. Og hva med den gangen hun var sykmeldt i 14 dager i 99? 😅 Det blir så dumt og åpenbart kynisk forsøk på å unndra seg å betale. Så det ble sak og de gikk til forlik. For de skjønte nok at de aldri ville vinne. Tipper de likevel kjører på fordi de vet at de fleste ikke orker og gir opp. Av den grunn tar jeg ikke flere forsikringer enn jeg absolutt må. Stoler ikke et sekund på de kyniske selskapene. 

Anonymkode: 82377...c5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er en veldig god deal. Men den jevne husholdning betaler 1,500,- til 2,500,- i måneden i forsikringer. Gjør det om til et årlig beløp og multipliser det med la oss si 20 år, så skjønner du kanskje at for de fleste så lønner det seg heller å spare disse pengene på høyrentekonto eller i fond. Og man må se kostnaden i forhold til sannsynligheten for å faktisk trenge og bruke en forsikring pluss egenandel. De aller fleste betaler for forsikringer hele livet uten å faktisk få noe som helst utbytte. Matematikken er enkel… 

"Den jevne husholdningen betaler omtrent 1500–2500 kroner i måneden i forsikringer, men dette varierer sterkt avhengig av type bolig, forsikringsbehov og familiestatus. Typisk inkluderer dette en hus- eller leilighetsforsikring (ca. 900 kr/mnd.), en innboforsikring (ca. 100 kr/mnd.), en bilforsikring (ca. 1500 kr/mnd. i snitt) og en reiseforsikring. 

Eksempler på hva ulike forsikringer kan koste per måned: 

Husforsikring: Mellom 400 og 4000 kr/mnd. for enebolig, men kan være høyere eller lavere avhengig av boligtype. 

Innboforsikring: Rundt 100 kr/mnd. for en typisk husholdning. 

Bilforsikring: Varierer mye, men et gjennomsnitt kan ligge på rundt 1500 kr/mnd. 

Reiseforsikring: Ca. 100–150 kr/mnd. for en helårsforsikring."

Anonymkode: 18e0f...69a

Mine 2 hus med fullverdiforsikring og 1 mill i innbo på begge er 870,- pr mnd totalt. 

Fremtind.

Anonymkode: de981...34b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 9.51):

For å sitere meg selv: 

Anonymkode: 18e0f...69a

Kan selvsagt kun svare ut i fra egne erfaringer, men jeg har "tjent inn igjen" de pengene jeg har brukt for å kjøpe forsikringer.

Stikkord er eget AS og nøkkelpersonforsikring for min del. Selv om det har gitt meg en flau smak å snike i helsekøer, har det reddet meg økonomisk tre ganger. Og reddet meg fra lange behandlingskøer og vente på nødvendige operasjoner. 

Anonymkode: b64ac...e0f

AnonymBruker
Skrevet

Forsikret i KLP. Det var tabbe.

Anonymkode: 93cd0...c24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja.

Anonymkode: de981...34b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva skjedde? 

Anonymkode: ec9ca...170

AnonymBruker
Skrevet

En bekjent hadde privat  uføreforsikring som ble betalt på i 6 år. Så fikk hjerneslag og ble ufør. Forsikringsselskapet begynte å betale ut månedlig uten å mukke, og vil fortsette med det til personen er 67 år. 

Anonymkode: 34f61...4b9

AnonymBruker
Skrevet

Flere? 

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ja dessverre. Noen jeg kjenner som fikk alvorlige komplikasjoner til infeksjon. Hun er i dag ufør. Hun ble smittet på jobben, og fikk avslag på yrkesskadeforsikringen.

Anonymkode: ee09e...2d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 12.18):

Det spiller ingen rolle. Forsikringsselskapene er kjent for å lete etter en grunn til å ikke betale ut pengene, vilkår eller ei. 

Nei, de betaler ut millioner på millioner hvert år.

Anonymkode: f0e55...3ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja dessverre. Noen jeg kjenner som fikk alvorlige komplikasjoner til infeksjon. Hun er i dag ufør. Hun ble smittet på jobben, og fikk avslag på yrkesskadeforsikringen.

Anonymkode: ee09e...2d5

Yrkesskadeforsikring er det veldig, veldig mange som misforstår og tror de har rett på, men der er kravene strenge. Dette er ikke lureri, dette er almenn kjent og noe man kan lese seg frem til i vilkår ol.

Anonymkode: f0e55...3ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forsikring gjennom jobben. Det hadde jeg faktisk glemt at jeg hadde, men sendte en epost til forsikringsselskapet jobben bruke «for sikkerhet skyld» da jeg ble ufør. Og jada, fikk månedlige utbetalinger uten krangling/spørsmål, selv med stigmatisert diagnose. Dette hadde jeg egentlig hatt krav på da jeg gikk på AAP også, men visste ikke om det, så gikk glipp av noen år. 

Anonymkode: 0170f...7c8

Skrevet

Når det kommer til forsikring er det viktigste å lese vilkårene :) 
Det er selvsagt noen som er misfornøyd med eventuelle erstatninger, men ofte er det også for man ikke har satt seg godt nok inn i vilkårene/begrensninger. Man hører som regel mest fra de som er misfornøyd kontra de som er fornøyd i hverdagen :)

Masse lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet

Styr unna Gjensidige. Mer shady forsikringselskap skal man lete lenge etter. Avslår kategorisk for å skape merarbeid for forsikrede, krangler til og med på innvilget forsikringsaker. Leter med lys og lykter for å finne årsaker til å avslå. Gjelder bil og uføreforsikring. Har dyr og husforsikring i IF, kjempefornøyd. Bil i Storebrand er også fornøyd med de. 

Anonymkode: ba01c...2b3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...