Rosa Dartle Skrevet tirsdag kl. 08:13 #41 Skrevet tirsdag kl. 08:13 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: d9dfa...cd4 Det må vel ha alt med saken å gjøre, når du mener det finnes selskaper som er ubrukelige, så er det jo nyttig å dele denne kunnskapen med andre. 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:15 #42 Skrevet tirsdag kl. 08:15 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: d9dfa...cd4 Alt. Du har lest klagene her inne. Selv hadde jeg IF - ubrukelige. Rosa Dartle skrev (Akkurat nå): Det må vel ha alt med saken å gjøre, når du mener det finnes selskaper som er ubrukelige, så er det jo nyttig å dele denne kunnskapen med andre. Nettopp. Anonymkode: 18e0f...69a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:16 #43 Skrevet tirsdag kl. 08:16 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt. Du har lest klagene her inne. Selv hadde jeg IF - ubrukelige. Nettopp. Anonymkode: 18e0f...69a Javel. Jeg har Storebrand. Anonymkode: d9dfa...cd4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:19 #44 Skrevet tirsdag kl. 08:19 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ja. Vært inne til mange undersøkelse. Både nevrolog og nevropsykolog har sagt at det er skadder etter arbeidsulykke,mens forsikringen sier det er dysleksi som er årsak Anonymkode: 52840...a9f Det henger ikke på greip å skylde på dysleksi, håper du har advokat, det har jeg. Anonymkode: 953ef...722 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:21 #45 Skrevet tirsdag kl. 08:21 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Javel. Jeg har Storebrand. Anonymkode: d9dfa...cd4 Jobber du for dem? Hvor mye er de månedlige kostnadene for f.eks hus, innbo og reise? Og hvor stor er egenandelen? Anonymkode: 18e0f...69a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:30 #46 Skrevet tirsdag kl. 08:30 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jobber du for dem? Hvor mye er de månedlige kostnadene for f.eks hus, innbo og reise? Og hvor stor er egenandelen? Anonymkode: 18e0f...69a Nei jeg jobber ikke for dem. Jeg har innbo, reise og bil, tror jeg betaler rundt 6-700,- pr. mnd (har autotrekk så jeg vet ikke helt sikkert). Har en egen avtale via Akademikerne med gode vilkår, det er sikkert mulig å søke opp hvis du er interessert for jeg sitter ikke med papirene for hånden. Anonymkode: d9dfa...cd4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:38 #47 Skrevet tirsdag kl. 08:38 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det henger ikke på greip å skylde på dysleksi, håper du har advokat, det har jeg. Anonymkode: 953ef...722 Ja har advokat. Og han sier og at ting ikke henger på greip i det hele tatt. Han skrev rett til saksbehandler i selskapet og spurte hvordan 4 brudd i hodeskalle, knust overkjeve, brudd i rygg, brudd i håndledd, og tommel, og skadde i hjerne hadde med dysleksi hadde, de kom da med hukommelse, trøtthet og søvn vansker hadde såkaldt sammenheng med dysleksi. Advokaten lurte da på hvordan tung kunne endre seg over natta etter ulykka. Å ha klart å jobbe i over 25 år med snitt 9 til 12 timers arbeidsdag og nå ikke klare det fysiske , huske ting og utmattelse. For som han sa da burde jo det vært der før skadden oppstod, noe og nevropsykolog og nevrolog sa. Da burde dette vært der før ulykka, og blødning skaddene burde jo da vært gamle og ikke nye Anonymkode: 52840...a9f 1 4 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:01 #48 Skrevet tirsdag kl. 10:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei jeg jobber ikke for dem. Jeg har innbo, reise og bil, tror jeg betaler rundt 6-700,- pr. mnd (har autotrekk så jeg vet ikke helt sikkert). Har en egen avtale via Akademikerne med gode vilkår, det er sikkert mulig å søke opp hvis du er interessert for jeg sitter ikke med papirene for hånden. Anonymkode: d9dfa...cd4 Det er en veldig god deal. Men den jevne husholdning betaler 1,500,- til 2,500,- i måneden i forsikringer. Gjør det om til et årlig beløp og multipliser det med la oss si 20 år, så skjønner du kanskje at for de fleste så lønner det seg heller å spare disse pengene på høyrentekonto eller i fond. Og man må se kostnaden i forhold til sannsynligheten for å faktisk trenge og bruke en forsikring pluss egenandel. De aller fleste betaler for forsikringer hele livet uten å faktisk få noe som helst utbytte. Matematikken er enkel… "Den jevne husholdningen betaler omtrent 1500–2500 kroner i måneden i forsikringer, men dette varierer sterkt avhengig av type bolig, forsikringsbehov og familiestatus. Typisk inkluderer dette en hus- eller leilighetsforsikring (ca. 900 kr/mnd.), en innboforsikring (ca. 100 kr/mnd.), en bilforsikring (ca. 1500 kr/mnd. i snitt) og en reiseforsikring. Eksempler på hva ulike forsikringer kan koste per måned: Husforsikring: Mellom 400 og 4000 kr/mnd. for enebolig, men kan være høyere eller lavere avhengig av boligtype. Innboforsikring: Rundt 100 kr/mnd. for en typisk husholdning. Bilforsikring: Varierer mye, men et gjennomsnitt kan ligge på rundt 1500 kr/mnd. Reiseforsikring: Ca. 100–150 kr/mnd. for en helårsforsikring." Anonymkode: 18e0f...69a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:05 #49 Skrevet tirsdag kl. 10:05 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Forsikringsselskapene er kjent for å lete etter en grunn til å ikke betale ut pengene, vilkår eller ei. Anonymkode: ec9ca...170 Nemlig. Kjenner ikke en eneste person som har fått utbetalt noe som helst fra slike forsikringer uten "kamp". Selskapene satser tydeligvis på at kundene skal være slitne og ressurssvake og bare gi opp, ja. Anonymkode: a86fd...3b7 2 2
Jdz Skrevet tirsdag kl. 10:13 #50 Skrevet tirsdag kl. 10:13 Har hatt utbetaling på både bil, innbo og reise.Har aldri vært noen kamp for min del, men mulig jeg har vært heldig. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:21 #51 Skrevet tirsdag kl. 10:21 Jdz skrev (6 minutter siden): Har hatt utbetaling på både bil, innbo og reise.Har aldri vært noen kamp for min del, men mulig jeg har vært heldig. På bil, innbo og reise er ofte ikke problemet. Problemet kommer ved personskader og ufør Anonymkode: 52840...a9f 1 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:22 #52 Skrevet tirsdag kl. 10:22 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nemlig. Kjenner ikke en eneste person som har fått utbetalt noe som helst fra slike forsikringer uten "kamp". Selskapene satser tydeligvis på at kundene skal være slitne og ressurssvake og bare gi opp, ja. Anonymkode: a86fd...3b7 Min erfaring også. Både når det gjelder NAV og forsikringsselskap. Anonymkode: 87bfc...ecb 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:22 #53 Skrevet tirsdag kl. 10:22 AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 12.08): Jeg er redd for å tegne en forsikring (helse), betale i årevis, tro at jeg er forsikret, men få ingenting om jeg skulle bli syk fordi forsikringsselskapet skal søke etter «grunn» med lupe. Hva kan man gjøre så at det ikke skjer? Anonymkode: ec9ca...170 Med mindre du er en kjernesunn 18 åring som knapt nok har vært hos legen i løpet av ditt liv - så tror jeg du skal gjøre regne med at du får avslag på uføreforsikring. Har du vært hos psykolog eller fysioterapeut så er løpet kjørt Anonymkode: c4b7f...f35 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:32 #54 Skrevet tirsdag kl. 10:32 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Med mindre du er en kjernesunn 18 åring som knapt nok har vært hos legen i løpet av ditt liv - så tror jeg du skal gjøre regne med at du får avslag på uføreforsikring. Har du vært hos psykolog eller fysioterapeut så er løpet kjørt Anonymkode: c4b7f...f35 Men hva har psykolog med kreft å gjøre? Anonymkode: ec9ca...170
jor67 Skrevet tirsdag kl. 10:34 #55 Skrevet tirsdag kl. 10:34 On 9/15/2025 at 12:08 PM, AnonymBruker said: Jeg er redd for å tegne en forsikring (helse), betale i årevis, tro at jeg er forsikret, men få ingenting om jeg skulle bli syk fordi forsikringsselskapet skal søke etter «grunn» med lupe. Hva kan man gjøre så at det ikke skjer? Anonymkode: ec9ca...170 Les avtalen nøye. Forsikringsavtaler har som regel noen latterlige klausuler som er der utelukkende for å kunne nekte dekning. Det går de fleste hus forbi. Derfor jeg bare bruker forsikringer jeg er nødt til å ha 2
jor67 Skrevet tirsdag kl. 10:36 #56 Skrevet tirsdag kl. 10:36 On 9/15/2025 at 12:30 PM, AnonymBruker said: Alle burde ha uføre forsikring slik at de ikke mister huset om uhellet eller sykdom skulle ramme. selv betale jeg i 36 år på en polise som jeg i trange tider vurderte å droppe, så ble jeg syk/skadet, fikk maks fra NAV, og nesten like mye fra min polise samt jobbens. det gjør at jeg ikke har trang økonomi tiltrås for mange medisiner og legeutgifter. Som nevnt over er det viktig å lese og forstå vilkårene i den forsikringen du kjøper. I mitt tilfelle gikk det greit å få på plass ting etter at sykepenge året var over! Anonymkode: 6894e...636 Eller så kan man bruke de pengene på å nedbetale huslån og bygge seg kapital, slik at man har det romsligere om noe skulle skje. Å planlegge min egen nedgang driver jeg ikke med 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:37 #57 Skrevet tirsdag kl. 10:37 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nemlig. Kjenner ikke en eneste person som har fått utbetalt noe som helst fra slike forsikringer uten "kamp". Selskapene satser tydeligvis på at kundene skal være slitne og ressurssvake og bare gi opp, ja. Anonymkode: a86fd...3b7 Jeg ble først nektet utbetaling fra If. Noen år senere fant jeg tilfeldigvis ut at vilkårene til if var dårligere enn feks storebrand og gjensidige. Da tok jeg kontakt med fagforeningen min Nito og informerte de om dette. De tok da kontakt med If og krangla temmelig heftig med de, midt i fellesferien. Da fikk jeg faktisk utbetalt et sekssifret beløp fra de + renter allerede uka etterpå. Anonymkode: 65260...b47 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:50 #58 Skrevet tirsdag kl. 10:50 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men hva har psykolog med kreft å gjøre? Anonymkode: ec9ca...170 De fleste som blir uføre blir det av psykiske lidelser og / eller av muskel og skjelettplager Ikke av kreft Anonymkode: c4b7f...f35
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:05 #59 Skrevet tirsdag kl. 11:05 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De fleste som blir uføre blir det av psykiske lidelser og / eller av muskel og skjelettplager Ikke av kreft Anonymkode: c4b7f...f35 Jeg tenker på kreft og kritisk sykdom forsikring, ikke ufør. Anonymkode: ec9ca...170
Rosa Dartle Skrevet tirsdag kl. 11:42 #60 Skrevet tirsdag kl. 11:42 Jdz skrev (1 time siden): Har hatt utbetaling på både bil, innbo og reise.Har aldri vært noen kamp for min del, men mulig jeg har vært heldig. Vi har hatt to ulike selskaper; If og Gjensidige. If har vært helt krise. Med Gjensidige har vi fått dekket både sykdom hos hund, ombygging av hus til rullestolbruker etter ulykke (250.000), en ødelagt telefon, tap av bagasje på reise og en ødelagt induksjonstopp. Så jeg opplever at det er store forskjeller. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå