AnonymBruker Skrevet i går, 10:08 #1 Skrevet i går, 10:08 Jeg er redd for å tegne en forsikring (helse), betale i årevis, tro at jeg er forsikret, men få ingenting om jeg skulle bli syk fordi forsikringsselskapet skal søke etter «grunn» med lupe. Hva kan man gjøre så at det ikke skjer? Anonymkode: ec9ca...170
AnonymBruker Skrevet i går, 10:14 #2 Skrevet i går, 10:14 Du kan jo starte med å sette deg inn i vilkårene, slik at du vet hvilken dekning du har? Tar deg 10 minutter. Anonymkode: f12a9...55d 11 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:18 #3 Skrevet i går, 10:18 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan jo starte med å sette deg inn i vilkårene, slik at du vet hvilken dekning du har? Tar deg 10 minutter. Anonymkode: f12a9...55d Det spiller ingen rolle. Forsikringsselskapene er kjent for å lete etter en grunn til å ikke betale ut pengene, vilkår eller ei. Anonymkode: ec9ca...170 7 6
AnonymBruker Skrevet i går, 10:25 #4 Skrevet i går, 10:25 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan jo starte med å sette deg inn i vilkårene, slik at du vet hvilken dekning du har? Tar deg 10 minutter. Anonymkode: f12a9...55d Jeg har erfaring med at forsikringsselskapet halte ut tiden og tilbydde småpenger for noe som var dekket i vilkårene. Husforsikring. Etter 1 år med dialog og klaging fikk jeg utbetalt 50% av det jeg selv måtte betale for å utbedre skaden. Jeg måtte selv hente inn tilbud fra et eksternt selskap, da forsikringsselskapets takstmann kun tilbød 20% av utgiftene. De fleste hadde sikkert godtatt dette, da folk ikke kan bo i et hus uten kjøkken og bad, men vi hadde faktisk råd til å la det bli stående under saksbehandlingen. De færreste har råd til dette og da kan forsikringsselskapet drive denne praksisen. Anonymkode: 04672...8a6 2 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:30 #5 Skrevet i går, 10:30 Alle burde ha uføre forsikring slik at de ikke mister huset om uhellet eller sykdom skulle ramme. selv betale jeg i 36 år på en polise som jeg i trange tider vurderte å droppe, så ble jeg syk/skadet, fikk maks fra NAV, og nesten like mye fra min polise samt jobbens. det gjør at jeg ikke har trang økonomi tiltrås for mange medisiner og legeutgifter. Som nevnt over er det viktig å lese og forstå vilkårene i den forsikringen du kjøper. I mitt tilfelle gikk det greit å få på plass ting etter at sykepenge året var over! Anonymkode: 6894e...636 2
AnonymBruker Skrevet i går, 10:37 #6 Skrevet i går, 10:37 Gubben har kjempet siden 2018 etter arbeidsulykke og siste de klarte å trykke ut av seg at dysleksi kunne være årsaken til vanskene. Altså han fikk 4 kraniet brud, brukket hå dked, brukket tommel, brudd i rygg knust over kjeve etter et tre over seg. Sliter med smerter, hukommelse, de fjernet så og si alle tenner i overkjeve og i deler av underkjeven, enda klarer de å si at plager med hukommelse , smerter og koordinasjon kommer av dysleksi. Så en må kjempe og kjempe, for er det noe de kan skylde på gjør de det Mens nav godkjente som arbeidsulykke og utbetaling ekstra Anonymkode: 52840...a9f 3 8
AnonymBruker Skrevet i går, 10:41 #7 Skrevet i går, 10:41 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alle burde ha uføre forsikring slik at de ikke mister huset om uhellet eller sykdom skulle ramme. selv betale jeg i 36 år på en polise som jeg i trange tider vurderte å droppe, så ble jeg syk/skadet, fikk maks fra NAV, og nesten like mye fra min polise samt jobbens. det gjør at jeg ikke har trang økonomi tiltrås for mange medisiner og legeutgifter. Som nevnt over er det viktig å lese og forstå vilkårene i den forsikringen du kjøper. I mitt tilfelle gikk det greit å få på plass ting etter at sykepenge året var over! Anonymkode: 6894e...636 Mm, her i huset driver vi dog og krangler med forsikringen om uføreforsikringen også, så er ikke som om den dekker alt nødvendigvis. Er man uheldig får man feks to diagnoser samtidig, der den ene er dekket og den andre ikke. Gjett hvilken forsikringsselskapet mener er den utløsende årsak? Gjett hvilken vi og alle legene mener er utløsende årsak? Og slik går no dagan. Heldigvis har vi overskudd til å ta denne kampen. Og selv om vi leste hver setning i vilkårene var ikke vi heller forberedt på at alt er opp til forsikringsselskapets egen lege å bestemme... som aldri har møtt pasienten. Det er et ganske interessant konsept. Man må passe på å være riktig syk, det er lurt Da går det smooth for de fleste vil jeg tro. Også interessant at arbeidsgivers forsikring utbetaler uten spørsmål, mens Gjensidige stadig finner nye ting å trenere dette med. Glad vi har forsikringen gjennom arbeidsgiver også da, så med aap og den har mannen omtrent full lønn. Den andre forsikringen blir bonus. Men vi har betalt for den, og vi skal nok få orden på det. Anonymkode: 94650...c33 3
AnonymBruker Skrevet i går, 10:42 #8 Skrevet i går, 10:42 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gubben har kjempet siden 2018 etter arbeidsulykke og siste de klarte å trykke ut av seg at dysleksi kunne være årsaken til vanskene. Altså han fikk 4 kraniet brud, brukket hå dked, brukket tommel, brudd i rygg knust over kjeve etter et tre over seg. Sliter med smerter, hukommelse, de fjernet så og si alle tenner i overkjeve og i deler av underkjeven, enda klarer de å si at plager med hukommelse , smerter og koordinasjon kommer av dysleksi. Så en må kjempe og kjempe, for er det noe de kan skylde på gjør de det Mens nav godkjente som arbeidsulykke og utbetaling ekstra Anonymkode: 52840...a9f Og her ser vi et godt eksempel på det. Dysleksi og brudd i ryggen har en sammenheng hvordan…? Det samme med kritisk sykdom forsikring. Når man fyller ut helseskjemaet, blir man spurt om angst. Hva har angst med evt.kreft eller hjerneslag å gjøre? Anonymkode: ec9ca...170 5
AnonymBruker Skrevet i går, 11:22 #9 Skrevet i går, 11:22 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det samme med kritisk sykdom forsikring. Når man fyller ut helseskjemaet, blir man spurt om angst. Hva har angst med evt.kreft eller hjerneslag å gjøre? Anonymkode: ec9ca...170 Det har med sannsynligheter å gjøre, og prisberegninger. Når det gjelder for eksempel angst, kan jo det på gruppenivå medføre at man for eksempel får mindre mosjon, høyere blodtrykk, tar mindre vare på seg selv og andre faktorer som igjen kan øke farene for for eksempel kreft og hjerneslag. Anonymkode: f6944...db9 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:26 #10 Skrevet i går, 11:26 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Gubben har kjempet siden 2018 etter arbeidsulykke og siste de klarte å trykke ut av seg at dysleksi kunne være årsaken til vanskene. Altså han fikk 4 kraniet brud, brukket hå dked, brukket tommel, brudd i rygg knust over kjeve etter et tre over seg. Sliter med smerter, hukommelse, de fjernet så og si alle tenner i overkjeve og i deler av underkjeven, enda klarer de å si at plager med hukommelse , smerter og koordinasjon kommer av dysleksi. Så en må kjempe og kjempe, for er det noe de kan skylde på gjør de det Mens nav godkjente som arbeidsulykke og utbetaling ekstra Anonymkode: 52840...a9f Denne "kjempingen", hva består den av? Anonymkode: de981...34b
AnonymBruker Skrevet i går, 11:29 #11 Skrevet i går, 11:29 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Gubben har kjempet siden 2018 etter arbeidsulykke og siste de klarte å trykke ut av seg at dysleksi kunne være årsaken til vanskene. Altså han fikk 4 kraniet brud, brukket hå dked, brukket tommel, brudd i rygg knust over kjeve etter et tre over seg. Sliter med smerter, hukommelse, de fjernet så og si alle tenner i overkjeve og i deler av underkjeven, enda klarer de å si at plager med hukommelse , smerter og koordinasjon kommer av dysleksi. Så en må kjempe og kjempe, for er det noe de kan skylde på gjør de det Mens nav godkjente som arbeidsulykke og utbetaling ekstra Anonymkode: 52840...a9f Husk at ved yrkesskade, betaler arbeidsgivers forsikringsselskap for advokat til den skadde. Så om han ikke har advokat, skaff en asap. Anonymkode: 65260...b47
AnonymBruker Skrevet i går, 11:34 #12 Skrevet i går, 11:34 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det har med sannsynligheter å gjøre, og prisberegninger. Når det gjelder for eksempel angst, kan jo det på gruppenivå medføre at man for eksempel får mindre mosjon, høyere blodtrykk, tar mindre vare på seg selv og andre faktorer som igjen kan øke farene for for eksempel kreft og hjerneslag. Anonymkode: f6944...db9 Nei, det er bare tull. Kanskje man har angst og nemlig pga.angst trener man mye og spiser ekstra sunt? Anonymkode: ec9ca...170 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:37 #13 Skrevet i går, 11:37 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Denne "kjempingen", hva består den av? Anonymkode: de981...34b Har advokat inne. Som driver. Blir nok rettsak Anonymkode: 52840...a9f 1 1
c_buk Skrevet i går, 11:38 #14 Skrevet i går, 11:38 Man må jo oppfylle de kontraktfestede vilkårene for forsikringen og burde også kunne bevise det. Dersom man gjør det og fortsatt ikke får utbetaling så er sjansen stor for at man: 1. Lyver, og bryter egentlig vilkårene men håper forsikringen dekker det likevel. 2. Ikke forstår vilkårene. Dersom ikke det er tilfelle så tilhører man sjeldenhetene og bør enten kontakte advokat (sikker seier om man oppfyller vilkårene og kan bevise det) eller kontakte medier.
AnonymBruker Skrevet i går, 11:39 #15 Skrevet i går, 11:39 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Husk at ved yrkesskade, betaler arbeidsgivers forsikringsselskap for advokat til den skadde. Så om han ikke har advokat, skaff en asap. Anonymkode: 65260...b47 Har advokat. Arbeidsgivere er helt oppgitt og. Som han sier: her betaler jeg forsikring slik at mine arbeidstagere ska være sikret hvis noe skjer så nekter de å betale ut når noe skjer. Anonymkode: 52840...a9f 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:43 #16 Skrevet i går, 11:43 Forsikringsselskaper er dessverre av værste sort. Har kranglet med dem vdr reise. Ble syk på ferie men, ikke pokker om de betalte for hjemreise og tap av ferie. Stod svart på hvitt i vilkårene at, ved oppblomstring av kronisk sykdom på ferie, som har ligget i dvale i 3 mnd eller lengre før utreise gir rett til hjemreise og kompensasjon for tapt ferie. Akkurat det skjedde med meg og legen min kunne bekrefte det. Men, nei forsikringsselskapet argumenterte bare med at så lenge det ikke var farlig for meg å være der jeg var så kunne jeg bare bli der i 3 uker. At jeg lå syk på hotellrommet i 3 uker og fikk hele ferien min ødelagt spillte ingen rolle. De skulle jo tross alt sende legehjelp hvis det var fare for liv og helse. Så nei, jeg hadde ikke turt å ta opp noen dyr forsikring. Den gjengse oppfatningen av forsikringer for mitt vedkommende er at man ikke får noe igjen for det, med mindre man har råd eller psyke til å stå kampen helt ut. Anonymkode: e0243...7c0 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:43 #17 Skrevet i går, 11:43 c_buk skrev (7 minutter siden): Man må jo oppfylle de kontraktfestede vilkårene for forsikringen og burde også kunne bevise det. Dersom man gjør det og fortsatt ikke får utbetaling så er sjansen stor for at man: 1. Lyver, og bryter egentlig vilkårene men håper forsikringen dekker det likevel. 2. Ikke forstår vilkårene. Dersom ikke det er tilfelle så tilhører man sjeldenhetene og bør enten kontakte advokat (sikker seier om man oppfyller vilkårene og kan bevise det) eller kontakte medier. Kan det være at selskapet ser på skjemaet som du har fylt ut, de vet at du ikke kommer til å få en dritt i tilfelle noe skjer, men selger deg forsikringen likevel, bare for å tjene penger Anonymkode: ec9ca...170
c_buk Skrevet i går, 11:55 #18 Skrevet i går, 11:55 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan det være at selskapet ser på skjemaet som du har fylt ut, de vet at du ikke kommer til å få en dritt i tilfelle noe skjer, men selger deg forsikringen likevel, bare for å tjene penger Anonymkode: ec9ca...170 Så du mener det er forsikringsselskapet sitt ansvar å foreta en vurdering i forkant av signert avtale om hvorvidt du kommer til å få en utbetaling i enhver situasjon basert på informasjonen du selv har flyt ut og kjenner best til? Det står tydelig i vilkårene hva som dekkes av forsikringene, og da må man som kunde velge den avtalen som best dekker de verdiene man ønsker å forsikre. Dersom man som kunde tegner en forsikring som ikke dekker det man ønsker å forsikre har man ikke lest vilkårene godt nok.
AnonymBruker Skrevet i går, 11:57 #19 Skrevet i går, 11:57 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har advokat inne. Som driver. Blir nok rettsak Anonymkode: 52840...a9f Så kjempingen er egentlig bare venting? Anonymkode: de981...34b
AnonymBruker Skrevet i går, 12:05 #20 Skrevet i går, 12:05 c_buk skrev (12 minutter siden): Så du mener det er forsikringsselskapet sitt ansvar å foreta en vurdering i forkant av signert avtale om hvorvidt du kommer til å få en utbetaling i enhver situasjon basert på informasjonen du selv har flyt ut og kjenner best til? Det står tydelig i vilkårene hva som dekkes av forsikringene, og da må man som kunde velge den avtalen som best dekker de verdiene man ønsker å forsikre. Dersom man som kunde tegner en forsikring som ikke dekker det man ønsker å forsikre har man ikke lest vilkårene godt nok. Selvfølgelig! Man fyller jo ut skjemaet, selskapet vurderer det og gir avslag hvis de mener du er for syk, for eksempel. Eller hva tror du, at de skal i årevis tjene penger på noen som egentlig ikke er forsikret, men bare tror at han er forsikret? Anonymkode: ec9ca...170
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå