Gå til innhold

Hvor mange dager med duphalac før man føler seg bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på dag 3 med 30 ml nå for å prøve å løse opp en langvarig forstoppelse. Føler meg ikke bra. Magen er fortsatt full. Magen bråker. Mye illeluktende luft og det føles ikke alltid trygt å slippe det ut. Grisete avføring. Når blir det bra?

Anonymkode: b0265...3ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være lurt å prøve stikkpiller samtidig, for å løse opp ‘nedenfra’ om du har en propp som sitter i tykktarmen.

Anonymkode: 1a60e...988

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være at det må sterkere krutt til i begynnelsen. Jeg ville gitt det et par dager til, kanskje økt dosen noe, også evt prøve et avføringsmiddel i tillegg. Rådfør deg på apoteket eller med fastlegen om hva som kan passe. 

Regner med du drikker nok vann? En forstoppelse kan bli verre om man tar laktulose og ikke drikker nok vann i tillegg.

Jeg plages med kronisk treg mage/forstoppelse. Har funnet ut at færre måltider, null småspising, samt mindre karbohydrater/fiber og mer fett+protein er bra for magen min. Men det vil jo avhenge av årsaken til forstoppelsen, for mange vil for eksempel mer fiber virke positivt.

Anonymkode: a712c...8f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ikke Duphalac,/laktulose  -jeg blir veldig dårlig av sukkeralkoholene som er i det.

Laktulose og laktitol er kunstige disakkarider. Laktulose består av galaktose og fruktose, laktitol av galaktose og sorbitol. De spaltes av bakterier i tykktarmen og frigjør lavmolekylære organiske syrer. Lav pH i kolon reduserer produksjonen og absorpsjonen av NH3. Samtidig øker det osmotiske trykket i tykktarmen, hvilket binder vann og gir en laksativ effekt.

Anonymkode: 88cdc...22c

AnonymBruker
Skrevet

I samråd med legen din kunne du jo også sett på om sånne tømmemidler for koloskopi kunne vært noe. Da går det i det minste fortere 🙈

Anonymkode: 74244...80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...