Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt det også kan være ett dårlig tegn? 
Er i uke 25 og fosteret har vært aktivt hele veien men roet seg veldig siste 2 ukene. 
Nå plutselig har det vært sirkus i 3 dager, sparkes hele tiden. 
Var på ultralyd for bare en uke siden hvor alt var greit så vil ikke virke hysterisk ovenfor føden.
Blir likevel bekymret da jeg hadde en venninne som hadde turbo baby i magen dagen før han døde.

Noen erfaringer med plutselig økt aktivitet? 

Anonymkode: ed2a1...7bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har hørt det også kan være ett dårlig tegn? 
Er i uke 25 og fosteret har vært aktivt hele veien men roet seg veldig siste 2 ukene. 
Nå plutselig har det vært sirkus i 3 dager, sparkes hele tiden. 
Var på ultralyd for bare en uke siden hvor alt var greit så vil ikke virke hysterisk ovenfor føden.
Blir likevel bekymret da jeg hadde en venninne som hadde turbo baby i magen dagen før han døde.

Noen erfaringer med plutselig økt aktivitet? 

Ring føden ❤️  Det er meningen at man skal ringe hvis man er usikker/ bekymra, så tar de en vurdering. 

Her var det lite aktivitet siste tiden, så jeg var inn flere ganger (hadde også risikosvangerskap). De fleste gangene jeg ringte ville de ha meg inn for sjekk, men alt stod heldigvis bra til😊 Bedre å sjekke en gang for mye…

Anonymkode: 39a01...eb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ring føden ❤️  Det er meningen at man skal ringe hvis man er usikker/ bekymra, så tar de en vurdering. 

Her var det lite aktivitet siste tiden, så jeg var inn flere ganger (hadde også risikosvangerskap). De fleste gangene jeg ringte ville de ha meg inn for sjekk, men alt stod heldigvis bra til😊 Bedre å sjekke en gang for mye…

Da ringer jeg😊

Opplevde en jordmor sist jeg ringte som var veldig krass og mente hun var 100 prosent sikker på at det ikke var noe galt via telefon fordi jeg ikke hadde blødninger. Da sa jeg hun ikke kunne være sikker via tlf, joda det kunne hun faktisk mente hun. Og sa de ikke kunne redde babyen uansett, så derfor kvier jeg meg litt for å ringe 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da ringer jeg😊

Opplevde en jordmor sist jeg ringte som var veldig krass og mente hun var 100 prosent sikker på at det ikke var noe galt via telefon fordi jeg ikke hadde blødninger. Da sa jeg hun ikke kunne være sikker via tlf, joda det kunne hun faktisk mente hun. Og sa de ikke kunne redde babyen uansett, så derfor kvier jeg meg litt for å ringe 

Herregud 😨 Da hadde jeg ringt opp igjen etter vaktskifte…

Nå vet jeg ikke hvor langt på vei du var når dette skjedde, men du er hvertfall over den grensen nå❤️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da ringer jeg😊

Herregud enkelte skulle slutta i jobben sin og heller begynt på et kontor uten kontakt med folk. 

Anonymkode: c9ac4...e76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud enkelte skulle slutta i jobben sin og heller begynt på et kontor uten kontakt med folk. 

Ja ble super nervøs for at jeg skal få hun under fødsel. Hun var skikkelig ubehagelig og sa «hva vil du vi skal gjøre uansett, du er kun 22-23 uker på vei. Den overlever ikke uansett.» Var nedlatende og spurte om jeg hadde egne tips til hva de skulle gjøre om det viste seg å være noe galt. Hvorfor jobber slike med gravide😫 Vi mistet i svangerskapet før og forklarte at jeg var ekstra nervøs. Det var visst bare å ta seg en bolle  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja ble super nervøs for at jeg skal få hun under fødsel. Hun var skikkelig ubehagelig og sa «hva vil du vi skal gjøre uansett, du er kun 22-23 uker på vei. Den overlever ikke uansett.» Var nedlatende og spurte om jeg hadde egne tips til hva de skulle gjøre om det viste seg å være noe galt. Hvorfor jobber slike med gravide😫 Vi mistet i svangerskapet før og forklarte at jeg var ekstra nervøs. Det var visst bare å ta seg en bolle  

Fuck sånne kjerringer. Desverre mange burugler i helse. Hvis du skulle fått en slik jordmor under fødsel så er det lov å spørre om å få en annen jordmor (mannen må stå sterkt her). Man kan ikke alltid få noen andre (de kan være opptatt), men det er lov å spørre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ikke verre enn min opplevelse på føden i stavanger  der dama ba meg om å ikke skrike i smerter men være helt stille. Hun var skikkelig irritabel og kald kunne ikke følt meg mer til bry. 

Anonymkode: 86a29...74e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ikke verre enn min opplevelse på føden i stavanger  der dama ba meg om å ikke skrike i smerter men være helt stille. Hun var skikkelig irritabel og kald kunne ikke følt meg mer til bry. 

Anonymkode: 86a29...74e

Vil faktisk si at det ts ble møtt med var verre.

Uansett, er det en konkurranse om å ha hatt det verst?

Anonymkode: c9203...a37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...