AnonymBruker Skrevet 15. september #61 Skrevet 15. september Ga bort en herre genser i bomull i sommer. Fyren som henta sa han skulle komme i ni tida og hente men plinga på døra kl halv elleve når vi var lagt oss. Så ga han dårlig score fordi fargen var litt annerledes enn på bildet. Dette var var en av våre nye landsmenn om det har noe si. Takksam sjel dette... Anonymkode: 76749...60f 3
Virrevirrevapp Skrevet 16. september #62 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har selvsagt fått 10 i score av absolutt alle jeg har kjøpt av eller solgt til på Finn👌 Anonymkode: 0b5e2...8aa Ja, de tør vel ikke annet? Ser jo her i tråden hvordan "koselige" folk oppfører seg om de ikke får full score: sender meldinger og spør hva i all verden de har gjort "galt"....er jo utenkelig for dem at en kjøperen er misfornøyd eller en bare ikke max tilfreds med noe.
Snok1 Skrevet 16. september #63 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Noen folk er bare idioter som tror at full skåre skal gis ved ekstraordinær god handel. Skikkelig irriterende Reflektér over dette utsagnet. Kanskje kan du finne en vei til svaret på hvorfor du ikke får maks rating her?
BeeKind Skrevet 16. september #64 Skrevet 16. september Høres ut som at du har vært uheldig. Jeg får og gir alltid full score. Men syns 8-9 er en god score da, det ødelegger ikke ☺️
AnonymBruker Skrevet 16. september #65 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvilken kontakt skulle vi hatt? Kjøperen trykket på fix ferdig. Jeg fikk melding om det. Sendte varen og ga kjøperen 10 poeng da pengene var kommet på konto. Noen dager senere fikk jeg 8,8. Anonymkode: 7e8f5...d77 Kan være så enkelt at på punkter der det ikke er noen vurderingsgrunnlag så gir ikke kjøperen full score. Som f.eks kommunikasjon, og kjøperen tenker, vi hadde jo ikke noen kommunikasjon, men gir allikevel 8, og tenker 8 av 10 ikke er dårlig. Anonymkode: c6c59...c9d
AnonymBruker Skrevet 16. september #66 Skrevet 16. september Noen folk er bare kjempespesielle altså. Jeg kjøper og selger en del på finn og den eneste gangen jeg har fått en middels score, var da jeg solgte noe jeg rundet godt ned på prisen på. Sendte samme dag, pakket inn i bøtter av bobleplast. Nesten ny vare. Jeg ble litt paff, gikk inn på profilen til kjøper og så at hun hadde gitt de fleste middels score. Jeg bare blokkerer slike og håper at jeg slipper å deale med de på nytt senere. Anonymkode: e4cb9...94a 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #67 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Noen folk er bare kjempespesielle altså. Jeg kjøper og selger en del på finn og den eneste gangen jeg har fått en middels score, var da jeg solgte noe jeg rundet godt ned på prisen på. Sendte samme dag, pakket inn i bøtter av bobleplast. Nesten ny vare. Jeg ble litt paff, gikk inn på profilen til kjøper og så at hun hadde gitt de fleste middels score. Jeg bare blokkerer slike og håper at jeg slipper å deale med de på nytt senere. Anonymkode: e4cb9...94a Derfor jeg bare kjøper og selger med andre som har 10 i score, og mange anmeldelser, samt er 100% ærlig i annonsene. Selger billig ift nypris, og unngår kommunikasjon med de jeg kjøper fra med Fiks Ferdig så sant jeg kan. Gjør rett og slett en liten innsats for å finne likesinnede blant de jeg handler med. Har fungert så langt. Anonymkode: dece2...e1d 2
Ingrid B Skrevet 16. september #68 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Madrassen var 100% ny. Byttet den i en tykkere. Så der skjønner jeg ingenting. Trelekene har vært lekt med. Tok bilder av det som var slitt, og informerte at det var noe maling var slitt vekk. Ellers skjønner jeg ikke. Forventet selger at lekene var bedre enn de var? Jeg anser meg selv som ærlig, og liker ikke lure folk, så jeg går alltid over for å sjekke etter feil og mangler. Men jeg kan selvsagt ha glemt noe. Sikkert derfor jeg ikke fikk full score. Men rart selger ikke tar kontakt med meg. Anonymkode: 7e8f5...d77 Min erfaring er at mange ikke tar seg tid til å gi tilbakemelding. De gidder rett og slett ikke. Og så er det endel som aldri gir full score av prinsipp.
AnonymBruker Skrevet 16. september #69 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Problemet er at jeg ser på scoren når jeg vurderer å kjøpe ting på finn. Hvis det ikke er full score, kan jeg bli mistenksom og lure på hvorfor. Når folk ikke gir full score på grunn av uvesentligheter, ødelegger de dette silesystemet. Anonymkode: cc259...334 Det må være litt forskjell, 10 av 10 om en har solgt 1234+ gjenstander på Finn, blir for kunstig. Anonymkode: d1c61...a90 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #70 Skrevet 16. september Burde ikke vært mulig å gi vurdering av "kommunikasjon" når man kjøper gjennom Fiks Ferdig, det gir ingen mening. Anonymkode: 25c8f...d57 5
AnonymBruker Skrevet 16. september #71 Skrevet 16. september Ingrid B skrev (4 timer siden): Min erfaring er at mange ikke tar seg tid til å gi tilbakemelding. De gidder rett og slett ikke. Og så er det endel som aldri gir full score av prinsipp. Det er vel her dissonansen oppstår. Flertallet er av den oppfatning at 10/10 er utgangspunktet og det man skal gi (og det man forventer å få) så lenge ting går greit og ingenting skjærer seg. Og så blir det en selvfølge å ha 10 som karakter på Finn, og man opplever både knust selvfølelse og at halve Norge tror man er en skurk og en svindler hvis man får en nier. Så er det dette mindretallet som har en annen tilnærming som "ødelegger" tier-idyllen ved å gi åttere og niere selv om de i utgangspunktet ikke er misfornøyd med noe eller ønsker den de handlet med noe vondt. Egentlig så er dette scorings-tyranniet både på Finn og andre steder noe forbanna herk. Det har begrenset informasjonsverdi av flere årsaker. Hva er en tier verdt hvis nesten alle gir hverandre ti? Det er så mange faktorer som kan forklare en god eller dårlig karakter, herunder forskjellig oppfatning og bruk av skalaen, usaklige hevnmotiv, helt urimelige forventninger, misforståelser man burde ta på egen kappe, men gir motparten skylda for, osv. osv. Anonymkode: 794a9...263 3
AnonymBruker Skrevet 16. september #72 Skrevet 16. september Synes dette også er en ulempe relatert til "fiks ferdig", selv om jeg vet at utfordringen med at folk forventer at alt skal være ekstraordinært for å gi 10/10 ikke begynte med ordningen. Bedre at folk stiller spørsmål før de eventuelt kjøper eller når de har fått igjen varen(dersom de mener noe er et problem), enn at de gir lav karakter uten å forsøke å kommunisere. Anonymkode: 25c8f...d57 1
DesmondMiles Skrevet 16. september #73 Skrevet 16. september Virrevirrevapp skrev (På 15.9.2025 den 9.02): Høres ut som du teknisk sett gjør det du skal med forsendelsen, men at det ikke har vært noe hyggelig kommunikasjon underveis. "Vi hadde absolutt ingen kontakt", skriver du. En del forventer nok nettopp kontakt, eller en liten hilsen ol. Nei, det er jo ingen kontakt med Fiks Ferdig... 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #74 Skrevet 16. september Virrevirrevapp skrev (15 timer siden): Folk bestemmer helt selv hva de vil gi, og hvorfor. Merkelig holdning at alle forventet max score på de fleste transaksjoner, hva skal man gi til dem som er helt outstanding om alle gir 10 av 10 bare varen dukker opp? Da kan man legge til en kommentar og skryte litt ekstra. Jeg synes en problemfri handel der alt går som det skal er outstanding. Hvor mye mer skal man forvente? Virrevirrevapp skrev (14 timer siden): Vet ikke hvorfor du er så aggressiv eller hva du forventer av svar. Men rart mye sure svar her inne av folk som forventer å få 10 av 10 score hver gang. Hvorfor oppfattet du svar fra andre som aggressive og sure? Såvidt jeg kan se har du fått én surmaget kommentar. Anonymkode: bdcd9...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #75 Skrevet 16. september Du har nok bare vært uheldig. Jeg har godt over 100 vurderinger på finn, med 10 i "snitt". Det er et par raringer her og der som gir 7,8 og 9 - uten at jeg har gjort noe annerledes. Som andre skriver kunne ratingsystemet vært bedre. Det hadde vært fint om man kunne gi typ "problemfri handel" som toppkarakter da det er dette Finn er til for (ikke "eksepsjonell service" som noen forventer i følge tråder her inne 😆). Gir man dårligere enn det må man gi en begrunnelse. Er den åpenbart dust (katta mi likte ikke leken) burde man kunne kontakte Finn for å fjerne den. Anonymkode: b65ec...be8 2
AnonymBruker Skrevet 16. september #76 Skrevet 16. september Jeg fikk litt dårlig da jeg kjøpte noe. Jeg trykket på fiks ferdig. Takket henne på melding da jeg mottok pakken og fikk 7,5 av henne. Gav 10 selv. Anonymkode: ae996...9e8
AnonymBruker Skrevet 17. september #77 Skrevet 17. september Virrevirrevapp skrev (På 15.9.2025 den 9.02): Høres ut som du teknisk sett gjør det du skal med forsendelsen, men at det ikke har vært noe hyggelig kommunikasjon underveis. "Vi hadde absolutt ingen kontakt", skriver du. En del forventer nok nettopp kontakt, eller en liten hilsen ol. En liten hilsen?! 😅😅 Anonymkode: c7399...265 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå