Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen er bare rasshøl. Opplever ofte at de som kjøper billigst/får best mulig deal er de som gir 7.5 stjerner ol

Har opplevd det selv og de gangene jeg faktisk fått svar var det "ungen spilte på mobil vet ikke hva som skjedde det var ikke meg" ei anna sa hu ga jo full score og visste ikke hva som hendte. Da får jeg dem til å slette vurdering 😈 det er faktisk imot regler at noen andre enn deg gir vurdering på finn. 

Fra kjøpers standpunkt synes jeg det er veldig greit at folk utdyper dårlige vurderinger sånn at jeg som kjøper vet litt mer om selger.

Anonymkode: d9cf9...a9f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg undres over det samme. Jeg er der at så lenge handelen går kjapt og greit og alt er som lovet, så gir jeg full score.
Jeg ble derfor paff da jeg for en stund tilbake fant en gratis ting på finn.no som jeg ville ha, så jeg avtalte henting. Giver måtte endre på tidspunkt for henting grunnet ett eller annet, og vi avtalte nytt tidspunkt. Jeg hentet varen som avtalt og ga giveren full score. Alt gikk jo som planlagt, varen var som avbildet og jeg kan ikke se at noe var galt. Giver ga meg 9/10. Selvfølgelig er det fremdeles en god score, men hvorfor i alle dager følte han for å trekke av ett poeng?
Jeg ble faktisk så sur at jeg slettet min vurdering på ren trass.

Anonymkode: bdcd9...5ab

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (9 timer siden):

Ja, det er vel en god score? Nesten 9 av 10. Hva er problemet egentlig? 

Problemet er at jeg ser på scoren når jeg vurderer å kjøpe ting på finn. Hvis det ikke er full score, kan jeg bli mistenksom og lure på hvorfor. Når folk ikke gir full score på grunn av uvesentligheter, ødelegger de dette silesystemet. 

Anonymkode: cc259...334

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er at jeg ser på scoren når jeg vurderer å kjøpe ting på finn. Hvis det ikke er full score, kan jeg bli mistenksom og lure på hvorfor. Når folk ikke gir full score på grunn av uvesentligheter, ødelegger de dette silesystemet. 

Jeg ser på score, men hvis en bruker har 200 vurderinger og det bare er en kjempedårlig og tre halvdårlige som trekker ned snittet, tenker jeg at det har svært lite å si. Kverulanter og weirdos finnes over alt, også på Finn.

Anonymkode: a67d9...9e3

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk 7,5 en gang da vi kjøpte et bord. Traff folka der de bodde, tok i mot bordet, vippset og dro igjen. Aner ikke hvorfor jeg fikk 7,5. Tror kanskje det er fordi vi kom 5 min for sent. Men det var vanskelig å finne frem, og vi visste ikke at de bodde i en sokkelleilighet, så vi drev og diskuterte med en forvirra huseier en stund 🤣

Men har også opplevd å surre med andre kjøp, men likevel fått 10. 

Jaja, driter i det. Skjønner heller ikke hvorfor man skal ha sånn rating. Folk kan heller rapportere uærlige folk. De fleste er jo greie. Også er det snakk om brukthandel. Jeg kjenner at jeg ikke gidder å bry meg om det er en liten flekk på soveposen jeg kjøpte liksom... 

Anonymkode: 5c71c...117

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg ser på score, men hvis en bruker har 200 vurderinger og det bare er en kjempedårlig og tre halvdårlige som trekker ned snittet, tenker jeg at det har svært lite å si. Kverulanter og weirdos finnes over alt, også på Finn.

Anonymkode: a67d9...9e3

Ja samme her. Man kan også komme opp i 10 i snitt om man har veldig mange 10-ere og bare 1 eller to lavere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja samme her. Man kan også komme opp i 10 i snitt om man har veldig mange 10-ere og bare 1 eller to lavere. 

Har lagt merke til at det er svært få som har 10 i snitt, som regel er det noen 7.5 og 9.2 som drar det ned.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har lagt merke til at det er svært få som har 10 i snitt, som regel er det noen 7.5 og 9.2 som drar det ned.

Jeg har 10. kun 40 vurderinger da. Har over 200 på en annen plattform. Toppscore der også.

Anonymkode: 17bc6...062

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Problemet er at en problemfri handel på Finn "fortjener" nettopp 10 poeng.

Når jeg handler på Finn er jeg interessert i å luke ut upålitelige selgere. Systemet undergraves når noen gir for eksempel 7, 8 eller 9 poeng til en selger som har oppfylt forpliktelsene sine.

Å gi en score på 8.8 (hæ, hva er det i det hele tatt for slags tall?!) er fullstendig tullete. Hvis man som kjøper er misfornøyd med varen må man i så fall si ifra om det til selger så raskt som mulig. Om man da ikke får noe vettug respons, vel, da er det forståelig at man gir trekk i score. Og i så fall gir man vel en betydelig lavere score enn 8.8..

Se for eksempel innlegget over her fra hun som skrev at en gjenstand hun sendte i posten fikk transportskade. Men, 

Anonymkode: c345d...a50

Folk bestemmer helt selv hva de vil gi, og hvorfor. Merkelig holdning at alle forventet max score på de fleste transaksjoner, hva skal man gi til dem som er helt outstanding om alle gir 10 av 10 bare varen dukker opp? 

Merkelig i det hele tatt å tenke at 10 av 10 er utgangspunktet, og at en evt. trekker fra dette . Det er jo ingen poengscore som fungerer sånn. Man scorer motsatt; gir poeng for hver ting som er oppfylt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selv ikke fantastiske nettbutikker har 100 % score. Men de har langt på vei fornøyde kunder, og det er feks få som gir lav score.

Jeg forventer selvsagt ikke at en selger på finn har 100 % score. De færreste har det. 

AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (5 minutter siden):

Folk bestemmer helt selv hva de vil gi, og hvorfor. Merkelig holdning at alle forventet max score på de fleste transaksjoner, hva skal man gi til dem som er helt outstanding om alle gir 10 av 10 bare varen dukker opp? 

Merkelig i det hele tatt å tenke at 10 av 10 er utgangspunktet, og at en evt. trekker fra dette . Det er jo ingen poengscore som fungerer sånn. Man scorer motsatt; gir poeng for hver ting som er oppfylt. 

Fint om du kan forklare hva som gjør en Fiks Ferdig-handel på Finn.no såkalt "outstanding"?

For de fleste av oss som handler på slike plattformer er SELVSAGT det å motta varen vi har kjøpt innen forventet tid, og deretter konkludere med at den er i samme stand som vi forventet utifra bilder og beskrivelse i annonsen, noe som fortjener en score på 10.

Hva MER skulle vi ønske oss for å forbedre transaksjonen?!

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fint om du kan forklare hva som gjør en Fiks Ferdig-handel på Finn.no såkalt "outstanding"?

For de fleste av oss som handler på slike plattformer er SELVSAGT det å motta varen vi har kjøpt innen forventet tid, og deretter konkludere med at den er i samme stand som vi forventet utifra bilder og beskrivelse i annonsen, noe som fortjener en score på 10.

Hva MER skulle vi ønske oss for å forbedre transaksjonen?!

Vet ikke hvorfor du er så aggressiv eller hva du forventer av svar. Men rart mye sure svar her inne av folk som forventer å få 10 av 10 score hver gang. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde full score på over 80 anmeldelser, uten at jeg gjorde noe ekstraordinært. Ga som regel full score til kjøper/selger sålenge det ikke var noen problemer underveis, eller at problemene var opplyst om. F.eks finner ikke adressen, blir forsinket pga kø osv. 

Men en gang skulle jeg selge en vase for typ 100 kroner. Vasen var verdt 900, men litt brukt og slitemerker så jeg ville selge den billig uten stress. Skrev i annonsen at jeg ikke sender. Ei dame på andre siden av landet ville kjøpe den. Hun var samler av merket og hadde personlig interesse av å ha den. Jeg likte henne, og bestemte meg for å sende alikevel mot at hun betalte frakt. Posten gjorde som posten gjør, og rotet vekk pakken. Damen maste hver jækla dag om hvor den dumme pakken var, jeg ante ikke og hadde gitt henne sporingsnummeret, kvittering på sendt pakke og en rekke bilder av at jeg pakket vasen forsvarlig inn og sendte den.  

Etter 2 uker skrev jeg til henne at jeg ikke visste hvor pakken var, posten var ikke til hjelp, så jeg refunderte beløpet på 170 kroner til henne, slik at jeg også betalte for frakten. Dagen etterpå fikk jeg melding av posten om at pakken var funnet og var forventet å komme frem om 3-5 dager. Jeg skrev dette til damen, hun svarte "ok". 

Jeg fikk dårligste scoren av henne. Har faktisk hatt noen i etterkant som har spurt hva som skjedde den ene gangen, siden jeg har toppscore på alle andre kjøp/salg :P 

Anonymkode: d31da...736

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (13 timer siden):

Folk scorer vel akkurat som de vil? Og i våre dager gir selv nettbutikker ofte ut en hilsen ved salg.

Jeg fikk full score med vektlegging av hyggelig kommunikasjon (i mine øyne: helt ordinær kommunikasjon).

Virrevirrevapp skrev (13 timer siden):

Ja, det er vel en god score? Nesten 9 av 10. Hva er problemet egentlig? 

Virrevirrevapp skrev (12 timer siden):

Folk som har salg som jobb, forventer ikke at alle liker dem max alltid. 

Virrevirrevapp skrev (39 minutter siden):

Virrevirrevapp skrev (34 minutter siden):

Selv ikke fantastiske nettbutikker har 100 % score. Men de har langt på vei fornøyde kunder, og det er feks få som gir lav score.

Jeg forventer selvsagt ikke at en selger på finn har 100 % score. De færreste har det. 

Du er altså så fjern i topplokket at det nesten gjør litt vondt å lese det du skriver.

Anonymkode: 0b5e2...8aa

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fikk dårlig score pga at katten til kjøper ikke likte katteleken hun kjøpte. Akkurat det får så være, men syns fortsatt det var teit. Absolutt ikke noe jeg kan noe for.

Anonymkode: 21ad6...b66

Du kan kommentere på den dårlige scoren, så ser potensielle kjøpere at du har vært utsatt for en idiot

Anonymkode: 78062...dad

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er altså så fjern i topplokket at det nesten gjør litt vondt å lese det du skriver.

Er det ikke merkelig at ikke 100 % synes du er elskverdig på finn, ja, et reint mysterium?

Skrevet

Jeg skulle vurdere med smileyene en gang, og animasjonen var så treg at jeg trykket før den var ferdig og traff feil, så det kan godt være det var bare det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir alltid dårlig score med vilje. 

Elsker at folk legger så mye i det at de nesten drapstruer folk på finn.no 

Herlig!

På dødsleiet når du er 97. Er dette noe du vil tenke på? Om ikke, la det gå. 

Anonymkode: e21e1...5d1

AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (5 minutter siden):

Er det ikke merkelig at ikke 100 % synes du er elskverdig på finn, ja, et reint mysterium?

Har selvsagt fått 10 i score av absolutt alle jeg har kjøpt av eller solgt til på Finn👌

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er nesten slik at jeg ikke ser poenget i å gi vurdering på FINN. Jeg solgte en madrass for litt siden. Leverte den til kjøperen fort og greit. Fikk ikke full score. Spurte hva jeg gjorde galt, og om det var noe jeg kunne gjøre bedre. Fikk ikke svar.

Nå solgte jeg noen treleker. Alt var pakket inn, og klar til sending. Sendte den umiddelbart jeg fikk melding om at noen ville kjøpe på Fix Ferdig. Fikk ikke full score. Vi hadde absolutt ingen kontakt. Alt gikk superfort fra jeg fikk melding om kjøp til forsendelsen var hentet. Fikk ikke full score. Spurte hva som var galt, men ingen svar. 

Så jeg skjønner ikke dette. Hva forventer folk i dag?

Anonymkode: 7e8f5...d77

Mange gir ikke full score fordi de ikke har kommunisert med selger, og derfor ikke kan si noe om kommunikasjonen.

De dårligste vurderingene jeg har fått har vært fra kjøpere som 

• ikke har villet betale frakt

(skjer oftere enn hva man skulle tro)

Skjønner at det er kjipt å betale 80,- i frakt for en bok jeg selger for 50,-.

• har blitt sure for at Finn.no tar et «trygg betaling gebyr»

• har bestilt pakken til levering på sin nærmeste butikk, men så har PostNord levert den til en annen, lengre unna.

Den absolutt dårligste vurderingen jeg har fått var etter at posten rotet bort pakken i tre uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...