AnonymBruker Skrevet 15. september #21 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fikk dårlig score pga at katten til kjøper ikke likte katteleken hun kjøpte. Akkurat det får så være, men syns fortsatt det var teit. Absolutt ikke noe jeg kan noe for. Anonymkode: 21ad6...b66 Bare å akseptere at det alltid er noen som ikke blir fornøyd. Og i stedet for å ta kontakt med selger for å løse eventuelle problemstillinger, så går de rett til FINN og gir dårlig vurdering. Jeg gir dårlig vurdering om handelen faktisk har vært dårlig, litt for å advare andre. Men så langt har jeg ikke hatt den opplevelsen med noen. Anonymkode: 7e8f5...d77 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #22 Skrevet 15. september Virrevirrevapp skrev (9 minutter siden): Ja, det er vel en god score? Nesten 9 av 10. Hva er problemet egentlig? Problemet er at en problemfri handel på Finn "fortjener" nettopp 10 poeng. Når jeg handler på Finn er jeg interessert i å luke ut upålitelige selgere. Systemet undergraves når noen gir for eksempel 7, 8 eller 9 poeng til en selger som har oppfylt forpliktelsene sine. Å gi en score på 8.8 (hæ, hva er det i det hele tatt for slags tall?!) er fullstendig tullete. Hvis man som kjøper er misfornøyd med varen må man i så fall si ifra om det til selger så raskt som mulig. Om man da ikke får noe vettug respons, vel, da er det forståelig at man gir trekk i score. Og i så fall gir man vel en betydelig lavere score enn 8.8.. Se for eksempel innlegget over her fra hun som skrev at en gjenstand hun sendte i posten fikk transportskade. Men, hun ordnet opp overfor kjøper på en ryddig måte da han tok kontakt, selv om skaden ikke var hennes feil, og likevel ble han åpenbart sur og ga henne 1 i score!? Hva i huleste, liksom.. Anonymkode: c345d...a50 2 1 9
AnonymBruker Skrevet 15. september #23 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nå solgte jeg noen treleker. Alt var pakket inn, og klar til sending. Sendte den umiddelbart jeg fikk melding om at noen ville kjøpe på Fix Ferdig. Fikk ikke full score. Vi hadde absolutt ingen kontakt. Alt gikk superfort fra jeg fikk melding om kjøp til forsendelsen var hentet. Fikk ikke full score. Spurte hva som var galt, men ingen svar. Så jeg skjønner ikke dette. Hva forventer folk i dag? Anonymkode: 7e8f5...d77 Vasket du lekene før du sendte? Jeg kjøper en del leker på finn, og svært ofte blir de dessverre sendt skitne og klissete, lite hyggelig. Vasker dem selv og i verste fall ikke gir noen vurdering, men skjønner at for noen kan det føles ekkelt å få andres smuss med på kjøpet. Anonymkode: 3bb9a...1e3
AnonymBruker Skrevet 15. september #24 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vasket du lekene før du sendte? Jeg kjøper en del leker på finn, og svært ofte blir de dessverre sendt skitne og klissete, lite hyggelig. Vasker dem selv og i verste fall ikke gir noen vurdering, men skjønner at for noen kan det føles ekkelt å få andres smuss med på kjøpet. Anonymkode: 3bb9a...1e3 Vasket de med barna mine. Ikke med såpe (eller kanskje vi hadde litt zalo i). La de i lunket vann, gnukket litt på de og la de på en håndkle. Nå gikk jeg ikke skikkelig nøye over de, men jeg gikk jo over for å se hvor de var slitte, og jeg kunne ikke se noe synlig skitt. Men uansett hva som er galt, så er det fint om kjøper kan ta kontakt med meg, så får jeg lære av eventuelle feil. Anonymkode: 7e8f5...d77 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. september #25 Skrevet 15. september Scoops skrev (52 minutter siden): Solgte og en ting som desverre ble litt ødelagt i posten,men ikke mer enn at det bare ble en liten skjønnhetsfeil. Fikk beskjed om det av kjøper, jeg beklaget veldig, sa det ikke var min skyld og ga valget om retur eller mesteparten av pengene tilbake. Han valgte penger tilbake og fikk beholde gjenstanden. Fikk så vurdering 1 og en lang tekst om at gjenstanden var ødelagt. Det der hadde jeg kontaktet Finn kundeservice om, faktisk. Ville fremlagt alt av kommunikasjon mellom deg og kjøper og således bevist at gjenstanden ikke var ødelagt, men kun hadde en skjønnhetsskade fra transport, og at saken er løst med stor velvilje fra din side. Og så bedt om at den usaklige vurderingen slettes. Anonymkode: 0b5e2...8aa 4 2
Uanonym bruker Skrevet 15. september #26 Skrevet 15. september Jeg tror folk har ulik forståelse for hva de ulike poengene/fjesene betyr. Jeg tror det hadde vært mye bedre om finn bare hadde hatt tre nivåer - dårlig, passe og god. Siden de i tillegg har ekstra god, er det nok mange som ser på den som noe man bruker når man har fått noe helt spesielt. Jeg ser ikke helt vitsen med å ha to god-nivåer - hvordan skiller man mellom "vanlig god" og "super-god"? Jeg pleier å gi høyeste vurdering til alle jeg har handla med dersom tingene kommer fram i rimelig tid og ser ut som i annonsen. Men dette er jo egentlig bare det man skal kunne forvente. Så hvis dette er super-god, hva er da "vanlig god"? 3 3
AnonymBruker Skrevet 15. september #27 Skrevet 15. september Virrevirrevapp skrev (1 time siden): Høres ut som du teknisk sett gjør det du skal med forsendelsen, men at det ikke har vært noe hyggelig kommunikasjon underveis. "Vi hadde absolutt ingen kontakt", skriver du. En del forventer nok nettopp kontakt, eller en liten hilsen ol. Poenget med “Fiks ferdig” er vel nettopp at det ikke skal brukes tid på snikksnakk? Anonymkode: a67d9...9e3 3 3
AnonymBruker Skrevet 15. september #28 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vasket de med barna mine. Ikke med såpe (eller kanskje vi hadde litt zalo i). La de i lunket vann, gnukket litt på de og la de på en håndkle. Nå gikk jeg ikke skikkelig nøye over de, men jeg gikk jo over for å se hvor de var slitte, og jeg kunne ikke se noe synlig skitt. Men uansett hva som er galt, så er det fint om kjøper kan ta kontakt med meg, så får jeg lære av eventuelle feil. Anonymkode: 7e8f5...d77 Ja, enig med deg. Burde vært obligatorisk med begrunnelse for alt annet enn full score. Og takk for at du vasker lekene, skulle ønske flere tenkte som deg 🙂 Anonymkode: 3bb9a...1e3 1
Virrevirrevapp Skrevet 15. september #29 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, enig med deg. Burde vært obligatorisk med begrunnelse for alt annet enn full score. Anonymkode: 3bb9a...1e3 Folk som har salg som jobb, forventer ikke at alle liker dem max alltid.
katties Skrevet 15. september #30 Skrevet 15. september Jeg har kun ikke fått ful score én gang (selv om det var én annen gang det jeg kunne ha fortjent noe annet pga noe endte opp med å mangle i en pakke, men da fikk kjøper tingen gratis). Spurte om jeg kunne kjøpe leke, hentet selv til rett tid, prutet ikke, oppførte meg ikke stygt eller rart. Hun jeg kjøpte fra var utenlandsk dame. Folk har nok ulik oppfatning av hva som skal gi full score. Jeg er enig om at det burde være nødvendig å skrive noe hvis man ikke gir full score, for konsensus blant de fleste er at 10/10 = alt er som forventet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #31 Skrevet 15. september Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden): Folk som har salg som jobb, forventer ikke at alle liker dem max alltid. Men du har jo misforstått fullstendig hva som er hensikten med poengsystemet på Finn. Anonymkode: 0b5e2...8aa 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. september #32 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt i dag er galt. Selv når du rydder opp. Jeg kan ikke se hva kjøperen har gitt meg dårlig score på. Kan bare se den totale scoren, og det er litt plagsomt. Anonymkode: 7e8f5...d77 Jeg gir alltid lavere score, fordi det er litt mer dynamisk. Uansett om jeg er fornøyd eller ikke. Anonymkode: d1c61...a90
AnonymBruker Skrevet 15. september #33 Skrevet 15. september Virrevirrevapp skrev (3 minutter siden): Folk som har salg som jobb, forventer ikke at alle liker dem max alltid. Score systemet er ikke for selgere men for andre kjøpere. Anonymkode: 3bb9a...1e3 2
Satansopp Skrevet 15. september #34 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg gir alltid lavere score, fordi det er litt mer dynamisk. Uansett om jeg er fornøyd eller ikke. Anonymkode: d1c61...a90 Jaujau. Ingen kan nekte deg å være en dust. 11 6
AnonymBruker Skrevet 15. september #35 Skrevet 15. september Det er jo en skala hvor nest høyeste er et smilefjes også. Men gir man bare nest høyeste, som indikerer at man er fornøyd, blir scoren 7.5, tror jeg, og det ser jo ikke spesielt bra ut. Systemet kunne vært bedre. Jeg opplever at de aller fleste gir ti blank, men så plutselig rant det inn 3-4 fjols som ikke ga topp score, og vipps var jeg nede på 9.9 totalt. Han ene fikk prutet ned prisen til og med og gjorde definitivt et godt kjøp. Itriterende, men etter å haa vært borti utrolig mye rare folk på Finn så lar jeg ikke sånt gå inn på meg lenger, jeg fikk solgt tingen, har masse gode tilbakemeldinger og de der har nok ikke så mye å si. Men det fikk meg til å slutte å gi vurderinger selv, jeg trenger ikke flere og tar da heller bare imot de som er interesserte i å gi på eget initiativ, innbiller meg at de fornøyde men lunka kanskje ikke gidder det. Vet ikke, men en teori. Dessuten kan jeg da gi lunka tilbake. Nå har jeg heller gått inn og slettet toppscorenjeg har gitt, for jeg var jo ikke fornøyd med kjøperen lenger. Anonymkode: 38624...b72 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #36 Skrevet 15. september Det er et problem med scoringstabell hvor begge de to øverste antyder fornøyd. Jeg mener å huske det er et vanlig smil og et ekstra stort smil. For nordmenn har en tendens til å kun gi max når man er ekstraordinært fornøyd. Altså opplever ekstra god service. Men Finns scoring legger opp til at man gir max som utgangspunkt og bare går nedover hvis noe er galt. Og da blir det fort en del skuffende scoringer når norsk svarpsykologi er at man ikke automatisk legger seg på topp, men litt under, når man er fornøyd. Akkurat på Finn har jeg lært meg at man skal gi toppkarakter når man ikke har noe å klage på. Men i andre undersøkelser skal det mye til at jeg legger meg på topp selv om jeg ikke har noe konkret galt. Fordi det er alltid et potensiale for å bli enda bedre, så toppkarakter deles ikke ut lett. i tillegg er det alltid noen duster som bare synes det er gøy å ødelegge scoren til folk. Pluss noen som ikke har normale forventninger til hvordan ting er ut fra beskrivelse. Jeg fikk 7-8 i score på et dusjkabinett som var beskrevet 100% riktig og hadde rask og god kommunikasjon. Men han syntes det var tuklete å demontere og transportere hjem, så ville da ikke gi full. Hele forutsetningen for at jeg ga det bort var å ta jobben med å demontere og ta det med seg 😵 dyr dusj og, et skikkelig kupp å få den gratis! man kan bli matt… Anonymkode: 3cdcb...5ac 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #37 Skrevet 15. september Satansopp skrev (57 minutter siden): Jaujau. Ingen kan nekte deg å være en dust. Det kan nok stemme. Anonymkode: d1c61...a90
AnonymBruker Skrevet 15. september #38 Skrevet 15. september Jeg forsøker å selge en del bøker gjennom Finn.no (men dessverre er det en god del merkelige kjøpere der inne!) En gang sendte jeg noen bøker til noen. Men den pakken måtte hentes hos kjøperens nærmeste post-i-butikk, fordi den var såpass stor. Problemet var at hun aldri gadd å hente pakken sin, til tross for gjentatte beskjeder. Jeg fikk selvfølgelig sånn kode, sånn at man kan spore pakken hos posten sine nettsider. Kjøperen burde selvfølgelig fått noen påminnelser fra posten om at pakken har kommet frem også, men er nødt til å hentes. Etter at pakken ble returnert til meg, så ble hun irritert fordi hun ikke fikk pakken hennes. Akkurat som det liksom var "min feil" at hun aldri tok seg bryderiet med å hente hennes egen pakke! Så jeg ble nødt til å sende pakken en gang til, før hun endelig gadd å hente den på butikken. Deretter presterte hun faktisk å gi MEG en dårlig score, visstnok på grunn av "dårlig kundeservice" ifølge henne. Anonymkode: 9158c...fed 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #39 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det der hadde jeg kontaktet Finn kundeservice om, faktisk. Ville fremlagt alt av kommunikasjon mellom deg og kjøper og således bevist at gjenstanden ikke var ødelagt, men kun hadde en skjønnhetsskade fra transport, og at saken er løst med stor velvilje fra din side. Og så bedt om at den usaklige vurderingen slettes. Anonymkode: 0b5e2...8aa Hvis kundeservice skulle brukt tid på henvendelser fra folk som ikke er fornøyd med vurderinga de har fått, måtte de hatt mange flere ansatte. Hvor skal de ta pengene fra? Blir slutt på gratis kjøp og salg, i alle fall. Anonymkode: 59f96...d4b 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #40 Skrevet 15. september Jeg er vanligvis en person som aldri gir full score på ting (har alltid noe jeg kan treffe for ;)), men på finn gir jeg utelukkende full score om handelen har gått greit. Anonymkode: 00743...8ab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå