Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten slik at jeg ikke ser poenget i å gi vurdering på FINN. Jeg solgte en madrass for litt siden. Leverte den til kjøperen fort og greit. Fikk ikke full score. Spurte hva jeg gjorde galt, og om det var noe jeg kunne gjøre bedre. Fikk ikke svar.

Nå solgte jeg noen treleker. Alt var pakket inn, og klar til sending. Sendte den umiddelbart jeg fikk melding om at noen ville kjøpe på Fix Ferdig. Fikk ikke full score. Vi hadde absolutt ingen kontakt. Alt gikk superfort fra jeg fikk melding om kjøp til forsendelsen var hentet. Fikk ikke full score. Spurte hva som var galt, men ingen svar. 

Så jeg skjønner ikke dette. Hva forventer folk i dag?

Anonymkode: 7e8f5...d77

• Liker 4
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så rart. Jeg har alltid fått full score (bortsett fra en gang). 

Har tingene vært stygge/slitt?

Anonymkode: e1e9e...5b2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Høres ut som du teknisk sett gjør det du skal med forsendelsen, men at det ikke har vært noe hyggelig kommunikasjon underveis. "Vi hadde absolutt ingen kontakt", skriver du. En del forventer nok nettopp kontakt, eller en liten hilsen ol.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (2 minutter siden):

Høres ut som du teknisk sett gjør det du skal med forsendelsen, men at det ikke har vært noe hyggelig kommunikasjon underveis. "Vi hadde absolutt ingen kontakt", skriver du. En del forventer nok nettopp kontakt, eller en liten hilsen ol.

Herregud nei.

Noen folk er bare idioter som tror at full skåre skal gis ved ekstraordinær god handel. Skikkelig irriterende 

Nrk skrev akkurat at de fleste IKKE vil ha kommunikasjon ved brukthandel 

Anonymkode: be65f...3b0

• Liker 35
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud nei.

Noen folk er bare idioter som tror at full skåre skal gis ved ekstraordinær god handel. Skikkelig irriterende 

Nrk skrev akkurat at de fleste IKKE vil ha kommunikasjon ved brukthandel 

Folk scorer vel akkurat som de vil? Og i våre dager gir selv nettbutikker ofte ut en hilsen ved salg.

Jeg fikk full score med vektlegging av hyggelig kommunikasjon (i mine øyne: helt ordinær kommunikasjon).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så rart. Jeg har alltid fått full score (bortsett fra en gang). 

Har tingene vært stygge/slitt?

Anonymkode: e1e9e...5b2

Madrassen var 100% ny. Byttet den i en tykkere. Så der skjønner jeg ingenting.

Trelekene har vært lekt med. Tok bilder av det som var slitt, og informerte at det var noe maling var slitt vekk. Ellers skjønner jeg ikke. Forventet selger at lekene var bedre enn de var?

Jeg anser meg selv som ærlig, og liker ikke lure folk, så jeg går alltid over for å sjekke etter feil og mangler. Men jeg kan selvsagt ha glemt noe. Sikkert derfor jeg ikke fikk full score. Men rart selger ikke tar kontakt med meg. 

• Hjerte 4
Skrevet

Kan det være at produktet ikke svarte til forventingen de fikk gjennom bilder/beskrivelse? 

Skrevet

Det der har jeg og lurt på noen ganger. Det jeg har solgt har vært helt og pent ,pakket godt inn og god kommunikasjon,men noen ganger kommer det alikavell litt dårlig vurdering. Solgte og en ting som desverre ble litt ødelagt i posten,men ikke mer enn at det bare ble en liten skjønnhetsfeil. Fikk beskjed om det av kjøper, jeg beklaget veldig, sa det ikke var min skyld og ga valget om retur eller mesteparten av pengene tilbake. Han valgte penger tilbake og fikk beholde gjenstanden. Fikk så vurdering 1 og en lang tekst om at gjenstanden var ødelagt.

• Liker 3
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (8 minutter siden):

Hvilken kontakt skulle vi hatt? Kjøperen trykket på fix ferdig. Jeg fikk melding om det. Sendte varen og ga kjøperen 10 poeng da pengene var kommet på konto. Noen dager senere fikk jeg 8,8. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Scoops skrev (1 minutt siden):

Det der har jeg og lurt på noen ganger. Det jeg har solgt har vært helt og pent ,pakket godt inn og god kommunikasjon,men noen ganger kommer det alikavell litt dårlig vurdering. Solgte og en ting som desverre ble litt ødelagt i posten,men ikke mer enn at det bare ble en liten skjønnhetsfeil. Fikk beskjed om det av kjøper, jeg beklaget veldig, sa det ikke var min skyld og ga valget om retur eller mesteparten av pengene tilbake. Han valgte penger tilbake og fikk beholde gjenstanden. Fikk så vurdering 1 og en lang tekst om at gjenstanden var ødelagt.

Alt i dag er galt. Selv når du rydder opp. 

Jeg kan ikke se hva kjøperen har gitt meg dårlig score på. Kan bare se den totale scoren, og det er litt plagsomt. 

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste Finn-brukere gir full score om alt er ok, men det er dessverre noen som mener at det må ha vært noe helt eksepsjonelt med handelen for at de skal gi full pott. Mulig du bare har vært uheldig og møtt på noen av disse. Det er det dessverre ingenting å gjøre med. 

Anonymkode: 59f96...d4b

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alt i dag er galt. Selv når du rydder opp. 

Jeg kan ikke se hva kjøperen har gitt meg dårlig score på. Kan bare se den totale scoren, og det er litt plagsomt. 

På mailen man får fra Finn står det bedre hva de gir dårlig på

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Scoops skrev (3 minutter siden):

På mailen man får fra Finn står det bedre hva de gir dårlig på

Finner ikke denne e-posten. Verken i vanlig postkasse eller søppelpost. Merkelig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De aller fleste Finn-brukere gir full score om alt er ok, men det er dessverre noen som mener at det må ha vært noe helt eksepsjonelt med handelen for at de skal gi full pott. Mulig du bare har vært uheldig og møtt på noen av disse. Det er det dessverre ingenting å gjøre med. 

Anonymkode: 59f96...d4b

Ja, sannsynligvis. Men er irriterende. Det går jo utover min totale score. Får bare håpe kjøperen tar kontakt, så jeg vet hva som gikk galt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvilken kontakt skulle vi hatt? Kjøperen trykket på fix ferdig. Jeg fikk melding om det. Sendte varen og ga kjøperen 10 poeng da pengene var kommet på konto. Noen dager senere fikk jeg 8,8. 

Ja, det er vel en god score? Nesten 9 av 10. Hva er problemet egentlig? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er bare noen kjøpere på Finn som mener du må pakke inn det du skal sende med magisk løvepapir fra Narnia, og helst sende den med ilbud på en enhjørning. 

Og for å vere ekstra på tilbudsiden kanskje en skulle sendt med en 500 lapp ilag med en fin hilsen på ett pent kort. 

Ergo, noen blir aldri fornøyd. 

Anonymkode: a65cb...22b

• Liker 14
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Vurderingssystemet på finn er så dårlig. 

Jeg hadde en kjip opplevelse med at selger ikke hadde sendt varen etter 2 uker. Når jeg etterlyste varen klikket hun på meg, skrev masse stygt, også kansellerte handelen. Så da kan jeg ikke gi vurdering.  

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (24 minutter siden):

Nei, ved bruk av Fiks Ferdig så er det jo faktisk ikke meningen at man skal kommunisere.

Anonymkode: c345d...a50

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Fikk dårlig score pga at katten til kjøper ikke likte katteleken hun kjøpte. Akkurat det får så være, men syns fortsatt det var teit. Absolutt ikke noe jeg kan noe for.

Anonymkode: 21ad6...b66

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Finn ble dårligere etter at de innførte scoringssystemet.

Hvis man gir noe annet enn full score skulle det vært obligatorisk å måtte skrive hva som var galt. Så kanskje folk hadde skjønt at man gir full score dersom man ikke har noe å trekke selgeren for.

Og folk hadde sett at det bare er en tulle-score dersom man er trukket fordi katten ikke likte katteleken, pakken hadde blitt borte i posten eller lignende.

Endret av Blåttvann
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...