Gå til innhold

Hvorfor er håndverkere som avtaler å komme hjem til deg så upålitelige?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble satt opp på den første avtalen de har så det ikke skulle blir noen forsinkelser.

Hadde et forsøk for noen uker siden med dem også. De skulle komme 11. Jeg reiste hjem fra jobb og satt i sofaen i to timer å ventet. Ingen kom. Reiste på jobb igjen og klokken 14.15 ringte de og lurte på hvor jeg var. Nå var de der.

Prøver på nytt. De skulle komme 7.30 i dag. Jeg tar avspasering fra jobb igjen. Sitter i sofaen å venter. Klokken er snart ni.

Anonymkode: cb1b7...1f4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere har avtale midt på dagen og de ikke dukker opp/kommer altfor seint så kan det være at de har vært på en annen jobb først der det tok lengre tid enn planlagt eller de har måttet ventet på kunden. De bør ringe og gi beskjed uansett grunn

• Liker 3
Skrevet

Tja, si det.

Alle sånne som reiser rundt, er upålitelige på tidspunkt, og man bør sette av en hel dag. 

De beste sender statusrapport underveis så man ihvertfall vet om de er 2 timer eller 30 min forsinka.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er fordi de som avtaler tidspunkter og de som faktisk kjører ut for å gjøre jobben, er ulike folk. Og det er for dårlig kommunikasjon mellom dem, der det ikke tydeliggjøres nok hva som er avtalt med kunde. 

Anonymkode: 5399a...c20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ringe dem?

Anonymkode: 7f2f7...5a9

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de er etterspurt og kan.

Håndverkere er mangelvare, ikke overskudds fenomen. 

Typisk "selgers marked" og kundene må be om smuler.

Bli håndverker, sier jeg bare....

Anonymkode: 9bae6...3a1

Skrevet

Flere av håndverkerne jeg kjenner har dager som aldri blir som planlagt. Noen ganger går det ekstra lang tid et sted, andre ganger mye raskere enn de trodde. De ringer uansett alltid og informerer neste kunde om de kommer senere eller tidligere enn planlagt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de bare er veldig distré og rotete. Har selv hatt håndverkere som flere ganger har måttet reise frem og tilbake fordi de ikke har hatt med seg riktige deler. Dette har vært både elektrikere, malere og snekkere. Hvis du kaster et blikk inn i arbeidsbilene deres, så ser de stort sett ut som transportable grisehus.

Anonymkode: 35d74...f45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...