AnonymBruker Skrevet 16. september #21 Skrevet 16. september Jeg sluttet å bruke truser generelt, det var det eneste som hjalp meg Anonymkode: 62c68...5e8
Bamseklemmer Skrevet 17. september #22 Skrevet 17. september (endret) Jente50 skrev (3 timer siden): Takk for innspill. Jeg har cottage cheese lignende utflod, så jeg tror det er sopp. For det første: Synd at du skal ha plager som frarøver deg sexen❣️ For det andre: Og jeg synes utflod er blitt hærsligstemplet.. Vi burde forfine ordet litt. For utflod betyr ikke at kvinner er full av bakterier, og helt ubrukelig.. Fargen og lukten av utfloden, er jo kroppens inikator på helsetilstanden.. Klar eller melkeaktig hvit og svak syrlig lukt lukt er jo helt normalt👏 Ved penetrerende sex eller dildo bruk kan det jo komme ut litt utflod, det er nok fordi lystdråpene blandes sammen med utfloden og rives løs. Null bakterier.. så får man i seg en svett, så trenger man ikke å rynke med nesen. Det smaker ikke så ille faktisk, det smaker faktisk godt🫡 Gul, grønn eller brunaktig, eller en sterk, fiskeaktig eller sur illeluktende? Da er det noe galt.. Da vil jeg også avkrefte myten om at kvinner lukter ikke fisk eller reke, da er er hun infisert.. En kvinne som har et frisk underliv.. lukter og smaker 10 x bedre, enn maten på en Michelin restaurant🥰 Og som kokk må jeg si.. farge og lukt er også en indikator på mat.. på samme måte som et underliv: "ofte best etter dato"😅 Endret 17. september av Bamseklemmer ..små justeringer bare..
AnonymBruker Skrevet 17. september #23 Skrevet 17. september Følger denne. Hatt kronisk soppinfeksjon etter jeg var på fire-fem ulike antibiotikaer. Bruker bare bomullstruser, sover uten undertøy, unngår sterke såper, har for tiden ingen sexpartnere å snakke om, bruker parfymefri tøyvask, unngår stramme klær, har kuttet ut barbering helt. Får soppinfeksjon hver gang rett før menstuasjon og eggløsning. Kjenner på samme tid at det blir verre på to andre steder på kroppen. Er ikke plaget med utflod, har kun det under eggløsning, hvis det kan kalles utflod? Anonymkode: b26f7...839 1
AnonymBruker Skrevet 17. september #24 Skrevet 17. september Hvis canesten og reseptbelagte midler ikke fungerer, må dere rett og slett på kostholdet. Prøv en periode uten sukker, gjær og gluten, og se om det er noen forskjell. Anonymkode: 6c38d...9d1 1
AnonymBruker Skrevet 17. september #25 Skrevet 17. september Du kan trøste deg med at du har nok østrogen fortsatt. Når østrogenet forsvinner forsvinner også soppen. Så noe bra får vi av overgangsalderen. Frem til da: råd som allerede er nevnt er det viktige å også bruke den piller du svelger, diflucan, om først har fått skikkelig oppblomstring og må til med canesten. Ofte får man tilbakevendende sopp pga forrige ikke var behandlet skikkelig. Videre er det å bruke noe som surgjør miljøet ytterligere. Jeg trår til med lactal balanse om merker antydning. Det motvirker også sopp, ikke bare BV. Og så det som virkelig har hjulpet meg fra å ha sopp hver eneste syklus; olje. Drypper en dråpe tea tree olje på truseinnlegget på dagtid (ja jeg kan faktisk bruke innlegg nå uten å få sopp, hater å gå uten), sover i bomullsundertøy uten innlegg på natten. Og så smører jeg med Weleda Sea Bucktorn Body Oil. Den har vært en lifesaver for meg. Fant tips på vg for lenge siden av ei som var såå plaget før hun begynte med denne. Anonymkode: 81d08...99e 1
Langline Skrevet 17. september #26 Skrevet 17. september Jente50 skrev (6 timer siden): Nei, det er et seksuelt problem. Å ha kronisk soppinfeksjon (hvis det er det du har) i underlivet er selvfølgelig primært et helseproblem. Og så har det negative konsekvenser for seksuallivet ditt. Det er sekundært. La oss si du ikke hadde hatt sexpartner for tiden da, ville du likevel vært komfortabel med å gå rundt med en kronisk soppinfeksjon?
AnonymBruker Skrevet 17. september #27 Skrevet 17. september Bamseklemmer skrev (4 timer siden): For det første: Synd at du skal ha plager som frarøver deg sexen❣️ For det andre: Og jeg synes utflod er blitt hærsligstemplet.. Vi burde forfine ordet litt. For utflod betyr ikke at kvinner er full av bakterier, og helt ubrukelig.. Fargen og lukten av utfloden, er jo kroppens inikator på helsetilstanden.. Klar eller melkeaktig hvit og svak syrlig lukt lukt er jo helt normalt👏 Ved penetrerende sex eller dildo bruk kan det jo komme ut litt utflod, det er nok fordi lystdråpene blandes sammen med utfloden og rives løs. Null bakterier.. så får man i seg en svett, så trenger man ikke å rynke med nesen. Det smaker ikke så ille faktisk, det smaker faktisk godt🫡 Gul, grønn eller brunaktig, eller en sterk, fiskeaktig eller sur illeluktende? Da er det noe galt.. Da vil jeg også avkrefte myten om at kvinner lukter ikke fisk eller reke, da er er hun infisert.. En kvinne som har et frisk underliv.. lukter og smaker 10 x bedre, enn maten på en Michelin restaurant🥰 Og som kokk må jeg si.. farge og lukt er også en indikator på mat.. på samme måte som et underliv: "ofte best etter dato"😅 Dette må jo ha vært veldig nyttig for ts og lese? Anonymkode: bfeee...d48 2
Jente50 Skrevet 17. september Forfatter #28 Skrevet 17. september Langline skrev (2 timer siden): Å ha kronisk soppinfeksjon (hvis det er det du har) i underlivet er selvfølgelig primært et helseproblem. Og så har det negative konsekvenser for seksuallivet ditt. Det er sekundært. La oss si du ikke hadde hatt sexpartner for tiden da, ville du likevel vært komfortabel med å gå rundt med en kronisk soppinfeksjon? For all del, få innlegget flyttet da siden du vet best. Tusen takk for gode råd. 1
Langline Skrevet 17. september #29 Skrevet 17. september Jente50 skrev (2 minutter siden): For all del, få innlegget flyttet da siden du vet best. Tusen takk for gode råd. Jeg har ikke opplevd å ha det så ingen gode eller dårlige råd fra meg. Poenget mitt var at det primært er et helseproblem og at DU mest sannsynlig får bedre råd hvis innlegget hadde vært i en annen kategori😊 Ha en fin dag!
Jente50 Skrevet 17. september Forfatter #30 Skrevet 17. september Langline skrev (41 minutter siden): Jeg har ikke opplevd å ha det så ingen gode eller dårlige råd fra meg. Poenget mitt var at det primært er et helseproblem og at DU mest sannsynlig får bedre råd hvis innlegget hadde vært i en annen kategori😊 Ha en fin dag! Jeg får mest sannsynlig bedre råd hvis innlegget er i rett kategori, det stemmer. Som trådstarter har jeg derfor valgt kategori ut fra hva JEG mener er best. Ha en fin dag!
AnonymBruker Skrevet 18. september #31 Skrevet 18. september Du har nok mye sopp i kroppen. Kutt ut/kraftig ned på sukker, soppen elsker dette. Spis mye naturell yoghurt og rå hvitløk hver dag. Søk opp candida overgrowth. Dette er helt vanlig å få av hormoner, men krever litt innsats å bli kvitt. Jeg får det som gravid, over hele kroppen Anonymkode: 79a0d...827 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå