Jente50 Skrevet mandag kl. 06:23 #1 Skrevet mandag kl. 06:23 (endret) Hjelpe meg, jeg blir gal av soppinfeksjoner. Vanlig behandling med stikkpiller hjelper ikke! Har tatt reseptbelagte kapsler men får det bare tilbake. Har noen råd for kronisk soppinfeksjon i underlivet? Det går ut over sexlivet da det føles svært lite delikat å ha det sånn. Til info så har jeg ikke hatt mens på fire år og bruker hormontilskudd, er 50 år.. Endret mandag kl. 06:25 av Jente50 Tillegg 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:36 #2 Skrevet mandag kl. 06:36 Bruker du glidemiddel? For meg var problemet glycerin i glidemiddel, når jeg byttet det ut forsvant de tilbakevendende soppinfeksjonene. Anonymkode: 46950...3ea 1
Jente50 Skrevet mandag kl. 07:02 Forfatter #3 Skrevet mandag kl. 07:02 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Bruker du glidemiddel? For meg var problemet glycerin i glidemiddel, når jeg byttet det ut forsvant de tilbakevendende soppinfeksjonene. Anonymkode: 46950...3ea Sjelden, men skal absolutt sjekke innhold i glidemiddel før bruk! ☺️
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:21 #4 Skrevet mandag kl. 16:21 Barberer du? Det gir meg sopp, så jeg beholder litt hår. Anonymkode: 7e499...187 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:28 #5 Skrevet mandag kl. 16:28 Jeg slet mye med sopp da hormonene mine var ute på løpetur. Anonymkode: 11249...63c 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:32 #6 Skrevet mandag kl. 16:32 Blir mannen også behandlet? Anonymkode: 514dc...261 3 1
Jente50 Skrevet mandag kl. 16:43 Forfatter #7 Skrevet mandag kl. 16:43 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Blir mannen også behandlet? Anonymkode: 514dc...261 Nei, men har hatt det lenge før jeg møtte han. Så om ikke jeg har effekt av behandling vil jo han bli smittet på nytt gang på gang da ser jeg for meg. Hadde ikke sex på lang tid før vi møttes. 😭 Har nok fort noe å gjøre med hormoner ja. Legen mente bruk av Vagifem over en periode ville hjelpe men jeg synes jeg erfarer det motsatte.
Jente50 Skrevet mandag kl. 16:44 Forfatter #8 Skrevet mandag kl. 16:44 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Barberer du? Det gir meg sopp, så jeg beholder litt hår. Anonymkode: 7e499...187 Ja, det fungerer dårlig.. Men syns uansett det er greit med litt hår. Bruker jo ikke bare bomullstruser, men forsøker å gjøre det mest mulig.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:55 #9 Skrevet mandag kl. 16:55 Diflucan tablett. Reseptbelagt. Gå mest mulig uten undertøy, eks sov naken, bruk undertøy av bomull, ikke syntetisk, som vaskes på høy temperatur. Ikke gå med string eller trange bukser. Og ikke bruk såpe, men vann, evt lactacyd når du vasker deg nedentil. Bruk gjerne stikkpiller med melkesyre innimellom. Og det kan hjelpe å redusere sukker hvis du spiser mye. Mannen kan også noen ganger trenge en kur samtidig som du. Anonymkode: 21fe7...e79 1
HemmeligSpion Skrevet mandag kl. 18:38 #10 Skrevet mandag kl. 18:38 Med all respekt, men er du tjukk? Spør siden du har prøvd så mange ting. Om det er et stort område som er varmt og fuktig, så er det gode vekstvilkår. Og om du dusjer med nogenlunde normalt mønster så vil du være fuktig. Mistenker at det kanskje er noe sopp som har "satt seg fast" i lysken.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:40 #11 Skrevet mandag kl. 18:40 Kutt sukker i kosten. Anonymkode: 34fda...8ab 2
Langline Skrevet mandag kl. 18:40 #12 Skrevet mandag kl. 18:40 Kanskje flytte dette til annen kategori! Helse? 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:48 #13 Skrevet mandag kl. 18:48 Jente50 skrev (2 timer siden): Nei, men har hatt det lenge før jeg møtte han. Så om ikke jeg har effekt av behandling vil jo han bli smittet på nytt gang på gang da ser jeg for meg. Hadde ikke sex på lang tid før vi møttes. 😭 Har nok fort noe å gjøre med hormoner ja. Legen mente bruk av Vagifem over en periode ville hjelpe men jeg synes jeg erfarer det motsatte. Dere kan også være en dårlig match ph-messig… men prøv canestensalve OG pille samtidig. I minst 10 dager. Anonymkode: 3c3b9...b29
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:08 #14 Skrevet tirsdag kl. 11:08 AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 8.36): Bruker du glidemiddel? For meg var problemet glycerin i glidemiddel, når jeg byttet det ut forsvant de tilbakevendende soppinfeksjonene. Anonymkode: 46950...3ea Hvilke typer kan du anbefale? Er glycerin i nesten alt 😂 Anonymkode: b893d...13d
Soft mann Skrevet tirsdag kl. 11:24 #15 Skrevet tirsdag kl. 11:24 Eg har en venninne som har vert plaget med noe lignende. Hun fekk salver og tabletter, ingenting hjelpe. Så gjekk hun til fysioterapeut av alle ting. Hun masserte venninna mi innvendig, hun fekk beskjed om å gå så mye naken som mulig. Hva det var har hun ikke fått svar på, men alt er i orden nå. hun hadde og ofte smerter uten noen grunn for det
Sophie-Ann Skrevet tirsdag kl. 11:28 #16 Skrevet tirsdag kl. 11:28 Jente50 skrev (På 15.9.2025 den 8.23): Hjelpe meg, jeg blir gal av soppinfeksjoner. Vanlig behandling med stikkpiller hjelper ikke! Har tatt reseptbelagte kapsler men får det bare tilbake. Har noen råd for kronisk soppinfeksjon i underlivet? Det går ut over sexlivet da det føles svært lite delikat å ha det sånn. Til info så har jeg ikke hatt mens på fire år og bruker hormontilskudd, er 50 år.. Er du sikker på at det er sopp? Jeg slet med angioødem i åresvis, trodde det var sopp. Jeg tar nå cetirizin når jeg kjenner stikking. Da går det over. 1
Jente50 Skrevet tirsdag kl. 22:14 Forfatter #17 Skrevet tirsdag kl. 22:14 Langline skrev (På 15.9.2025 den 20.40): Kanskje flytte dette til annen kategori! Helse? Nei, det er et seksuelt problem.
Jente50 Skrevet tirsdag kl. 22:16 Forfatter #18 Skrevet tirsdag kl. 22:16 Soft mann skrev (10 timer siden): Eg har en venninne som har vert plaget med noe lignende. Hun fekk salver og tabletter, ingenting hjelpe. Så gjekk hun til fysioterapeut av alle ting. Hun masserte venninna mi innvendig, hun fekk beskjed om å gå så mye naken som mulig. Hva det var har hun ikke fått svar på, men alt er i orden nå. hun hadde og ofte smerter uten noen grunn for det Takk for innspill. Jeg har cottage cheese lignende utflod, så jeg tror det er sopp.
Jente50 Skrevet tirsdag kl. 22:18 Forfatter #19 Skrevet tirsdag kl. 22:18 HemmeligSpion skrev (På 15.9.2025 den 20.38): Med all respekt, men er du tjukk? Spør siden du har prøvd så mange ting. Om det er et stort område som er varmt og fuktig, så er det gode vekstvilkår. Og om du dusjer med nogenlunde normalt mønster så vil du være fuktig. Mistenker at det kanskje er noe sopp som har "satt seg fast" i lysken. Har ikke ytre plager. Kun utflod. Men spørs om jeg må spørre lege mer om dette. Jeg er ikke tjukk 😄
Jente50 Skrevet tirsdag kl. 22:20 Forfatter #20 Skrevet tirsdag kl. 22:20 AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 18.55): Diflucan tablett. Reseptbelagt. Gå mest mulig uten undertøy, eks sov naken, bruk undertøy av bomull, ikke syntetisk, som vaskes på høy temperatur. Ikke gå med string eller trange bukser. Og ikke bruk såpe, men vann, evt lactacyd når du vasker deg nedentil. Bruk gjerne stikkpiller med melkesyre innimellom. Og det kan hjelpe å redusere sukker hvis du spiser mye. Mannen kan også noen ganger trenge en kur samtidig som du. Anonymkode: 21fe7...e79 Gode innspill. Prøver mye av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå