AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:32 #1 Skrevet mandag kl. 04:32 Barnet er 18 mnd og går ikke enda. Øver seg lår vi holder i begge hendene men er ustø og langt unna å slippe seg. Noen med erfaring med «trege» barn? Anonymkode: 35ea9...999
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:54 #2 Skrevet mandag kl. 04:54 Min eldste gikk ved 18 mnd, yngste 21 mnd. Eldste var litt grovmotorisk treg ut barnehagen ca. Hadde en stund oppfølging av fysio der. Hvis ikke helsestasjonen er på ballen, så be om vurdering av fysioterapeut. Mine har litt hypermobilitet, men ellers helt normale barn motorisk i dag (11 og 7 år). Anonymkode: 64a21...a31
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:01 #4 Skrevet mandag kl. 05:01 Ikke sikkert det er grunn til bekymring, men jeg ville uansett kontaktet helsestasjonen. Kanskje er barnet bare litt sent ute, men kan jo også hende at det er noe som bør sjekkes ut nærmere for å utelukke ting! Anonymkode: 12aa0...930
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:03 #5 Skrevet mandag kl. 05:03 Jeg gikk ikke før jeg var rundt 18 mnd, og det har gått helt fint med meg 😄. Fikk alltid høre at intelligente barn begynner å gå sent, fordi vi skjønner at noen kan bære oss 🙂. Men det kan jo være greit å få sjekket det opp. Anonymkode: efa63...b69
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:45 #6 Skrevet mandag kl. 05:45 Hva sier helsestasjonen da? Anonymkode: 76efa...21c 3 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:50 #7 Skrevet mandag kl. 05:50 Vårt siste barn gikk ikke før han var 18 måneder, men da gikk han veldig stødig og ramlet aldri. Det samme var det med snakking, han begynte å snakke litt sent, men da han først begynte å snakke var det i lange setninger med lite talefeil. Han er 4 år nå og er helt fin og normal. Vi fikk oppfølging av fysioterapeut i forbindelse med at han var litt sen med å begynne å gå, har ikke dere fått det? Anonymkode: ca51e...304
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:54 #8 Skrevet mandag kl. 05:54 Har ei venninne med barn som ikke gikk før etter fylte 18. Det gikk seg til der. Anonymkode: 40bfe...f44
Yoshi Skrevet mandag kl. 09:43 #9 Skrevet mandag kl. 09:43 Min sønn begynte å gå omtrent ved 18 mnd. Men da slapp han taket og gikk som om han aldri hadde gjort annet. Datteren min begynte mye tidligere, men hun falt og slo seg en del.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:45 #10 Skrevet mandag kl. 09:45 Min venninne hadde et barn som tegnet mennesker på den tiden. Gikk ikke før nærmere 2. Tydelig at hjernen prioriterte andre ting først Anonymkode: 4879d...7ee
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:48 #11 Skrevet mandag kl. 09:48 Min eldste gikk ikke før hun var rundt 20 mnd. Hun var litt treg på alle motoriske milepæler de første to årene, hun var for eksempel over året før hun krabbet. Nå er hun tre år og helt normal motorisk sett. Men vi fikk litt oppfølging av fysioterapeut på helsestasjonen, for å få tips til øvelser osv vi kunne gjøre for å få henne videre. Å gå er jo både en teknisk ferdighet som krever balanse osv, men de må samtidig være sterke nok. Noen tør heller ikke å prøve seg før de føler at de virkelig kan det, mens andre løper av gårde og bryr seg ikke om at de faller hele tiden. Hvordan har barnet vært mtp andre milepæler? Anonymkode: b9b5b...6e5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:13 #12 Skrevet mandag kl. 11:13 Min ene var prematur og gikk ikke før ved 20 mnd. Ved 18 mnd ble hun henvist fysio og hadde oppfølging der ukentlig (alt var bra altså). Anonymkode: 15d86...a2e
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:54 #13 Skrevet mandag kl. 14:54 Yngste min gikk på knærne til hun bikket 1 1/2 år. Plutselig løp hun rundt en dag Anonymkode: 1c619...d6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå