Gå til innhold

Erfaring med "Mommy makeover" / generelle operasjoner etter man er ferdig med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har født og er snart ferdig med å amme barn nr fire. Kroppen ser jo selvfølgelig ut deretter. Utseendemessig plager den meg ikke så veldig, og jeg er ikke overvektig. Men det er vanskelig å se fin ut i klær og det er vanskelig å trene med magemuskler som enda er delt. Sliter også med at jeg lett får sopp under brystene og under løshuden på magen når det er varmt. Ønsker derfor å sy sammen magemusklene, fjerne overflødig hud og løfte brystene. Vi er ferdige med barn, mannen er sterilisert. Det er to år siden forrige fødsel. 

Har noen gjort noe av dette, ev alt? Hva er din erfaring med hele prosessen, mtp pris, smerter, ventetid, resultat osv. 

Anonymkode: 2a2e3...f18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok brystløft etter jeg var ferdig med barn. Ikke angra på det. Puppene ble fine de. Når det kommer til delte magemuskler ville jeg avventa litt for å se om de kommer sammen igjeN. Gjør de ikke det må man vel operere. Ellers kommer man langt med trening og sunt kosthold da…det er det aller viktigste. Jeg trener hard for å holde meg i form og være fin. Og husk, det er alltid en risiko når man legger seg under kniven…alltid 

Anonymkode: be35d...a66

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det 4,5 år siden jeg fødte mitt siste barn, nr 3 i rekken. 

Jeg trener en eller annen form stort sett hver dag, tung styrke 4 dager i uken. Jeg har fortsatt delte magemuskler. Ikke sånn at magen er stor og buler ut, men kjenner det når jeg ligger på gulvet med ryggen presset ned at det er flere cm avstand der. 

Så det er ikke alltid tid og trening hjelper.. min er dog ikke så ille at jeg tenker jeg trenger å gjøre noe med det så lenge det ikke går utover ryggen min, kjernemuskulatur i ubalanse gir ofte smerter, for meg ofte i hoftestrekkeren. 

Jeg ville kanskje tatt det opp med fastlege, er det voldsomt så kan du kanskje få noe dekket? 

Anonymkode: 12ab7...c1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå er det 4,5 år siden jeg fødte mitt siste barn, nr 3 i rekken. 

Jeg trener en eller annen form stort sett hver dag, tung styrke 4 dager i uken. Jeg har fortsatt delte magemuskler. Ikke sånn at magen er stor og buler ut, men kjenner det når jeg ligger på gulvet med ryggen presset ned at det er flere cm avstand der. 

Så det er ikke alltid tid og trening hjelper.. min er dog ikke så ille at jeg tenker jeg trenger å gjøre noe med det så lenge det ikke går utover ryggen min, kjernemuskulatur i ubalanse gir ofte smerter, for meg ofte i hoftestrekkeren. 

Jeg ville kanskje tatt det opp med fastlege, er det voldsomt så kan du kanskje få noe dekket? 

Anonymkode: 12ab7...c1e

Ts

Avstanden mellom magemusklene er ikke så voldsom, men trening av kjernemuskulaturen er veldig vanskelig og til tider kvalmende. Det går fint å gå turer, enkelte deler av yoga og pilates. Men når mannen løfter meg er det smertefullt siden jeg er så svak der det er delt, og jeg sliter også med å løfte tunge ting med mindre jeg løfter det på ryggen. 

De ser mest på avstanden når det kommer til dekning. Men det skal gå fint å betale det selv, har spart opp til det. Fikk plager med muskelsplittelsen allerede etter første barn. Det ble litt bedre etter fødsel nr to, og da grodde de sammen bedre faktisk. Men etter barn tre og fire ble det tilbake til å fælt og krevende igjen. Går til PT 

Anonymkode: 2a2e3...f18

AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder ikke operasjon, men er et annet tips: Det hjalp mine delte magemuskler veldig når jeg brukte hold-in. Både i det daglige og på trening. Over tid grodde magemusklene bedre sammen når jeg brukte mye hold-in mens jeg trente.

Anonymkode: 94551...932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...