AnonymBruker Skrevet 15. september #1 Skrevet 15. september Har født og er snart ferdig med å amme barn nr fire. Kroppen ser jo selvfølgelig ut deretter. Utseendemessig plager den meg ikke så veldig, og jeg er ikke overvektig. Men det er vanskelig å se fin ut i klær og det er vanskelig å trene med magemuskler som enda er delt. Sliter også med at jeg lett får sopp under brystene og under løshuden på magen når det er varmt. Ønsker derfor å sy sammen magemusklene, fjerne overflødig hud og løfte brystene. Vi er ferdige med barn, mannen er sterilisert. Det er to år siden forrige fødsel. Har noen gjort noe av dette, ev alt? Hva er din erfaring med hele prosessen, mtp pris, smerter, ventetid, resultat osv. Anonymkode: 2a2e3...f18
AnonymBruker Skrevet 15. september #2 Skrevet 15. september Jeg tok brystløft etter jeg var ferdig med barn. Ikke angra på det. Puppene ble fine de. Når det kommer til delte magemuskler ville jeg avventa litt for å se om de kommer sammen igjeN. Gjør de ikke det må man vel operere. Ellers kommer man langt med trening og sunt kosthold da…det er det aller viktigste. Jeg trener hard for å holde meg i form og være fin. Og husk, det er alltid en risiko når man legger seg under kniven…alltid Anonymkode: be35d...a66
AnonymBruker Skrevet 17. september #3 Skrevet 17. september Nå er det 4,5 år siden jeg fødte mitt siste barn, nr 3 i rekken. Jeg trener en eller annen form stort sett hver dag, tung styrke 4 dager i uken. Jeg har fortsatt delte magemuskler. Ikke sånn at magen er stor og buler ut, men kjenner det når jeg ligger på gulvet med ryggen presset ned at det er flere cm avstand der. Så det er ikke alltid tid og trening hjelper.. min er dog ikke så ille at jeg tenker jeg trenger å gjøre noe med det så lenge det ikke går utover ryggen min, kjernemuskulatur i ubalanse gir ofte smerter, for meg ofte i hoftestrekkeren. Jeg ville kanskje tatt det opp med fastlege, er det voldsomt så kan du kanskje få noe dekket? Anonymkode: 12ab7...c1e
AnonymBruker Skrevet 17. september #4 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå er det 4,5 år siden jeg fødte mitt siste barn, nr 3 i rekken. Jeg trener en eller annen form stort sett hver dag, tung styrke 4 dager i uken. Jeg har fortsatt delte magemuskler. Ikke sånn at magen er stor og buler ut, men kjenner det når jeg ligger på gulvet med ryggen presset ned at det er flere cm avstand der. Så det er ikke alltid tid og trening hjelper.. min er dog ikke så ille at jeg tenker jeg trenger å gjøre noe med det så lenge det ikke går utover ryggen min, kjernemuskulatur i ubalanse gir ofte smerter, for meg ofte i hoftestrekkeren. Jeg ville kanskje tatt det opp med fastlege, er det voldsomt så kan du kanskje få noe dekket? Anonymkode: 12ab7...c1e Ts Avstanden mellom magemusklene er ikke så voldsom, men trening av kjernemuskulaturen er veldig vanskelig og til tider kvalmende. Det går fint å gå turer, enkelte deler av yoga og pilates. Men når mannen løfter meg er det smertefullt siden jeg er så svak der det er delt, og jeg sliter også med å løfte tunge ting med mindre jeg løfter det på ryggen. De ser mest på avstanden når det kommer til dekning. Men det skal gå fint å betale det selv, har spart opp til det. Fikk plager med muskelsplittelsen allerede etter første barn. Det ble litt bedre etter fødsel nr to, og da grodde de sammen bedre faktisk. Men etter barn tre og fire ble det tilbake til å fælt og krevende igjen. Går til PT Anonymkode: 2a2e3...f18
AnonymBruker Skrevet 17. september #5 Skrevet 17. september Dette gjelder ikke operasjon, men er et annet tips: Det hjalp mine delte magemuskler veldig når jeg brukte hold-in. Både i det daglige og på trening. Over tid grodde magemusklene bedre sammen når jeg brukte mye hold-in mens jeg trente. Anonymkode: 94551...932
AnonymBruker Skrevet 18. september #6 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dette gjelder ikke operasjon, men er et annet tips: Det hjalp mine delte magemuskler veldig når jeg brukte hold-in. Både i det daglige og på trening. Over tid grodde magemusklene bedre sammen når jeg brukte mye hold-in mens jeg trente. Anonymkode: 94551...932 Jeg bruker det, og synes det hjelper mye som støtte. Hadde med egen hold-inn belte til å bruke rett etter fødsel. Bra at du skriver det, i tilfelle noen skulle søke opp tråden Ts Anonymkode: 2a2e3...f18 1
AnonymBruker Skrevet 18. september #7 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 6.00): Har født og er snart ferdig med å amme barn nr fire. Kroppen ser jo selvfølgelig ut deretter. Utseendemessig plager den meg ikke så veldig, og jeg er ikke overvektig. Men det er vanskelig å se fin ut i klær og det er vanskelig å trene med magemuskler som enda er delt. Sliter også med at jeg lett får sopp under brystene og under løshuden på magen når det er varmt. Ønsker derfor å sy sammen magemusklene, fjerne overflødig hud og løfte brystene. Vi er ferdige med barn, mannen er sterilisert. Det er to år siden forrige fødsel. Har noen gjort noe av dette, ev alt? Hva er din erfaring med hele prosessen, mtp pris, smerter, ventetid, resultat osv. Anonymkode: 2a2e3...f18 Hvordan ser kroppen «selvfølgelig» ut etter fire barn…? Jeg kjenner flere veltrente stramme kvinner med både 3,4 og 5 barn. De spiser ren mat, trener, og har definerte muskler. Strekkmerker kanskje, litt mer heng i brystene kanskje, men ingen av dem hadde så enorme pupper fra før heller, og ingen har masse løs hud som henger på magen (eller andre steder) - heller ikke etter tvillingsvangerskap. Sopp under brystene og løs magehud forbinder jeg med ekstremt overvektige som har droppet fort i vekt, ikke med en normal mammakropp. Anonymkode: 06cf5...f93
AnonymBruker Skrevet 18. september #8 Skrevet 18. september Tok bukplastikk etter å ha gått med 50% av kroppsvekten min, og født noen barn. Det var en tøff operasjon, og jeg fikk store komplikasjoner. (Jeg holdt på å dø) Nå i ettertid har jeg det bra med kroppen min, men jeg vet ikke om jeg hadde gjort det hadde jeg visst risikoen. Jeg vil jo leve for barna mine. Det skal være ganske ekstremt hvis dette er løsningen. Jeg fikk det på staten. I dag har jeg store arr, men det er lettere å kle seg nå, og jeg føler meg bedre nå. Anonymkode: 87c61...c73
Thyra Skrevet 20. september #9 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2025 den 23.26): Hvordan ser kroppen «selvfølgelig» ut etter fire barn…? Jeg kjenner flere veltrente stramme kvinner med både 3,4 og 5 barn. De spiser ren mat, trener, og har definerte muskler. Strekkmerker kanskje, litt mer heng i brystene kanskje, men ingen av dem hadde så enorme pupper fra før heller, og ingen har masse løs hud som henger på magen (eller andre steder) - heller ikke etter tvillingsvangerskap. Sopp under brystene og løs magehud forbinder jeg med ekstremt overvektige som har droppet fort i vekt, ikke med en normal mammakropp. Anonymkode: 06cf5...f93 Hva prøver du å oppnå her? Noen får løs magehud etter svangerskap. Ikke så rart, under andre omstendigheter ville man jo vært "ekstremt overvektige" om magen var like stor som en høygravid dame, og etter fødsel dropper man jo (ihvertfall magen) fort ned i vekt... 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #10 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2025 den 23.26): Hvordan ser kroppen «selvfølgelig» ut etter fire barn…? Jeg kjenner flere veltrente stramme kvinner med både 3,4 og 5 barn. De spiser ren mat, trener, og har definerte muskler. Strekkmerker kanskje, litt mer heng i brystene kanskje, men ingen av dem hadde så enorme pupper fra før heller, og ingen har masse løs hud som henger på magen (eller andre steder) - heller ikke etter tvillingsvangerskap. Sopp under brystene og løs magehud forbinder jeg med ekstremt overvektige som har droppet fort i vekt, ikke med en normal mammakropp. Anonymkode: 06cf5...f93 TS Har aldri vært overvektig som ikke-gravid, men jeg hadde svangerskapsforgiftning og ble veldig stor. Mye ekstra fostervann og alt det andre. Med klær på så ser ingen at jeg har løshud, men huden min er tynn og har strekt seg langt. Kjempefint at så mange du kjenner har fått barn uten at det synes så godt på kroppen, dette gjelder dessverre ikke meg. Jeg har middels størrelse på puppene, og de er nå flate og har mindre volum enn før, men henger. Slutt å shame mødre som har fått løshud og sliter med sopp under mage og bryst. Anonymkode: 2a2e3...f18 1 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå