Gå til innhold

Jeg mistenker at katten min har urinveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere i kveld var katten min på 6 år på do og tisset, og det luktet en litt stram søtlig lukt jeg ikke har kjent før, og nå nettopp var han også på do og jeg kjente den samme litt kvalme lukten.

Han har ikke drukket mer enn vanlig i det siste, men har ikke vært på do inne på dagesvis, siden han har vært mye ute.

Jeg skal selvfølgelig ta han til dyrlegen hvis jeg kjenner lukten i morgen også, men lurer på hva som gir katter uv?

Han får kornfritt tørrfor fra Purizon, kokt sei og våtfor fra Wild freedom.

Han virker frisk og slikket seg ikke på tissen eller mjauet da han var på do.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om han ikke virker plaget er det nok bare noe ham har spist/drukket ute

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hatt tull med urin hos min katt også. Var hos dyrlegen, og han hadde noe grums i blæra. Har nå gått på et spesialfor, og fått noe smertestillende. Skal dit igjen om 3 uker for ny sjekk. Måtte ta i bruk toalettet hans igjen, for jeg må følge med på om det kommer noe urin. Stopper det opp er det livstruende. Dyrlegen sa at dette kunne komme av type mat, stress eller gener. Min er kastrert hannkatt.

Anonymkode: e3901...a14

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tough cookie skrev (13 timer siden):

Tidligere i kveld var katten min på 6 år på do og tisset, og det luktet en litt stram søtlig lukt jeg ikke har kjent før, og nå nettopp var han også på do og jeg kjente den samme litt kvalme lukten.

Han har ikke drukket mer enn vanlig i det siste, men har ikke vært på do inne på dagesvis, siden han har vært mye ute.

Jeg skal selvfølgelig ta han til dyrlegen hvis jeg kjenner lukten i morgen også, men lurer på hva som gir katter uv?

Han får kornfritt tørrfor fra Purizon, kokt sei og våtfor fra Wild freedom.

Han virker frisk og slikket seg ikke på tissen eller mjauet da han var på do.

Om du mistenker urinveisinfeksjon så kontakter du dyrlegen pronto! Urinveisinfeksjon hos katter kan få fatale konsekvenser.

Anonymkode: 9ae93...36b

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med katten, ts? 

Anonymkode: cf7a4...5c1

AnonymBruker
Skrevet

Det kan fort bli krise med steiner i urinrøret. Ring og hør med dyrlegen. 

Anonymkode: 1a04c...351

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det kan fort bli krise med steiner i urinrøret. Ring og hør med dyrlegen. 

Anonymkode: 1a04c...351

Dette! Det var derfor jeg skrev en kommentar om at mistenker man urinveisinfeksjon som kontakter man dyrlegen pronto. Jeg har selv måttet reise til dyrlegevakt midt på natta i en helg fordi jeg registrerte at katten min lå inne på rommet hele dagen og heller ikke gikk på do. Så jeg kontaktet da Agria sin nett veterinærtjeneste og det var Dyrlegen der som sa at jeg måtte oppsøke en dyrlege med en gang. Og når vi da kom til den dyrlegen måtte de fysisk tømme blæra hennes og hun ble satt på en kraftig dose antibiotika og dyrlegen sa da at urin blokkering hos katt er en livstruende tilstand. 

Anonymkode: 9ae93...36b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...