AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Er dette egentlig en normal vektøkning? Føler alle rundt meg som er gravide legger på seg litt, og får kun gravidmage. Startvekt: 60 kg Høyde: 170 cm Gravid med tvillinger Uke 22 nå Har lagt på meg 20 kg så langt Anonymkode: 119b8...9b3
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden https://forum.babyverden.no/forums/tvillingforeldre.1558/ Spør her, da får du kanskje svar rettet mot hvor vanlig vektøkning er i tvillinggraviditet. Ellers så kjenner jo du kroppen din best. Kjenner du at du har lagt på deg fett og vært ekstra sulten, eller har du en del vann i kroppen allerede? Anonymkode: b01fc...cbd
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Dette er så individuelt. Når jeg var gravid la jeg på meg over 30 kilo. Jeg spiste helt normal kost, men hadde mye vann i kroppen. I tillegg slet jeg veldig med bekkenet og ble omtrent sengeliggende. Anonymkode: 7cb72...c42
Summeer Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Det er veldig individuelt. Jeg hadde samme startvekt som deg, men la på meg 6,8 kg i min tvillinggraviditet. Jeg mistet matlysten. Regner med at du følges opp av helsepersonell og kan spørre dem
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden 20 kilo er sinnsykt mye med tanke på at du knapt er halvveis. Du bør få tett oppfølging av lege og jordmor med tanke på vekt, kosthold og ernæring i svangerskapet. Så du ikke utvikler svangerskapsdiabetes eller andre tilstander Anonymkode: 1b966...031
frøkna Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er dette egentlig en normal vektøkning? Føler alle rundt meg som er gravide legger på seg litt, og får kun gravidmage. Startvekt: 60 kg Høyde: 170 cm Gravid med tvillinger Uke 22 nå Har lagt på meg 20 kg så langt Anonymkode: 119b8...9b3 Jeg la på meg totalt 40 kg i min graviditet. Det er i hvertfall ikke uvanlig, men det er ikke det beste for kroppen. Helsepersonell gir kun kostholdsråd som alle har hørt med mindre man bor under en stein. Har du testet deg for svangerskapsdiabetes? Råder deg til å planlegge måltidene dine og ikke småspise i mellom måltider. Så må du prøve å ikke være altfor hard mot deg selv. Håper du har god støtte rundt deg for graviditet er en sårbar tid ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #7 Skrevet 15 minutter siden Jeg og. Lagt på meg ulikt alle 3 svangerskap og svangerskapet jeg spiste sunnest + trente annenhver dag nesten til fødsel la jeg på meg mest😅 Anonymkode: 93c8a...af0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå