AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:55 #1 Skrevet søndag kl. 18:55 Jeg opplever å bli full av luft og må løpe på do ca 2 timer etter at jeg og mannen har spist mat. Han sier at den maten som jeg er dårlig av er måltidet fra i går hvis jeg har dårlig mage nå. Hva stemmer? Jeg ble dårlig i går og igjen i dag og begge dagene har vi spist det samme. (Rester) Anonymkode: b7f8d...2e3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:00 #2 Skrevet søndag kl. 19:00 Jeg har IBS, kan bli dårlig mens jeg spiser, må ofte løpe på do midt i et måltid. Om man spiser mat som er blitt dårlig reagerer man gjerne ganske kjapt. Kroppen min ventet i alle fall ikke med spyingen til neste dag etter at jeg spiste nudler som var utgått på dato. Anonymkode: 56878...d69
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:02 #3 Skrevet søndag kl. 19:02 Jeg bruker fort etpar timer før jeg blir dårlig og må på do Men rumlingen starter ganske fort etter måltidet.. Anonymkode: cdc07...708
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:04 #4 Skrevet søndag kl. 19:04 Matforgiftning og matbåren infeksjon tar vanligvis ett døgn, og svært sjeldent under 6 timer. Altså det som skyldes bakterier og virus. Men om du spiser noe du ikke tåler, så kan det ta minutter. Anonymkode: a1998...2ab 1
Mezzosoprena Skrevet søndag kl. 20:22 #5 Skrevet søndag kl. 20:22 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg opplever å bli full av luft og må løpe på do ca 2 timer etter at jeg og mannen har spist mat. Han sier at den maten som jeg er dårlig av er måltidet fra i går hvis jeg har dårlig mage nå. Hva stemmer? Jeg ble dårlig i går og igjen i dag og begge dagene har vi spist det samme. (Rester) Anonymkode: b7f8d...2e3 Det kan skyldes bakterier eller toksiner i maten, og det kan skyldes ting i maten kroppen din reagerer på. Så mannen din kan ikke si med sikkerhet at det var maten du spiste i går som er årsaken til at du er dårlig i dag. Siden du sier du blir "full av luft" ville jeg kanskje ha tenkt at det er magen/tarmen din som reagerer på noen ingredienser. AnonymBruker skrev (1 time siden): Matforgiftning og matbåren infeksjon tar vanligvis ett døgn, og svært sjeldent under 6 timer. Altså det som skyldes bakterier og virus. Men om du spiser noe du ikke tåler, så kan det ta minutter. Anonymkode: a1998...2ab Det kommer helt an på hva slags type matforgiftning man får. Fasitsvaret uten å vite hva man reagerer på; er: 0,5 timer til flere uker etter forgiftning 😉 Endret søndag kl. 20:22 av Mezzosoprena
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:52 #6 Skrevet søndag kl. 20:52 Ja jeg tenkte det er mer noe jeg ikke tåler og ikke matforgiftning. Har blitt slik før, men er bare usikker på tiden ift å prøve å finne ut hva jeg reagerer på Anonymkode: b7f8d...2e3
Mezzosoprena Skrevet søndag kl. 20:53 #7 Skrevet søndag kl. 20:53 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg tenkte det er mer noe jeg ikke tåler og ikke matforgiftning. Har blitt slik før, men er bare usikker på tiden ift å prøve å finne ut hva jeg reagerer på Anonymkode: b7f8d...2e3 Da bør du ikke se så mye på tiden, og faktisk sjekke hva det er du spiser. Det vanligste å reagere på er meieriprodukter, mel eller sterk mat. Så kutt ut en ting om gangen og se om det gjør noen forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå