AnonymBruker Skrevet 14. september #1 Skrevet 14. september En av mine nærmeste liker aldri noe jeg legger ut på Facebook, verken innlegg eller profilbilder, ingen gratulasjon når jeg fyller år (svært sjeldent i andre kanaler også), kjent hverandre i rundt femten år, vedkommende kontakter meg kanskje annenhver dag i snitt, ringer meg ofte, så det er ikke det at vedkommende ikke vil ha kontakt. Ser at vedkommende liker andres innhold på Facebook og da begynner man å lure. Ikke ofte, men likevel. Ingen grunn til å kommentere at det som skjer på Facebook er helt uviktig, det er åpenbart feil. Har noen eksempler på innhold her i tilfeldig rekkefølge, en blanding av mitt og andres innhold pluss noe jeg bare fant på selv. Hva er det mest naturlig å trykke liker på? - Løperesultater, hvilket løp, tid etc. - Utleiebolig, adresse, månedsleie etc. - Bilde av to personer som er enten meg eller en annen pluss en person som vedkommende (som tråden handler om) kjenner til. - Feriebilder fra eksotisk reisemål utenfor Europa. Anonymkode: edbb9...9bf 2
Abra Skrevet 14. september #2 Skrevet 14. september Det som skjer på facebook er helt uviktig. Vi er voksne folk. Djisus 6 3
AnonymBruker Skrevet 14. september #3 Skrevet 14. september Det er ikke sikkert dine greier kommer opp i feeden til vedkommende engang. Syns du overtenker. Anonymkode: 0f6bd...faf 4 4
AnonymBruker Skrevet 14. september #4 Skrevet 14. september Abra skrev (1 time siden): Det som skjer på facebook er helt uviktig. Vi er voksne folk. Djisus Sosiale medier er en stor del av livet og hverdagen i dag, så det som skjer der er selvsagt viktig, om du liker det eller ei. Anonymkode: 13952...566 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #5 Skrevet 14. september Jeg er pålogget Facebook kanskje en gang i året, så jeg liker absolutt ingenting. Anonymkode: e3f6e...69e 2
Daria Skrevet 14. september #6 Skrevet 14. september De jeg har mest kontakt med ellers, er ofte de jeg liker og kommenterer minst hos på Facebook - nettopp fordi vi tar det andre steder. 2 2
Mezzosoprena Skrevet 14. september #7 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): En av mine nærmeste liker aldri noe jeg legger ut på Facebook, verken innlegg eller profilbilder, ingen gratulasjon når jeg fyller år (svært sjeldent i andre kanaler også), kjent hverandre i rundt femten år, vedkommende kontakter meg kanskje annenhver dag i snitt, ringer meg ofte, så det er ikke det at vedkommende ikke vil ha kontakt. Ser at vedkommende liker andres innhold på Facebook og da begynner man å lure. Ikke ofte, men likevel. Ingen grunn til å kommentere at det som skjer på Facebook er helt uviktig, det er åpenbart feil. Har noen eksempler på innhold her i tilfeldig rekkefølge, en blanding av mitt og andres innhold pluss noe jeg bare fant på selv. Hva er det mest naturlig å trykke liker på? - Løperesultater, hvilket løp, tid etc. - Utleiebolig, adresse, månedsleie etc. - Bilde av to personer som er enten meg eller en annen pluss en person som vedkommende (som tråden handler om) kjenner til. - Feriebilder fra eksotisk reisemål utenfor Europa. Anonymkode: edbb9...9bf Jeg regner med at du vet hvordan algoritmene til Facebook fungerer, og at hun kanskje ikke får opp i feeden sin det du legger ut? Siden hun uansett kontakter deg såpass hyppig utenfor Facebook, tenker jeg at det er deres naturlige kommunikasjonsform. I den grad jeg bruker Facebook, liker eller kommenterer heller ikke jeg innlegg på Facebook til de jeg har mer eller mindre daglig kontakt med, for de snakker jeg jo uansett med utenfor. 2 3
Fant80 Skrevet 14. september #8 Skrevet 14. september Marketplace og Messenger - Ferdig! Alt annet med Facebook er noe jeg ikke involverer meg med overhodet. Bursdager,eventer,barnebilder,bryllupsinvitasjoner,klassefester,spionering på exer. ALT er ting jeg gladelig har sluttet tvert med på FB. Jeg tror jeg faktisk har blitt litt lykkeligere. - Ikke mye,men noe. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #9 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Sosiale medier er en stor del av livet og hverdagen i dag, så det som skjer der er selvsagt viktig, om du liker det eller ei. Anonymkode: 13952...566 Sosiale medier er under 0,1% av mitt liv i hvert fall. Anonymkode: 08e03...35f 3
AnonymBruker Skrevet 14. september #10 Skrevet 14. september Visst dere har kontakt annhver dag og har en god kjemi, så ser hun ingen grunn til å "like" det du poster på FB. Og "liker" blir vel også feil i denne sammenheng, da jeg tror vi kan se på det som "notert". Og siden denne personen har mye kontakt med deg og er oppdatert, så slipper hun og si "notert" på FB også. Det er vel det som er problemet at mange ønsker likes, mest fordi andre skal se at man oppnår mye likes. Og av samme grunn så ser jeg ingen grunn til å gratulere noen med bursdag på FB, visst jeg allerede har gjort det IRL. Anonymkode: 591b0...0c4 3
AnonymBruker Skrevet 14. september #11 Skrevet 14. september Fordi deres relasjon er irl, ikke virtuell. Jeg gratulerer ikke de jeg snakker med på telefonen, også på Facebook. Anonymkode: ce305...4a2 2
Abra Skrevet 14. september #12 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Sosiale medier er en stor del av livet og hverdagen i dag, så det som skjer der er selvsagt viktig, om du liker det eller ei. Anonymkode: 13952...566 Hvorfor? Hva er viktig med sosiale medier? 2
AnonymBruker Skrevet 14. september #13 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Sosiale medier er en stor del av livet og hverdagen i dag, så det som skjer der er selvsagt viktig, om du liker det eller ei. Anonymkode: 13952...566 Ikke for alle. Det er et valg man tar. Man kan fint klare seg uten sosiale medier. Jeg har verken Facebook, Instagram eller Tik Tok. Bruker Snap kanskje 1-2 ganger i uken. Ellers SMS og telefon. Har ikke havnet utenfor samfunnet. K29 Anonymkode: 95fbe...5ee 4
BeeKind Skrevet 14. september #14 Skrevet 14. september (endret) Jeg scroller veldig sjeldent nedover facebook-veggen, og når jeg gjør det så føler jeg at jeg får opp 90% reklame og nyheter og artikler, ikke ting fra mine private venner. Det er veldig irriterende, for jeg ville jo heller ha sett oppdateringer fra folk jeg faktisk kjenner. Men det gjør at jeg for det første ikke gidder å bla nedover så mye, og for det andre går glipp av veeeldig mye - så derfor er det helt tilfeldig hvilke ting jeg ser og liker. Det kan tilfeldigvis være noe helt ubetydelig fra noen jeg ikke har så mye kontakt med som havner øverst, og da liker jeg det. Selv om det bare er bilde av en middag. Mens noen andre kan legge ut at de har giftet seg, men jeg liker det ikke - fordi jeg ikke så det. Personlig får jeg ikke med meg hvem som liker mine ting, og jeg glemmer å svare på kommentarer og bursdagsgratulasjoner. Jeg skjønner at facebook er en stor del av livet ditt, men jeg tror ikke du trenger å lese så mye inn i at hun ikke liker ting ❤️ Det trenger ikke å bety noe! Det kan være at hun rett og slett ikke ser det, at hun tenker at hun heller kan snakke med deg om det selv siden dere har mye kontakt, at hun ikke er så bevisst på hva hun trykker liker på eller ikke, eller at hun ikke er så mye inne på facebook-veggen. Det er mer sannsynlig at det er noe sånt enn at det er fordi hun ikke bryr seg om deg! Tipper dere bare bruker facebook på ulik måte og legger ulik betydning i ting Endret 14. september av BeeKind
AnonymBruker Skrevet 15. september #15 Skrevet 15. september Har en håndfull antall venner som er «kjendiser». Når jeg har likt og kommentert innholdet på deres private profiler så har det havnet i Feeden til alle på hele vennelista mi. Hvis jeg kommenterer på et bilde av min tante som har plukket sopp - så havner det i Feeden til hele slekta vår. Innhold venner har postet for flere måneder siden dukker plutselig opp i min Feed i dag. Innhold jeg ikke har fått før. Forstår ikke algoritmene til Facebook. Skjønner at folk lar være å like/kommentere. Anonymkode: 4e9d2...963 4
AnonymBruker Skrevet 15. september #16 Skrevet 15. september Du overtenker kraftig og bør nok jobbe litt med deg selv om dette går inn på deg. Ikke legg så stor verdi i sosiale medier, vedkommende liker deg åpenbart ut i fra det du forteller om hyppig kontakt ellers. Anonymkode: 5aadc...2be 2
AnonymBruker Skrevet 17. september #17 Skrevet 17. september Jeg er lite aktiv på FB, de som får like er ofte de jeg tar litt synd i… få venner, litt enkle osv Anonymkode: d01a8...afd
AnonymBruker Skrevet 17. september #18 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er lite aktiv på FB, de som får like er ofte de jeg tar litt synd i… få venner, litt enkle osv Anonymkode: d01a8...afd Snodig tankegang. Anonymkode: edbb9...9bf 2 1
Hensatt Skrevet 17. september #19 Skrevet 17. september Du sier selv at dere har kontakt annenhver dag. Likevel forventer du enda mer oppmerksomhet? 1
Trek Skrevet 17. september #20 Skrevet 17. september Jeg scroller svært lite nedover facebooksiden min så jeg liker gjerne bare det som ligger helt øverst om det er noe som treffer meg, er helt vilkårlig hva som får likes eller ikke. Du kan med trygghet la være å ta dette personlig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå