AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:28 #1 Skrevet søndag kl. 17:28 Spørsmål til voksne single som har fritidsbolig- hva gjør du når du er alene på hytta/huset/leiligheten? Svar gjerne med kjønn, alder og type fritidsbolig. K59 Anonymkode: 1a17d...742
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:33 #2 Skrevet søndag kl. 17:33 Har hus, hytte og feriebolig. Jeg leser, strikker, ser film, lager mat, maler, går mye tur, plukker bær, soler meg, bader, går på ski, har venner og familie på besøk😀 Kjeder meg sjelden. Anonymkode: e8941...7ac 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:35 #3 Skrevet søndag kl. 17:35 K43 hytte Koser meg, slapper av. Hugger ved. Går tur. Legger meg og står opp med sola. Spiller kabal, leser bok. Maler. Lager mat. Spiser mat. Bader. Lader batteriene mine. Oppsummert; jeg gjør det jeg vil. Anonymkode: 50097...907 2 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:06 #4 Skrevet søndag kl. 18:06 Har oftest et eller annet huslig prosjekt enten inne eller ute, avhengig av sesong. Trenger ikke å være noe stort, men ting som er hyggelig å pusle med og kanskje gjør hytta litt koseligere. Nå sist dro jeg med meg en eldre sjenk som jeg fant på loppemarked. Pusset, lakket og byttet den med en litt upraktisk kommode som stod der fra før, da fikk jeg samtidig mulighet til å gå gjennom innholdet litt. Men liker å holde prosjektene innenfor et visst nivå av ambisjoner. Har ofte med besøk på hytta, så de turene jeg er der alene er litt hellige i den forstand at jeg gjerne har en bok jeg vil ha lest ferdig, kjøpt inn noe deilig "enmannsmat" og helst vil nyte litt ro og fred og det å ikke være avhengig av klokke og tid. K36. Anonymkode: 96cf0...f17 1 1
Gliffy Skrevet søndag kl. 18:12 #5 Skrevet søndag kl. 18:12 K44. Er mye ute og går med hundene og trener med hundene. Ellers så slapper jeg av, leser og ser tv. Gjør det som er nødvendig av hagestell og snømåking og sånt men det er ikke akkurat en hobby. noen ganger har jeg små prosjekter med å bygge et fuglebrett eller noe sånt, men mest bare slapper jeg av utenom turene. Ofte har jeg hjemmekontor fra hytta og da jobber jeg så klart. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:56 #6 Skrevet søndag kl. 18:56 Takk for svar 😊 Jeg har fjellhytte, rett over tregrensa. Primitivt, uten vann og strøm, men med solceller. Men grei standard og god plass. Ligger helt for seg selv, et stykke til nærmeste nabo. Sliter litt med å finne roen, føler på fomo. Men om jeg hadde vært hjemme hadde det vært sofa og TV, så ikke mye å gå glipp av 😂 Blir gående å trø, finner liksom ikke roen. Fint å høre at andre gjør det ts Anonymkode: 1a17d...742
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:05 #7 Skrevet søndag kl. 19:05 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar 😊 Jeg har fjellhytte, rett over tregrensa. Primitivt, uten vann og strøm, men med solceller. Men grei standard og god plass. Ligger helt for seg selv, et stykke til nærmeste nabo. Sliter litt med å finne roen, føler på fomo. Men om jeg hadde vært hjemme hadde det vært sofa og TV, så ikke mye å gå glipp av 😂 Blir gående å trø, finner liksom ikke roen. Fint å høre at andre gjør det ts Anonymkode: 1a17d...742 Prøv å be med deg folk. Hvis du er en gira type så planlegg et prosjekt du kan gjøre på hytte, en hobbyting, et mål med et visst antall bøker lest per år, med leseliste, så du hører eller leser bok/lydbok, lær deg noe nytt osv. Anonymkode: 1b329...3f2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:06 #8 Skrevet søndag kl. 19:06 Eller kanskje kjøp deg en vedfyrt badestamp? Fint for å lokke folk oppover, og deilig alene også. Eller badstue eller begge deler. Anonymkode: 1b329...3f2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:08 #9 Skrevet søndag kl. 19:08 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller kanskje kjøp deg en vedfyrt badestamp? Fint for å lokke folk oppover, og deilig alene også. Eller badstue eller begge deler. Anonymkode: 1b329...3f2 Vanskelig uten vann…. Blir mange turer til bekken 😊 ts Anonymkode: 1a17d...742 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:13 #10 Skrevet søndag kl. 19:13 Har et landsted ved sjøen. Jeg er sammen med venner (andre hyttefolk), jobber i hagen, jobber på en av hyttene kanskje (alltid noe som kan gjøres/utbedres, ikke noe som MÅ de siste årene, men…), jeg er på stranda, går turer eller bare koser meg på terrassen, i sofaen med tv eller bok. Kvinne, 56 år Anonymkode: af955...34d 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:34 #11 Skrevet søndag kl. 19:34 Jeg gjør forefallende arbeid (oppussing og maling) på hytta, leser, lytter til musikk, podcasts, bader, plukker sopp og bær avhengig av sesong, klipper plen, maler, rydder, kaster ubrukbare ting etc., etc. Og så soler jeg meg når været tillater det. K litt over 50 Anonymkode: 37631...033 1
-Missi- Skrevet søndag kl. 19:56 #12 Skrevet søndag kl. 19:56 K38, hytte uten strøm /vann /vei Alltid mye jobb å gjøre da den er gammel, ting som må fikses på hytta og på utedoen vær gang jeg kommer opp så mye tid går til det. Må gjerne være kreativ av det jeg finner av materialer der for å få det til. Ute aktiviteter : snekre /reparere /beise /sage ned trær/sage til ved /sage greiener på store trær for utsikt og kjøkkenved. Gå rundt vannet for å kaste søppel ca 1t, brenne opp ting /lage bål. Beise, skrape. Finner også stadig på prosjekter jeg ser som fikse et av bordene ute lage velkommen skilt etc masse mer umulig komme på alt. Inne aktiviteter : høre på radio, fyre i peisen, strikke, lese, reparere ting, vaske, rydde, lage mat stekte feks vafler på gammel vedovn i sommer tok en dag det 😂føler det alltid er masse å gjøre inne også. Har det vært mye jobb ute er jeg så sliten når jeg kommer inn at det å få lagd mat og ta oppvasken er prosjekt nok. Må jo både hente vannet og koke vannet og fort en balje til oppvasken og en til å skylle. Klesvask blir det og. Alt tar tid på hytta ☺️ Tror det lengste jeg har vært på hytta alene er 3 mnd og da var det fortsatt mye å gjøre og jeg ville ikke hjem 🤭 Men nå kjeder jeg meg aldri i mitt vanlige hjem heller (leilighet) alltid vært veldig selvgående og lite avhengig av andre. Sikkert i overkant for noen men er nå sånn jeg er. Håper å få vært mer på hytta som pensjonist samtidig er det hardt arbeid så det spørs om helsa holder. Lenge hadde jeg lyst til å flytte dit og leve det livet fulltid men innser nå at da burde jeg gjort det i 20 årene det lå nok ikke i kortene for meg likevel. Men håper jeg en gang i livet kan få brukt den mer over tid feks sommerhalvåret 🤞☺️ 3
Gliffy Skrevet søndag kl. 20:20 #13 Skrevet søndag kl. 20:20 Kanskje du kan låne deg en hund? Hvis du liker hunder da, såklart. Sikkert mange som kan ønske seg litt hundepass, så får du selskap på hytta 😊 1
Lillemy8 Skrevet søndag kl. 20:33 #14 Skrevet søndag kl. 20:33 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar 😊 Jeg har fjellhytte, rett over tregrensa. Primitivt, uten vann og strøm, men med solceller. Men grei standard og god plass. Ligger helt for seg selv, et stykke til nærmeste nabo. Sliter litt med å finne roen, føler på fomo. Men om jeg hadde vært hjemme hadde det vært sofa og TV, så ikke mye å gå glipp av 😂 Blir gående å trø, finner liksom ikke roen. Fint å høre at andre gjør det ts Anonymkode: 1a17d...742 Haha kjenner meg igjen i «blir gående å trø». Er det samme følelse både når du er der kort og lenge? Jeg klarer ikke lande når jeg vet det er en eller to overnattinger, men litt annen følelse med tre + overnattinger. Har derfor tatt hyttekontor fredag ved noen anledninger. Ikke hatt hytta så lenge, så tipper at det endrer seg etterhvert da. Endret søndag kl. 20:34 av Lillemy8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:51 #15 Skrevet søndag kl. 20:51 Brygger og lager brennevin med forskjellige smaker, går i fjellet, fisker, sykler, gamer, serer, sløver og drikker en god del. Et himmelsk fristed på jord. Anonymkode: 6c2ed...9af
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:46 #16 Skrevet søndag kl. 22:46 Må man være singel for å være alene på hytta? Er alltid alene på hytta, jeg, selvom jeg er gift og har barn - bruker hytta som et fristed. Elsker å gå turer i skogene og fjellene der, padle, gå på ski, fikse på ting (typ pusse opp), lese eller løse kryssord. Har også alltid én kveld hvor jeg enten drikker ett glass for mye eller røyker noe ulovlig; alt er lov på hytta😉 Anonymkode: 88100...6ea 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:56 #17 Skrevet søndag kl. 22:56 Selv om jeg har mann og barn, reiser jeg ofte alene på hytta. Jeg reiser gjerne opp torsdag kveld, og drar hjem søndag kveld. Hyttekontor på fredag. Jeg går ellers lange turer, koser meg med en bok eller strikketøy, hører på radio eller musikk. Og ikke minst hogger ved; feller trær, sager opp og ordner vinterens vedlager. Det gjør meg fysisk slten på en god måte. Anonymkode: c7f81...ad2 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:53 #18 Skrevet mandag kl. 18:53 Jeg ser mye på tv, tar igjen det tapte 🤪 Går lange turer. Spiser god og alt for mye mat. Sover lenge. Pleier å ta med pcen for å jobbe litt. Anonymkode: ffb87...e1e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå