Heyheyhallo Skrevet søndag kl. 17:05 #1 Skrevet søndag kl. 17:05 Hei. Jeg har gått på cellegift siden juni. Har tatt 6 kurer karboplatin. 12 kurer Paklitaksel (taxol). 2 kurer immunterapi, og 1 EC-90 kur. Har 3 kurer igjen med EC. Etter de siste kurene nå har jeg blitt så utrolig sliten. Null energi også har jeg så lite kraft i beina.. det er liksom null futt i de. Er tungt å gå 10 meter 😅🥵 Er det noen som har vært igjennom det samme og opplevd samme bivirkninger? Kom beina seg igjen etterhvert? På forhånd takk 🩷 1 6
monican94 Skrevet søndag kl. 17:23 #2 Skrevet søndag kl. 17:23 først og fremst en stooor styrkeklem til deg💪❤️ du går gjennom tidenes styrkeøvelser både fysisk og mentalt. Har ikke personlig erfaring men 2 nære har vært gjennom dette og ja, å bli ekstremt utslitt er veldig vanlig. Det med tung i beina sa begge, ene sammenliknet med å ha sånne vekt-tilegg rundt anklene. Men ja det blir bedre🌸 Ønsker deg lykke til med innspurten og veien tilbake 💪💪 1
Heyheyhallo Skrevet søndag kl. 17:34 Forfatter #3 Skrevet søndag kl. 17:34 monican94 skrev (5 minutter siden): først og fremst en stooor styrkeklem til deg💪❤️ du går gjennom tidenes styrkeøvelser både fysisk og mentalt. Har ikke personlig erfaring men 2 nære har vært gjennom dette og ja, å bli ekstremt utslitt er veldig vanlig. Det med tung i beina sa begge, ene sammenliknet med å ha sånne vekt-tilegg rundt anklene. Men ja det blir bedre🌸 Ønsker deg lykke til med innspurten og veien tilbake 💪💪 Tusen takk for svar 🩷 Veldig godt å høre at andre har følt lignende og at det bedret seg etterhvert 🙏🩷 Blir jo livredd for å måtte ha det sånn for alltid 😅🙈 Da vil det sikkert bedre seg når jeg er ferdig med kurene 😊 Tusen takk, det har vært veldig tøft og tungt dette her, men nå har jeg bare 3 kurer igjen heldigvis og begynner å se lyset i enden av tunnelen 😅💪🩷 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:47 #4 Skrevet søndag kl. 18:47 Ingen erfaring med dette - men ønsker deg masse lykke til. Håper på rask bedring for deg 🌹 Anonymkode: 363a9...094 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:45 #5 Skrevet søndag kl. 21:45 Heyheyhallo skrev (4 timer siden): Tusen takk for svar 🩷 Veldig godt å høre at andre har følt lignende og at det bedret seg etterhvert 🙏🩷 Blir jo livredd for å måtte ha det sånn for alltid 😅🙈 Da vil det sikkert bedre seg når jeg er ferdig med kurene 😊 Tusen takk, det har vært veldig tøft og tungt dette her, men nå har jeg bare 3 kurer igjen heldigvis og begynner å se lyset i enden av tunnelen 😅💪🩷 Hang in there! 🫶 Jeg har gått igjennom det samme, og det føltes som/jeg trodde at jeg aldri kom til å bli «normal» igjen. Man blir sliten på en måte man aldri har kjent før, og det er jo ikke så rart med den giften kroppen får. Men du vil komme over det, og bli helt deg selv igjen etter en stund. Jeg har kommet meg på fjellet og på jobb igjen, og det går fint. Det er noe dritt å gå igjennom, men prøv å tenk at det hjelper deg slik at du får være frisk 🥰 Ønsker deg masse lykke til videre i behandling . Klem fra en «medsøster» Anonymkode: e9bfd...649
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:44 #6 Skrevet søndag kl. 22:44 Har ikke erfaring, ei heller noen i familien ( bank i bordet), men det er en styggjævel sykdom. Ønsker deg alt godt, og at du blir frisk og fortsatt har helse ❤️🤗🍀 Anonymkode: b5573...fe2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:03 #7 Skrevet i går, 07:03 Jeg var ganske tung i beina og matt ei stund ja! Men nå løper jeg igjen Det som hjalp meg (tror jeg) var å spise mye proteiner og sunt fett (kjøtt, fisk, nøtter, leverpostei, dadler, avokado), og fokusere på å få i meg masse jern og B12. Kroppen brytes ned og må bygge seg opp igjen hele tiden, særlig på EC, så gi den nok av byggesteiner! Merker ennå at jeg trenger mer protein. Anonymkode: 40ee8...8c9
AnonymBruker Skrevet i går, 07:07 #8 Skrevet i går, 07:07 du får ta det med legen, det kan være helt normalt og det kan være en bi virkning min siste cellegift ble jeg veldig sliten så jeg gjorde nesten ikke noe annet enn å sove hele tiden, jeg prøvde å si det på ene kontroll timen å ble ikke hørt men så skulle jeg ta noen prøver få dager etter og det viste jeg at cellgiften hadde angrepet benmargen så jeg måtte ha en blod overføring Anonymkode: 0c357...aa5
Stor pike Skrevet i går, 07:17 #9 Skrevet i går, 07:17 Jeg tålte cellegift veldig godt. Tok zofran og spydde ikke. Men ble veldig søvnig. En powernap i løpet av dagen, hjalp veldig. Jeg har tatt flere ulike typer cellegift, nå er det Lomustin som gjelder. Tok en annen type da jeg fikk tilbakefall (det er tøft, det!). Å sitte hos nevrologen å få beskjed om at "dessverre virker ikke denne typen cellegift... Nei, fy fader. Men den jeg tar nå, var visstnok den som hjalp første gangen. Tok tre typer som alle, bortsett fra denne, ble deponert. Jeg husker ikke så mye av det. Men altså, trøtt og sliten. Det er en del av pakka. Lykke til videre 😃
AnonymBruker Skrevet i går, 07:22 #10 Skrevet i går, 07:22 Jeg går gjennom det nå. Jeg har hatt 3 EC kurer og kun 1 igjen. Det har vært det tøffeste som jeg er gått gjennom i mitt liv, både fysisk og psykisk. Og som noen skrev her, man blir sååå sliten som man aldri ble opplevd før. Jeg har vært aktiv i hele mitt liv og det føltes så tungt når man måtte ta pause for å dusje ferdig. Jeg tok en dag av gangen, men prøvde å bevege meg hver dag - gjorde noe husarbeid, gikk i søpla, små turer osv. Etter 1. kur slapphet avtok fortere, gikk 3 km på dag 7. Men etter hver kur føler jeg at slapphet sitter lengre og lengre. Masse lykke til. 💪❤️ Anonymkode: 7a69c...cbf
Havbris Skrevet i går, 07:33 #11 Skrevet i går, 07:33 Legene hadde forberedt meg på at Taxolen ville suge energien ut av meg ved 6-7 infusjon. Det stemte - klarte ikke å gå til postkassa engang. Det tok noen uker etter endt Taxolkur før jeg kjente at energien begynte å komme tilbake (tålte Ec veldig bra). Kjentes ut som noen hadde puttet bly i skoa. Hold ut - det blir bedre
AnonymBruker Skrevet i går, 07:41 #12 Skrevet i går, 07:41 Jeg skjønner at jeg har vært ganske heldig, for EC90 var egentlig ganske overkommelig. Tok et lass medisiner mot kvalme de første par dagene og merket lite til det. Det verste var egentlig immunboosten som jeg måtte ta en uke senere, da føltes det som jeg hadde skikkelig infuelsa et par dager. Taxol var enda greiere, selv om jeg ble sliten mot slutten. Nå, tre år etter behandling, er jeg mye dårligere enn jeg var under behandling. Men det er nok ganske sjelden. For de fleste går det gradvis lettere når behandlingen er over, for noen fortere enn andre. Ta hensyn til formen din og ikke bekymre deg for mye på forhånd- det kan fort gå veldig bra for deg også! Lykke til! Anonymkode: d650e...c0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå