Gå til innhold

16 år, barn eller voksen?

Anbefalte innlegg

Gjest _gjest nå_
Skrevet

Altså - for å gjøre dette kort.. Er en på 16 gammel nok til selv å avgjøre hvem som er det rette? I dette tilfellet jeg tenker på er det en jente på 16 som er sammen med en lærer på 35.. Hun er ferdig med ungdomsskolen, men gikk på den samme hvor læreren fortsatt arbeider..

Hva vil en mann på 35 med en jente på 16? OG hva får en jente på 16 til å være kjæreste med en "oldis"??

Hva ville du gjort som forelderen til jenta? Eller som en utenforstående??

:forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg ville nok vært meget skeptisk til hans hensikter. Nå er jo ungjenter lett å blende ofte, og det kan virke attraktivt med en voksen mann.

Hva jeg ville gjort? Har ikke anelse. Heldigvis er det noen år til enda... :forvirret:

Skrevet

Uff, hadde det i det minste vært en på 23, det hadde holdt leenge.

35 og 16 synes jeg er litt ekkelt, for å være helt ærlig. Jeg er egentlig i mot at man skal henge seg opp i alder, men da bør den yngste være minst 18-19 år.

Aner ikke hva jeg hadde gjort, men hva med å invitere fyren over for å hilse på han, så kanskje du blir litt smartere. Hvis de skal være sammen så er det jo en selvfølge at han er med henne hjem en gang i blandt. Hvis han ikke vil, så er det bevis nok på at han ikke er seriøs.

Si til henne at hun får bestemme selv, men at han må komme på besøk!

Gjest Gjest1
Skrevet
Uff, hadde det i det minste vært en på 23, det hadde holdt leenge.

35 og 16 synes jeg er litt ekkelt, for å være helt ærlig. Jeg er egentlig i mot at man skal henge seg opp i alder, men da bør den yngste være minst 18-19 år.

Aner ikke hva jeg hadde gjort, men hva med å invitere fyren over for å hilse på han, så kanskje du blir litt smartere. Hvis de skal være sammen så er det jo en selvfølge at han er med henne hjem en gang i blandt. Hvis han ikke vil, så er det bevis nok på at han ikke er seriøs.

Si til henne at hun får bestemme selv, men at han må komme på besøk!

Det var et godt forslag tror jeg. Å nekte henne å treffe han tror jeg er det dummeste man kan gjøre i hvert fall.

Gjest gjest1
Skrevet

Mulig jeg ville vært dum, men hadde det vært min datter hadde jeg laget et helvete

Skrevet
Mulig jeg ville vært dum, men hadde det vært min datter hadde jeg laget et helvete

Samme her. Men det ville jeg gjort om fyren var 23 også for å si det slik..

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

En 16-åring sammen med en på 35? FYSJ!

Hun er IKKE gammel nok til å rote rundt med en mann som kunne vært faren hennes. Foreldrene bør i det minste forlange å få treffe ham og ta en alvorsprat med ham. Om det er helt umulig å hindre HENNE i å treffe HAM, så kan det være mulig å snakke fornuft med ham.

Gjest _trådstarter_
Skrevet

Foreldrene er rasende, de har jo truffet ham - han var læreren hennes på skolen - men de ble visst kjærester først etter at hun var ferdig der..

Og han er visst "veldig ungdommelig" av seg da... mens hun visst nok er "veldig voksen" - men hva med signalene til andre elever og deres foreldre?

Gjest Gjest1
Skrevet
Foreldrene er rasende, de har jo truffet ham - han var læreren hennes på skolen - men de ble visst kjærester først etter at hun var ferdig der..

Og han er visst "veldig ungdommelig" av seg da... mens hun visst nok er "veldig voksen" - men hva med signalene til andre elever og deres foreldre?

Det synes jeg er helt uvesentlig.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

De bør sette seg ned med ham og ta en ordentlig prat nå som ting har skjedd mellom ham og datteren deres. Holder absolutt ikke at de møttes en gang på et foreldremøte eller noe sånt. Det er NÅ de må prate.

Gjest _trådstarter_
Skrevet

Nå vet jeg jo ikke hvor mye foreldrene faktisk har snakket med han da - men jeg vet de er rimelig fornuftige mennesker så jeg regner med de har prøvd..

Og jeg vet at datteren er meget bestemt på at om de nekter henne eller på noen måte prøver ødelegge for dem som hun sier så flytter hun hjemmefra - jeg er bare så "skuffet" fordi dette er noe "alle" vet men ingen reagerer på...

Skolen vet det - lærere, rektor osv.. Elevene vet det.. Mange foreldre vet dette - og noen reagerer med avsky som meg.. men hva kan vi gjøre da? Han er faktisk en lærer elevene har et godt forhold til.. problemer oppstår når foreldre er "engstelige" for døtrene sine og gutta på skolen ser på ham som en konkurent til damene deres :-) skjønner....??

Gjest Gjesta
Skrevet

Når datteren min er seksten er JEG trettifem. Ikke pokker om hun skal være sammen med en på min alder før hun er myndig.

Kan garantere at den samtalen jeg hadde hatt med den fyren hadde fått han til å holde seg langt unna.

Gjest Gjest
Skrevet

Verken eller - da er man in between, selvfølgelig.

Gjest _trådstarter_
Skrevet

Kan garantere at den samtalen jeg hadde hatt med den fyren hadde fått han til å holde seg langt unna.

Hvordan hadde den samtalen gått da??

Gjest _trådstarter_
Skrevet
det får du ikke vite ;)

Neivel - fordi atte????

Gjest Gjest
Skrevet

Ville meldt ham til skolemyndighetene i kommunen.

Skrevet

Høres ut som et opprør! De fleste ungdommer har et eller annet opprør iløpet av ten-årene, og kjenner til et lignende tilfelle faktisk (men der var hun 19 og han 49(!), han hadde vært lærer på vgs. hun gikk på.

Faren ble fly forbannet, han selv var bare 46, mens moren tok det ganske rligt og regnet med at det kom til å g over - noe det også gjorde.

Men jeg hadde IKKE likt det om min datter kom med sin lærer - eller en annen "gammel" fyr for den saks skyld....

Gjest Gjest
Skrevet
Ville meldt ham til skolemyndighetene i kommunen.

når de alt vet det og stilletiende godtar det?? (slik jeg tolket tidligere innlegg i allefall)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...