AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:41 #1 Skrevet søndag kl. 16:41 Jeg fikk plutselig svært intens tannverk i natt og har dicloxacillin igjen fra en operasjon jeg hadde for et ankelbrudd i vinter. Gikk på det i 5 dager etter operasjonen. Jeg skal ringe tannlegen i morgen, men lurer på om jeg kan ta denne frem til jeg får time? Paracet og Ibux virker ikke og jeg er rimelig desperat… Jeg vet ihvertfall at jeg tåler den. Apocillin som er vanlig mot tannverk/infeksjon i munnen tåler jeg ikke. Jeg har dessverre mye problemer med tennene mine (genetisk), men har gått på antibiotika mot infeksjon i munnen kun en gang for 3 år siden, så har ikke brukt mye antibiotika i mitt liv. Anonymkode: 79b80...c18
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:08 #2 Skrevet søndag kl. 18:08 Nei. Du kan ringe legevakt og kanskje du kan få smertestillende der. Evt tannlegevakt. Anonymkode: e5889...b41
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:16 #3 Skrevet søndag kl. 18:16 Nei det ville jeg ikke gjort, antakelig vil du ikke merke noe effekt av det med det første heller siden det er antibiotika og ikke smertestillende. Ta heller max dose Ibux om du tåler det godt Anonymkode: e7783...770
Vestlig Skrevet søndag kl. 18:21 #4 Skrevet søndag kl. 18:21 Nei. For det første er det meningsløst å ta antibiotika for smerter. Har du vondt så tar du smertestillende (Paracet, Ibux, naproxen eller andre ting du vet du tåler og som ikke er reseptbelagt). Om smertene i munnen f eks kommer fra en infeksjon i kjevebeinet så KAN diclocil (diclocacillin) ha effekt, men det er helt feil måte å angripe det på. Feil og uvettig bruk av antibiotika bidrar bare til å lage antibiotikaresistente bakterier og det vil hverken du eller noen andre ha. De vanligste bakterietypene for plager fra munnen er streptokokker, imens diclocil virker på stafylokokker. 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:36 #5 Skrevet søndag kl. 18:36 Takk for svar alle. Ja, vet det er uvettig å spørre om/ta antibiotika, men blir jo helt desperat av tannpine. Da jeg hadde infeksjon i en tann for 3 år siden fikk jeg apocillin, det hjalp, men jeg tålte de ikke selv om jeg drakk Biola og tok melkesyretabletter. Har tatt Paracet og Ibux hver 4.time idag. Nå sist jeg tok det tok det det verste, men syns det går fort ut igjen. Murrer fortsatt litt, men håper jeg får sove i natt og at det ikke blir verre. Ringer tannlegen i morgen. Håper ikke jeg må gå på antibiotika, vil jo helst unngå det. Men var så desperat da jeg laget denne tråden at jeg vurderte det. Anonymkode: 79b80...c18 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå