Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror dere er oddsen her?

IMG_0694.jpeg

Anonymkode: 7fe79...af1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du på den statistiske sannsynligheten? Det kan du enkelt Google, da det varierer ut i fra alderen din blant annet.

Anonymkode: e8437...544

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke noe eggløsning her .så liten..

AnonymBruker
Skrevet

Verierer veldig. Noen er raske med å bli gravide, andre ikke. 

Anonymkode: 8320b...c53

Skrevet

Selv om dere ikke traff på de viktigste dagene, så er det allikevel en reell sjangse for graviditet, tenker jeg. :) Både forsøket på dag 12 og dag 16 kan ha truffet. 

Skrevet (endret)

Er dette en Bbt-graf? Hva betyr plussen? Den øvre linjen med tall er dato? Og den nedre syklus dag?

Jeg syns det er utrolig vanskelig å si noe konkret her med så mye manglende data. Er enig med @mommyaka at det er ingen synlig eggløsning i temperatur grafen. Men med så lite data kan jeg heller ikke avkrefte at du har hatt noe EL. Hvis man antar at du har regelmessig syklus med EL på dag 14, så er jeg enig med @Hjertefisk at dere har truffet ganske gode datoer for samleie hvis du prøver å oppnå graviditet.

Men det er som sagt mange ting vi ikke vet, sånn som vanlig syklus lengde, så det å gi deg noen odds vil være ren gjetting. 

Hvis du ønsker å bli gravid, er det greit å kartlegge syklusen - temperatur bør måles til samme tidspunkt og på samme sted hver dag, før du står opp (og etter minst 5 timer med søvn). Eggløsningstester kan gi deg en pekepinn om du har en LH topp som for de aller fleste betyr at EL er noen timer unna (hvis du har pco/s eller andre medisinske tilstander kan det være unøyaktig).
Med EL tester kan du forutsi EL, med temperatur måling kan du bekrefte de i etterkant. 

Det beste er uansett å ha samleie regelmessig (det er nok annenhver dag),  hvis dere ønsker å oppnå graviditet - dette er både bra for sædkvaliteten, for å treffe rett tidspunkt uten alle mulig tiltak som jeg beskrev over, og ikke minst for psyken - da du bare har regelmessig sex og ikke havner i en "nå teller det"-mindsettet. Hvis du lett blir gravid er det uansett bare snakk om noen måneder, hvis du har det vanskeleg er det også viktig å kunne slappe litt av og ha det gøy mens man holder på.

Lykke til! 

Endret av HeleneHS
Feilplassert ) rettet for oppklaring
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ut i fra den infoen i grafen, helt umulig å si. Statistisk sett ca 20% per syklus avhengig av alder og fertilitet.

Anonymkode: f71e5...0db

Skrevet

Den røde grafen i Premom er vel eggløsningstester? Ser du har en høy topp på testene, hvilken verdi fikk du på den testen merket med + i grafen? 

Ettersom eggløsning ofte kommer dagen etter lh-topp, eller to dager etter positiv el-test kan vi jo håpe dere traff greit på dag 1 etter eggløsning. Personlig, hvis dette var min grad og skjema, hadde jeg vært litt stresset av at vi ikke hadde noen forsøk før eggløsning, slik at det kunne ligge noen svømmere klare når egget slapp. Men så skal det jo sies også at positiv eggløsningstest er ingen garanti for at eggløsningen skjer, men en indikasjon på at kroppen forbereder seg på eggløsning. 

Men altså, en sjanse for graviditet er det jo! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 18.41):

Hva tror dere er oddsen her?

IMG_0694.jpeg

Anonymkode: 7fe79...af1

Har du bare tempet 5 ganger på en syklus?

Skrevet
mommyaka skrev (21 timer siden):

Har du bare tempet 5 ganger på en syklus?

Slik jeg tolker dette innlegget illustrerer grafen verdien på fem eggløsningstester. 

Skrevet
Hjulvisp skrev (25 minutter siden):

Slik jeg tolker dette innlegget illustrerer grafen verdien på fem eggløsningstester. 

Det er ikke slik en temperatur måler / graf skal brukes 

Skrevet
mommyaka skrev (26 minutter siden):

Det er ikke slik en temperatur måler / graf skal brukes 

Det er fra Premom appen. Man scanner lh tester, også lager appen en graf utifra t/c ratio på strimmeltester. På den måten får man litt hjelp fra appen til å tolke når eggløsning kan ha skjedd. Lh nivåer får oransje linje. Temperatur får blå linje.

Skrevet
Hjertefisk skrev (17 minutter siden):

Det er fra Premom appen. Man scanner lh tester, også lager appen en graf utifra t/c ratio på strimmeltester. På den måten får man litt hjelp fra appen til å tolke når eggløsning kan ha skjedd. Lh nivåer får oransje linje. Temperatur får blå linje.

Ok..men uansett en app som scanner tester vil ikke gi bra nok svar. Positive test kan bety at du kan få eggløsning... ikke at det vil skje...så om en app "viser" at du hadde eggløsning.. betyr ikke det at dette er sant 

Skrevet
mommyaka skrev (56 minutter siden):

Ok..men uansett en app som scanner tester vil ikke gi bra nok svar. Positive test kan bety at du kan få eggløsning... ikke at det vil skje...så om en app "viser" at du hadde eggløsning.. betyr ikke det at dette er sant 

Og nettopp dette er beskrevet i både min første respons i denne tråden (#8), samt HeleneHS har skrevet om det også (#6). Hjertefisk skriver også at testene indikerer at eggløsning kan ha skjedd.

Så får vi håpe at trådstarter hadde eggløsning, og gjerne at det klaffet for graviditet også 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...