Gå til innhold

Selger du til de på finn som ikke har vurderinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier. En som har kjøpt noe av meg men ser nå i etterkant at h*n har 0 vurderinger. Er litt skeptisk iom at det er så enkelt å bare si at man ikke har fått pakken (frakt med helthjem)

Anonymkode: c0a2e...0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ikke noen problemer med det, og det er ikke bare å si at man ikke har mottatt hvis frakt selskapet sier at de levert. 

Og hvis du er veldig redd for at de skal gjøre det er det jo bare å ikke velge å selge via Fiks Ferdig?

Anonymkode: f1bfd...26f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja ikke noen problemer med det, og det er ikke bare å si at man ikke har mottatt hvis frakt selskapet sier at de levert. 

Og hvis du er veldig redd for at de skal gjøre det er det jo bare å ikke velge å selge via Fiks Ferdig?

Anonymkode: f1bfd...26f

Har opplevd før at noen ikke har mottatt pakker selvom de sto som levert, da har de stanset utbetaling i påvente av svar fra helthjem noe som varte i noen uker, de pakkene som ikke kom fram ble funnet til slutt så jeg fikk utbetalt penger etter hvert.

Men det var bla ei annen som skrev her på kg at hun har solgt hjemmestrikka genser (via helthjem, fiksferdig) der vedkommende sa at hun ikke har mottatt den for så å se en annen i samme genseren. De bodde visst i samme byen da. 

Er ikke redd for det generelt men syntes det var litt suspekt med akkurat denne brukeren.

• Liker 1
Skrevet

Det går helt fint ann, å fjerne helt hjem som alternativ ved fiks ferdig. Posten eller postnord er et betydelig bedre alternativ som gir bedre rettigheter til selger.

En del steder, som her jeg bor, har det vært en del tyveri av helt hjem pakker.

Anonymkode: 2a144...602

• Liker 1
Skrevet

Bruk kun posten og postnord, der vil jo sporing vise om de har hentet pakke eller ikke.. 

Her i distriktet er heldigvis ikke helthjem ett alternativ. 

Anonymkode: 5ac3e...b36

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har opplevd før at noen ikke har mottatt pakker selvom de sto som levert, da har de stanset utbetaling i påvente av svar fra helthjem noe som varte i noen uker, de pakkene som ikke kom fram ble funnet til slutt så jeg fikk utbetalt penger etter hvert.

Men det var bla ei annen som skrev her på kg at hun har solgt hjemmestrikka genser (via helthjem, fiksferdig) der vedkommende sa at hun ikke har mottatt den for så å se en annen i samme genseren. De bodde visst i samme byen da. 

Er ikke redd for det generelt men syntes det var litt suspekt med akkurat denne brukeren.

Jeg har flere ganger opplevd at pakker med Helthjem står som leverte uten å ha fått dem. De har bestandig dukket opp i løpet av noen få å dager, men virker som en ukultur at budene registrerer pakken som levert uten at den er det. Og da blir det jo umulig å spore pakken også.

• Liker 2
Skrevet

Enda enklere om man vippser først og skipper "fiks ferdig". Det er en ekstrakostasd det er greit å droppe.

Som kjøper foreslå jeg alltid det. Jdg vippser, du sender. Ingen bruker verken "fiks ferdig" eller "helt hjem"

Anonymkode: 1e3f6...ebf

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Er ikke fan av fiksferdig løsning og synes det er enklere å sende selv men virker som at de fleste mener det gir trygghet og det er lettere/fortere å få solgt noe kontra når det står 'kun vipps'

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke fan av fiksferdig løsning og synes det er enklere å sende selv men virker som at de fleste mener det gir trygghet og det er lettere/fortere å få solgt noe kontra når det står 'kun vipps'

Dette opplever jeg også. Stusser særlig over selgere som ikke vil sende, selv om jeg villig vippser hele summen + porto på forhånd. Da er det jo jeg som tar hele risikoen.

Og det har jeg gjort mange ganger uten problem. Så  "fiks ferdig" greier jeg meg godt uten

Og "helt hjem" er en dealbreaker. Posten eller PostNord, takk... De er heller ikke perfekte. men iallefall ikke så tragiske som "helt hjem" (som mister pakker ofte, og noen ganger finner de dem heller ikke igjen 🤨)

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Null vurderinger, ett sted må man faktisk begynne. Alle har vel hatt null vurderinger på et tidspunkt.

Jeg har solgt mye på Finn det siste året, også med Helthjem, ikke én gang har en pakke kommet bort med dem (eller PostNord), men Posten har rotet bort to pakker.

Anonymkode: 7263e...36b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Null vurderinger, ett sted må man faktisk begynne. Alle har vel hatt null vurderinger på et tidspunkt.

Anonymkode: 7263e...36b

Enig med deg men syntes bare det var rart at vedkommende er registrert 2020 og ikke har en eneste vurdering. Samt navn var en "tullenavn" det var liksom summen av det hele jeg reagerte på.

Skrevet

Jeg har solgt noe på finn og kjøpt over flere år, men den eneste som har gitt meg vurdering var vel en bedrift som solgte via finn. Ingen andre har gitt vurdering selv om jeg bare har hatt positive opplevelser, både før og etter. Har inntrykk av at folk som har flere vurderinger, er mye på finn og feks jevnlig selger eller kjøper barneklær, eller dyre ting som elektronikk. Sånt driver ikke jeg med, mer småting og bøker jeg har solgt/kjøpt. 

Anonymkode: c29ce...1d7

• Liker 1
Skrevet

En av mine første vurderinger var fra en som ga meg 9.2 til tross for at jeg kom akkurat når han ville, bar tingen ut selv, skravlet tilbake på temaene han startet, smilte, lo og kunne ikke danset mer etter hans pipe. Da gadd jeg ikke vurdere på noen år. Men har aldri svindlet noen fordet.

Anonymkode: db229...dc2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enda enklere om man vippser først og skipper "fiks ferdig". Det er en ekstrakostasd det er greit å droppe.

Som kjøper foreslå jeg alltid det. Jdg vippser, du sender. Ingen bruker verken "fiks ferdig" eller "helt hjem"

Som selger prøvde jeg lenge å unngå fiks ferdig men da blir det knapt noen salg. Selger betydelig mer med fiks ferdig selv om det koster kjøper mere og er en falsk trygghet. 

Er finn som tjener mest på fiksferdig ikke kjøper og selger.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som tittelen sier. En som har kjøpt noe av meg men ser nå i etterkant at h*n har 0 vurderinger. Er litt skeptisk iom at det er så enkelt å bare si at man ikke har fått pakken (frakt med helthjem)

Aner ikke og bryr meg ikke om jeg har fått vurderinger som kjøper, har en gang ikke fått pakke. (Den er fremdeles ikke kommet nesten 1 år senere)

Anonymkode: 3bdb0...59e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Handler en god del på finn men vippser aldri. Kjøper kun med Fiks ferdig. Har ikke selger Fiks ferdig, ser jeg ikke annonsene engang, bruker filter. Kan av og til sende forespørsel, og vil ikke selgeren så er det like greit. Det er flere som vil selge enn de som vil kjøpe, er aldri så desperat at jeg MÅ ha akkurat den tingen. Vil heller betale litt mer enn å måtte stå der og kverulere med selger hvis det skulle være noe med varen.

Anonymkode: 4823c...d31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som selger prøvde jeg lenge å unngå fiks ferdig men da blir det knapt noen salg. Selger betydelig mer med fiks ferdig selv om det koster kjøper mere og er en falsk trygghet

Hvorfor synes du det er en falsk trygghet?

Har opplevd det motsatte med noe ganske dyrt som skulle være nytt men var ikke det, Var kun bilder av esken i annonsa, stolte på det som ble skrevet. Varen jeg mottok var brukt og manglet deler. Selgeren prøvde å vri seg unna, kjeftet på meg og skrev jeg kunne returnere på egen kostnad. Da hadde jeg allerede betalt flere hundre én vei. Jeg ba finn om hjelp og de steppet inn og ordnet opp. Slapp å gjøre noe som helst utenom å sende bilder. Hva gjør man når det ikke er Fiks ferdig og selger gir blaffen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som selger prøvde jeg lenge å unngå fiks ferdig men da blir det knapt noen salg. Selger betydelig mer med fiks ferdig selv om det koster kjøper mere og er en falsk trygghet. 

Jeg tror folk ofte betaler kun for å slippe å kommunisere.

Selv skriver jeg eksplisitt i annonse at jeg gjerne sender utenom "fiks ferdig", og jeg tar nesten alltid kontakt med selger og foreslår å sende utenom. Det er en del penger å spare på det (kan bli prosentvis veldig høy porto ved noen av de små kjøpene).

Jeg vippser alltid på forhånd, og har etter flere år på finn aldri opplevd problemer med det. 

Eneste gangene jeg har vært missfornøyd på finn har det handlet om at produktet ikke har vært i god nok stand. F.eks slitte sko eller ryggsekk som luktet tobakksrøyk. Betaling/forsendelse har aldri vært noe problem.

Og jo, det var en selger som rotet det skikkelig til og sendte feil vare (til meg og en annen kjøper). Da trodde jeg at jeg for første gang skulle få glede av "fiks ferdig". Men finn svarte bare "ordne opp dere imellom" og løftet ikke en finger. Så falsk trygghet er akkurat det det er. Jeg tror folk innbiller seg at finn kommer til å hjelpe dem, og så er det eneste de gjør å ta betalt og beholde pengene selv uansett hva som skjer.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Og jo, det var en selger som rotet det skikkelig til og sendte feil vare (til meg og en annen kjøper). Da trodde jeg at jeg for første gang skulle få glede av "fiks ferdig". Men finn svarte bare "ordne opp dere imellom" og løftet ikke en finger. Så falsk trygghet er akkurat det det er. Jeg tror folk innbiller seg at finn kommer til å hjelpe dem, og så er det eneste de gjør å ta betalt og beholde pengene selv uansett hva som skjer.

Er du sikker på at det ikke var "Forsøk først å ordne opp dere imellom, og kommer dere ikke til enighet kan dere be vårt kundesenter om hjelp"? Det er en knapp der "Jeg trenger hjelp fra kundeservice". trykker du på den og fyller ut skjemaet så overtar finn automatisk og behandler saken videre. Gikk helt greit i mitt tilfelle (innlegget over), ca 6 mnd siden.

Hvis dere ikke kommer til enighet må du stanse betalingen permanent. Dette gjør du på samme sted som du først utsatte utbetalingen, men du klikker i stedet Jeg trenger hjelp fra kundeservice. Fyll ut skjemaet med informasjon om hva som er galt, og legg ved nødvendig dokumentasjon, og så vil vårt kundesenter behandle saken så snart som mulig. FINNs kundesenter vil da avgjøre om kjøpet skal heves eller ikke, iht. vilkår for bruk av Fiks ferdig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser ikke alltid om noen har anmeldelser eller ikke. Kun når jeg er usikker på hvor seriøs kjøper er. 
Ofte merker man på kommunikasjonen med kjøper hva slags type de er. (Om man ikke selger via fiks ferdig.) 

Hvis jeg blir usikker, så kan det være jeg har noen ekstra meldinger på veien, for å føle om dette var OK eller ikke. 

Anonymkode: ac77d...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...