AnonymBruker Skrevet 14. september #21 Skrevet 14. september BobbySocks skrev (47 minutter siden): Noen kommer med en anekdote om eget liv som er helt upassende til tema Har du eksempler på denne? Jeg spør, for av og til kan det være hensiktsmessig å vise til egen erfaring for å understreke det man prøver å si Anonymkode: 2fea5...1db 1
BobbySocks Skrevet 14. september Forfatter #22 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du eksempler på denne? Jeg spør, for av og til kan det være hensiktsmessig å vise til egen erfaring for å understreke det man prøver å si Anonymkode: 2fea5...1db Jepp. Det var en tråd om ei som lurte på billig mat da hun hadde brukt alle pengene sine på ferie. Da kom hordene inn og snakket om sitt eget liv; hvordan de aldri dro på ferie uten å ha penger, hvordan de organiserte økonomien sin, etc, isped litt nedlatende holdning til TS. Tror ikke hun fikk et eneste mattips. 1
bitmog Skrevet 14. september #23 Skrevet 14. september BobbySocks skrev (6 minutter siden): Jepp. Det var en tråd om ei som lurte på billig mat da hun hadde brukt alle pengene sine på ferie. Da kom hordene inn og snakket om sitt eget liv; hvordan de aldri dro på ferie uten å ha penger, hvordan de organiserte økonomien sin, etc, isped litt nedlatende holdning til TS. Tror ikke hun fikk et eneste mattips. Men det debattklimaet må vi tåle, for det er jo kritikk til TS. Ønsker vi debattklima hvor KUN faktiske spørsmål må bli besvart og stilt? Hvis bestekameraten din kommer til deg og spør "Hvordan kan jeg kjøpe bil, men jeg har masse gjeld og sliter med penger" er det fornuftig å gi det rådet man personlig vil ha, eller avspore med "Men du.. er det så fornuftig?" Selv om det ikke svarer på spørsmålet? Jeg bare lurer, for jeg vet hvilken venn jeg er hvertfall. 2
BobbySocks Skrevet 14. september Forfatter #24 Skrevet 14. september bitmog skrev (Akkurat nå): Men det debattklimaet må vi tåle, for det er jo kritikk til TS. Ønsker vi debattklima hvor KUN faktiske spørsmål må bli besvart og stilt? Hvis bestekameraten din kommer til deg og spør "Hvordan kan jeg kjøpe bil, men jeg har masse gjeld og sliter med penger" er det fornuftig å gi det rådet man personlig vil ha, eller avspore med "Men du.. er det så fornuftig?" Selv om det ikke svarer på spørsmålet? Jeg bare lurer, for jeg vet hvilken venn jeg er hvertfall. Men her kommer vennen og sier at han er blakk, jeg trenger noen billige mattips. Jeg tror enkelte (som deg) må lære seg å lese hva som faktisk spør om, du drar egne meninger ut av tråder, og svarer på disse virker det som. Det er nok flere som gjør, når man ser på svarene her inne. Og ja, jeg ønsker meg et debattklima der man svarer på tråden, og heller lager egne tråder når man vil diskutere noe annet.
bitmog Skrevet 14. september #25 Skrevet 14. september BobbySocks skrev (1 minutt siden): Men her kommer vennen og sier at han er blakk, jeg trenger noen billige mattips. Jeg tror enkelte (som deg) må lære seg å lese hva som faktisk spør om, du drar egne meninger ut av tråder, og svarer på disse virker det som. Det er nok flere som gjør, når man ser på svarene her inne. Og ja, jeg ønsker meg et debattklima der man svarer på tråden, og heller lager egne tråder når man vil diskutere noe annet. Ok, så hvis vennen sier "Jeg er blakk, brukt penger på fest og moro, ønske å kjøpe bil" så kan han sikkert få et konkret tips, men samtidig vanskelig. Og det å ikke få kritikk på et nettforum er jo ren utopi. Enig i at det ikke tilfører saken noe, men samtidig er å forvente. 1
Pippi Lotta Skrevet 14. september #26 Skrevet 14. september (endret) bitmog skrev (48 minutter siden): Her sa jeg at jeg var enig med deg. Men ikke helt enig med den tråden du har aktiv nå, på grunn av det er feil balanse hvis noe så viktig får stå uimotsagt når det ikke er balanse. Mener du det er fair å ha en tråd "Jonas Gahr Støre er beste politiker, hvorfor er han så flink" så er det kun de som er enige i premisset som har lov å kommentere? Er det riktig og nyttig samfunnsmessig diskusjon og balansert? Se for deg den diskusjonen på Debatten da og kritikken NRK hadde fått på det. Altså om jeg vill starte en skryte tråd av Støre, så har jeg vel lov til det? Og da hadde det jo vært veldig rart om du gikk in i den tråden og heller begynte å skrive om Listaug..... Ingen ting gale med å skrive posetivt om Listhaug altså, men merkelig å gjøre det i en tråd som spør om hva som er bra med Støre! Så er vi på KG, det er veldig lite her som er samfunsnytig og balansert. Man kan spøre om oppskrift på vafler eller diskutere været. Synes du et spørsmål er uintresangt skal ingen tvinge deg til å svare på det, men å bli så triget at man saboterer tråden med helt urelevante svar.... Det er jo merkelig oppførsel! Er det din oppgave og besteme hva andre har lov til å synes er intresangt å snakd om? Endret 14. september av Pippi Lotta 1
Daria Skrevet 14. september #27 Skrevet 14. september Jeg tror mange av de som kommer med råd om litt andre ting og anekdoter som ikke oppfattes som relevante, helt oppriktig tror og mener at de bidrar til tema og at det de har å si er nyttige innspill. Det er sånn verden fungerer, og nettdiskusjoner blir gjerne hakket mer intense på alle måter fordi vi ikke ser og er i direkte dialog med de vi diskuterer med.
bitmog Skrevet 14. september #28 Skrevet 14. september Pippi Lotta skrev (2 minutter siden): Altså om jeg vill starte en skryte tråd av Støre, så har jeg vel lov til det? Og da hadde det jo vært veldig rart om du gikk in i den tråden og heller begynte å skrive om Listaug..... Ingen ting gale med å skrive posetivt om Listhaug altså, men merkelig å gjøre det i en tråd som spør om hva som er bra med Støre! Så er vi på KG, det er veldig lite her som er samfunsnytig og balansert. Man kan spøre om oppskrift på vafler eller diskutere været. Synes du et spørsmål er uintresangt skal ingen tvinge deg til å svare på det, men å bli så triget at man saboterer tråden med helt urelevante svar.... Det er jo merkelig oppførsel! Er det din oppgave og besteme hva andre har lov til å synes er intresangt? Her det du som blander epler og pærer. Hvis du lager en skrytetråd så har du selvsagt lov til det, men du har ikke det privilegium og kun tillate skryte kommentarer til Støre, hvis jeg velger å skrive kritisk om Støre, så er jeg fortsatt innenfor Tema. Det er ikke tema å diskutere Listhaug, fordi vi diskuterte personen Støre. Hvis du ønsker KUN svar om det du vil, og ingenting annet her i verden så må du lage et lukket forum med kun de personene du er interessert i hvis ikke så har du ingen som helst myndighet til å styre et åpent nettforum til at man kun skal skrive akkurat det du vil høre om. 1
Pippi Lotta Skrevet 14. september #29 Skrevet 14. september bitmog skrev (1 minutt siden): Her det du som blander epler og pærer. Hvis du lager en skrytetråd så har du selvsagt lov til det, men du har ikke det privilegium og kun tillate skryte kommentarer til Støre, hvis jeg velger å skrive kritisk om Støre, så er jeg fortsatt innenfor Tema. Det er ikke tema å diskutere Listhaug, fordi vi diskuterte personen Støre. Hvis du ønsker KUN svar om det du vil, og ingenting annet her i verden så må du lage et lukket forum med kun de personene du er interessert i hvis ikke så har du ingen som helst myndighet til å styre et åpent nettforum til at man kun skal skrive akkurat det du vil høre om. Det er jo du som blander epler og perer... Om jeg spør om vafel oppskrift, så er det merkelig å starte en debat om at panekaker er bedre jo! Om jeg starter en tråd med og skrive at jeg ikke ønsker en debat, så er det merkelig å gå in for å klage på at det ikke er en debat. Du har lov til å skrive om pannekaker eller debatere, men det er merkelig å følle behov for å bestemme hva andre har lov til å intresere seg for! Hvorfor ikke heller starte en tråd om det du intreserer deg for? Hva gir det deg å skrive urelevante ting til folk som helt klart har fortalt deg at de ikke er intresert i det du skriver? 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #31 Skrevet 15. september Alle tråder innehar en varierende grad av dynamisk utvikling. Avsporing er ikke alltid avsporing. Anonymkode: 25571...306
AnonymBruker Skrevet 15. september #32 Skrevet 15. september Bare regelryttere og minusvarianter som tror de kan diktere hvilke svar som skal komme i en tråd. Tråden lever sitt eget liv. Anonymkode: 63829...4df
AnonymBruker Skrevet 15. september #33 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 17.03): Og en ting:,om man lager en egen tråd på en avsporing så er det sjelden interesse. Så jeg tar det der og da. Anonymkode: 28d4a...e0b Avsporingen er ofte relevant kun i konteksten avsporingen skjer, derfor ofte unødvendig med ny tråd. Anonymkode: e3fe4...0b9 1
umAxa Skrevet 15. september #34 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bare regelryttere og minusvarianter som tror de kan diktere hvilke svar som skal komme i en tråd. Tråden lever sitt eget liv. Anonymkode: 63829...4df Ja, gud forby at om man ønsker å opprette en tråd for å søke råd om et tema, i en underkategori, av en større kategori ment for temaet - at man håper for å får et godt råd i blant, uten at man blir sett på som en regelrytter. Bruk heller øvelsesrommet om man har symptomer for regelmessig avsporing.
AnonymBruker Skrevet 15. september #35 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bare regelryttere og minusvarianter som tror de kan diktere hvilke svar som skal komme i en tråd. Tråden lever sitt eget liv. Anonymkode: 63829...4df Det er utfordrende når mange er veldig rigide i sin oppfatning om hva en tråd for lov til å inneholde. Anonymkode: e3fe4...0b9
DesmondMiles Skrevet 15. september #36 Skrevet 15. september BobbySocks skrev (På 14.9.2025 den 16.17): Veldig mange tråder i veldig mange underforum sporer av allerede fra start, til tross for et nokså klart hovedinnlegg. Noen kommer med en anekdote om eget liv som er helt upassende til tema, noen går til angrep på TS, andre føler for å dra inn elementer som kunne lignet, men ikke gjør det. Etter fire sider sitter TS like klok, og tråden som startet om potet handler nå om sau. Hvorfor gjør DU dette? Jeg synes det er helt utrolig. Har flere ganger hatt et klinkende klart HI, der jeg har spesifisert hva jeg IKKE ønsker av tilbakemeldinger (eller fra hvem), og likevel renner det over av avsporinger eller ting jeg spesifikt har bedt om å få. Kan ikke fatte hvorfor folk gjør det!
AnonymBruker Skrevet 15. september #37 Skrevet 15. september Beslektede emner og personlige erfaringer rundt samme emnet må det være lov å trekke inn synes jeg. Men de verste avsporingene er sånne der to stk begynner å bitche på hverandre og begge skal ha siste ord. Utrolig irriterende å se at en tråd har fått masse svar, og så er det bare to troll som krangler seg imellom. Anonymkode: d1cb6...b63
AnonymBruker Skrevet 15. september #38 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er utfordrende når mange er veldig rigide i sin oppfatning om hva en tråd for lov til å inneholde. Anonymkode: e3fe4...0b9 Ja, har merket meg at det ofte er de samme menneskene som skriver personlig. Noen evner ikke å diskutere sak. Anonymkode: 63829...4df
AnonymBruker Skrevet 15. september #39 Skrevet 15. september DesmondMiles skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er helt utrolig. Har flere ganger hatt et klinkende klart HI, der jeg har spesifisert hva jeg IKKE ønsker av tilbakemeldinger (eller fra hvem), og likevel renner det over av avsporinger eller ting jeg spesifikt har bedt om å få. Kan ikke fatte hvorfor folk gjør det! Fordi man ikke er Gud selv om man oppretter en tråd? Anonymkode: 63829...4df 1
DesmondMiles Skrevet 15. september #40 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordi man ikke er Gud selv om man oppretter en tråd? Anonymkode: 63829...4df Men altså, om du vil diskutere et spesifikt tema, så LAG DIN EGEN TRÅD DA VEL! Når jeg ville diskutere fotball, og skriver det i HI, hvorfor i all verden skal du diskutere hekling i tråden jeg har opprettet? Hvorfor er det så vanskelig å a) finne en tråd om det emnet eller b) opprette sin egen tråd? Dette klarer jeg bare ikke å forstå. Det er også spennende at du er så redd for å stå for meningen at du gjemmer deg bak AB. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå