AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:18 #1 Skrevet søndag kl. 13:18 Hva synes dere? Mannen mener det er 80-talls, hvilket det jo er, men jeg synes det fremdeles er brukendes. Anonymkode: db720...83c 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:17 #2 Skrevet søndag kl. 14:17 Du må i hvert fall ta forbehold om at de unge i dag ikke sier L på samme måte som før. Jeg sier Malin med vanlig L, mens en ung jente som het Malin presenterte seg med tynn L ( Østfold-L), på samme måte som man uttaler Marlene Anonymkode: 774ab...594 2
Luringa Skrevet søndag kl. 14:18 #3 Skrevet søndag kl. 14:18 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må i hvert fall ta forbehold om at de unge i dag ikke sier L på samme måte som før. Jeg sier Malin med vanlig L, mens en ung jente som het Malin presenterte seg med tynn L ( Østfold-L), på samme måte som man uttaler Marlene Anonymkode: 774ab...594 Viktig detalj! 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:18 #4 Skrevet søndag kl. 14:18 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må i hvert fall ta forbehold om at de unge i dag ikke sier L på samme måte som før. Jeg sier Malin med vanlig L, mens en ung jente som het Malin presenterte seg med tynn L ( Østfold-L), på samme måte som man uttaler Marlene Anonymkode: 774ab...594 Dette er vel hovedsakelig en greie på Østlandet. Her jeg bor er det ingen som bruker Østfold-L. Anonymkode: 6a9d7...eb1 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:20 #5 Skrevet søndag kl. 14:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er vel hovedsakelig en greie på Østlandet. Her jeg bor er det ingen som bruker Østfold-L. Anonymkode: 6a9d7...eb1 Folk flest bor/er på/fra Østlandet Anonymkode: 38bd3...987
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:21 #6 Skrevet søndag kl. 14:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må i hvert fall ta forbehold om at de unge i dag ikke sier L på samme måte som før. Jeg sier Malin med vanlig L, mens en ung jente som het Malin presenterte seg med tynn L ( Østfold-L), på samme måte som man uttaler Marlene Anonymkode: 774ab...594 Hva er en vanlig L? Apikal? Anonymkode: a5f18...edb
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:26 #7 Skrevet søndag kl. 14:26 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Folk flest bor/er på/fra Østlandet Anonymkode: 38bd3...987 Si det til de 2,8 millioner nordmennene som ikke bor på Østlandet. Anonymkode: 6a9d7...eb1 2 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:29 #8 Skrevet søndag kl. 14:29 Jeg synes Malin er et fint navn, og uttales jo bare slik det skrives. Kan ikke skjønne at det går an å uttale det med noe annet enn vanlig L? Uttales jo uansett riktig hos de som har det/i området vedkommende bor. Anonymkode: 587fb...445 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:39 #9 Skrevet søndag kl. 14:39 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva er en vanlig L? Apikal? Anonymkode: a5f18...edb Godt spørsmål! Jeg tenkte vel at det var en vanlig L i forhold til hvordan navnet har blitt uttalt før L-farsotten kom til østlandet. Jeg sier ordet BALL med en hva skal jeg si tjukk L? Det er ikke en østfold-L, men tunga er nærmere ganen. Anonymkode: 774ab...594
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:50 #10 Skrevet søndag kl. 16:50 Jeg heter Malin! Anonymkode: 91bff...b42 1 2
Millimani Skrevet søndag kl. 17:02 #11 Skrevet søndag kl. 17:02 Malin er et fint navn. Ikke så mange av dagens barn som heter det. Det kan absolutt være en "fordel" Jeg er selv født på begynnelsen av 1980-tallet, og navnet mitt var mest populært rundt tiårs-skiftet 1950- 1960-tallet. Flere lærere med samme navn som meg, samt mødre og tanter til skolekamerater. Jeg vil ikke avsløre navnet mitt her, men det er forskjell på navn hele tiden. Noen er "gjennomgående" som Ingrid og Kristian, andre er ikke det. Malin er ikke så gjennomgående, og heller ikke så superpopulært nå. Med andre ord blir hun heller den eneste Malin i klassen, og ikke en av fire.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:12 #12 Skrevet søndag kl. 17:12 Søtt navn, jeg liker det veldig godt. Anonymkode: 23292...133
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:20 #13 Skrevet søndag kl. 18:20 Dropp «n» og kall henne Mali. Mye finere og mer sjeldent. Anonymkode: af344...91f
pinktulip Skrevet søndag kl. 19:05 #14 Skrevet søndag kl. 19:05 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Dropp «n» og kall henne Mali. Mye finere og mer sjeldent. Anonymkode: af344...91f Mali er jo et land da 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:10 #15 Skrevet søndag kl. 19:10 Jeg synes Malin er et fælt navn, er dessverre farget av at alle de Malinene jeg vet om ikke er bra folk. Anonymkode: 928b4...5bd 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:17 #16 Skrevet søndag kl. 19:17 Jeg har alltid likt navnet Malin, synes det har en fin blanding av vokaler og konsonanter, ikke for mykt og ikke for hardt. Anonymkode: 81ad7...f68
AnonymBruker Skrevet i går, 00:11 #17 Skrevet i går, 00:11 pinktulip skrev (5 timer siden): Mali er jo et land da ... og Sofia er hovedstaden i Bulgaria, men likevel er det mange kvinner med dette som navn. Anonymkode: 6a9d7...eb1 3
AnonymBruker Skrevet i går, 02:56 #18 Skrevet i går, 02:56 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Uttales jo uansett riktig hos de som har det/i området vedkommende bor. Anonymkode: 587fb...445 Jeg kjenner veldig mange som har flyttet på seg i voksen alder. Og med det fått et helt nytt navn. Selv endte jeg opp med å jobbe internasjonalt, og har fått et helt nytt navn på den måten. Da jeg selv skulle velge navn var det derfor et veldig viktig element at det var noe som fungerte veldig bredt. Anonymkode: 9b3ce...d51
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Skrevet 18 timer siden Takk for innspill! Vi bor ikke på østlandet, så ingen problemer med l-en her😅 Anonymkode: db720...83c
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dropp «n» og kall henne Mali. Mye finere og mer sjeldent. Anonymkode: af344...91f Nja, for meg høres det litt rart ut som navn Anonymkode: db720...83c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå