Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som pleier å dra på julemarked, hva pleier dere å kjøpe? Eventuelt, dere som er utstillere: hva selger dere, og hva selger? Har lyst å sy litt for salg på messer, men litt usikker på hva.... 

Anonymkode: 0b6d2...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruksting, ikke pynteting. Grytekluter fx. Alltid nyttig.

• Liker 1
Skrevet

Syr dukkeklær i str babyborn. Gøy for små dukkeforeldre å shoppe til sine dukker.

Anonymkode: e138b...50f

• Liker 3
Skrevet

jeg liker å kjøpe julepynt 

Anonymkode: da8e2...dcc

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper spiselige ting, f.eks: karameller, brente mandler, spekepølse. Det hender jeg kjøper votter eller lignende. 

Anonymkode: fff1e...c77

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Syr dukkeklær i str babyborn. Gøy for små dukkeforeldre å shoppe til sine dukker.

Anonymkode: e138b...50f

Går det en av det? Og bør jeg satse på ting tilpasset årstiden? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og er det mange som selger dukketøy? 

Skrevet

Pleier å delta på julemarkeder hvert år og da selger jeg karameller, brente mandler, konfekt, krydderblandinger og oljer, blandinger til likører osv. Altså alt mulig spiselig. Det er alltid en kjempesuksess og jeg kommer alltid tomhendt hjem. Jeg planlegger godt på forhånd slik at jeg får tak i billige råvarer og har en grei fortjeneste på dette. Det kommer fint med i førjulstiden.

Anonymkode: e6a1c...509

Skrevet

Er opp og ned hva vi kjøper.

Kjøper fast små nisser i votter som står årstall på.

Ellers hjemmestrikket luer,votter og sokker for det er noe en del av de vi gir gaver til ønsker spesielt sokker og votter.

Så grytekluter  , broderte dukker, kniver, sleivete, honning lys,  

Anonymkode: 31975...6fd

Skrevet

I Norge - ingenting. I Øst-Europa - strikk og handarbeid i ulike varianter, og handmalte julekuler. Nedover i Europa - ost og skinke, ellers bare gløgg og mat. 

Anonymkode: 66a9f...e6b

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg sjelden kjøper noe annet enn det jeg spiser der og da. Jeg er der for steningens skyld, ikke for å "shoppe".

Så svaret blir kandiser eple, gløgg, brente mandler osv 

Skrevet

Julepynt, sjokolade, kaker. Blir mye spiselig ute i Europa, grenser for hvor mye man kan dra med hjem. 

Anonymkode: 0cc33...9b5

Skrevet

Jeg kjøper lefser og lomper hvis noen selger det. Jeg har også kjøpt noen tykke tovede votter. Ellers ingenting.

Anonymkode: 0851a...b2a

Skrevet

Her hjemme hender det jeg kjøper sånne små kransekaker de ofte har på markedet. De koster jo som oftest mer enn en stor man får på butikken, så egentlig hadde det lønt seg å kjøpe den store og kaste/gi bort det man ikke får spist (synes de mister smak og konsistens om man fryser dem). 

Anonymkode: 0cc33...9b5

Skrevet

Hvis man skal lage noe for å selge på julemarked bør man i det minste lage noe som har med jul å gjøre 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man skal lage noe for å selge på julemarked bør man i det minste lage noe som har med jul å gjøre 

Enig! 

Anonymkode: 9c12d...b0c

Skrevet

Kjøper aldri hjemmelagde ting, utenom spiselige…

Anonymkode: 0511c...54b

Skrevet

Lite. Av og til noe håndarbeid, typ votter, hjemmesydde luer med vindstopper, eller fin julepynt. Lite mat, men har et par ganger kjøpt sarah Bernard. 

Anonymkode: b8a68...1c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 14.46):

Jeg syr det jeg har lyst til, enten det er kjoler, skjørt, bukser, strømpebukser, dress, soveposer etc. Om det kommer noen so jakter på dukkeklær blir det alltid handel uansett hva jeg har å selge.

Anonymkode: f7ce0...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...