AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:32 #1 Skrevet søndag kl. 12:32 Dere som pleier å dra på julemarked, hva pleier dere å kjøpe? Eventuelt, dere som er utstillere: hva selger dere, og hva selger? Har lyst å sy litt for salg på messer, men litt usikker på hva.... Anonymkode: 0b6d2...54e
Stor pike Skrevet søndag kl. 12:35 #2 Skrevet søndag kl. 12:35 Bruksting, ikke pynteting. Grytekluter fx. Alltid nyttig. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:35 #3 Skrevet søndag kl. 12:35 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1859003-hva-kjøper-du-på-julemesse/ Anonymkode: bdb51...224 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:36 #4 Skrevet søndag kl. 12:36 Syr dukkeklær i str babyborn. Gøy for små dukkeforeldre å shoppe til sine dukker. Anonymkode: e138b...50f 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:39 #5 Skrevet søndag kl. 12:39 jeg liker å kjøpe julepynt Anonymkode: da8e2...dcc 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:40 #6 Skrevet søndag kl. 12:40 Jeg kjøper spiselige ting, f.eks: karameller, brente mandler, spekepølse. Det hender jeg kjøper votter eller lignende. Anonymkode: fff1e...c77 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:46 #7 Skrevet søndag kl. 12:46 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Syr dukkeklær i str babyborn. Gøy for små dukkeforeldre å shoppe til sine dukker. Anonymkode: e138b...50f Går det en av det? Og bør jeg satse på ting tilpasset årstiden? Anonymkode: 0b6d2...54e
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:47 #8 Skrevet søndag kl. 12:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Går det en av det? Og bør jeg satse på ting tilpasset årstiden? Anonymkode: 0b6d2...54e Og er det mange som selger dukketøy? Anonymkode: 0b6d2...54e
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:54 #9 Skrevet søndag kl. 12:54 Pleier å delta på julemarkeder hvert år og da selger jeg karameller, brente mandler, konfekt, krydderblandinger og oljer, blandinger til likører osv. Altså alt mulig spiselig. Det er alltid en kjempesuksess og jeg kommer alltid tomhendt hjem. Jeg planlegger godt på forhånd slik at jeg får tak i billige råvarer og har en grei fortjeneste på dette. Det kommer fint med i førjulstiden. Anonymkode: e6a1c...509
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:59 #10 Skrevet søndag kl. 12:59 Er opp og ned hva vi kjøper. Kjøper fast små nisser i votter som står årstall på. Ellers hjemmestrikket luer,votter og sokker for det er noe en del av de vi gir gaver til ønsker spesielt sokker og votter. Så grytekluter , broderte dukker, kniver, sleivete, honning lys, Anonymkode: 31975...6fd
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:13 #11 Skrevet søndag kl. 13:13 I Norge - ingenting. I Øst-Europa - strikk og handarbeid i ulike varianter, og handmalte julekuler. Nedover i Europa - ost og skinke, ellers bare gløgg og mat. Anonymkode: 66a9f...e6b
Forenkle Skrevet mandag kl. 17:06 #12 Skrevet mandag kl. 17:06 Jeg må innrømme at jeg sjelden kjøper noe annet enn det jeg spiser der og da. Jeg er der for steningens skyld, ikke for å "shoppe". Så svaret blir kandiser eple, gløgg, brente mandler osv
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:20 #13 Skrevet mandag kl. 18:20 Julepynt, sjokolade, kaker. Blir mye spiselig ute i Europa, grenser for hvor mye man kan dra med hjem. Anonymkode: 0cc33...9b5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:24 #14 Skrevet mandag kl. 18:24 Jeg kjøper lefser og lomper hvis noen selger det. Jeg har også kjøpt noen tykke tovede votter. Ellers ingenting. Anonymkode: 0851a...b2a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:34 #15 Skrevet mandag kl. 18:34 Her hjemme hender det jeg kjøper sånne små kransekaker de ofte har på markedet. De koster jo som oftest mer enn en stor man får på butikken, så egentlig hadde det lønt seg å kjøpe den store og kaste/gi bort det man ikke får spist (synes de mister smak og konsistens om man fryser dem). Anonymkode: 0cc33...9b5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:41 #16 Skrevet mandag kl. 18:41 Hvis man skal lage noe for å selge på julemarked bør man i det minste lage noe som har med jul å gjøre Anonymkode: da8e2...dcc
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:43 #17 Skrevet mandag kl. 18:43 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man skal lage noe for å selge på julemarked bør man i det minste lage noe som har med jul å gjøre Anonymkode: da8e2...dcc Enig! Anonymkode: 9c12d...b0c
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:46 #18 Skrevet mandag kl. 18:46 Kjøper aldri hjemmelagde ting, utenom spiselige… Anonymkode: 0511c...54b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:48 #19 Skrevet mandag kl. 18:48 Lite. Av og til noe håndarbeid, typ votter, hjemmesydde luer med vindstopper, eller fin julepynt. Lite mat, men har et par ganger kjøpt sarah Bernard. Anonymkode: b8a68...1c9
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 14.46): Går det en av det? Og bør jeg satse på ting tilpasset årstiden? Anonymkode: 0b6d2...54e Jeg syr det jeg har lyst til, enten det er kjoler, skjørt, bukser, strømpebukser, dress, soveposer etc. Om det kommer noen so jakter på dukkeklær blir det alltid handel uansett hva jeg har å selge. Anonymkode: f7ce0...8c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå