Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #1 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg er forkjølt for tida, og oppdaga her idag at snørret mitt er grønt! Jeg har aldri egentlig lagt merke til snørrfargen min før når jeg har vært syk, men jeg forbinder grønt snørr med små-unger.. Noen som vet hvorfor snørret skifter farge? Bare lurer jeg. Og så grønt da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #2 Del Skrevet 27. mars 2006 Kanskje det er infeksjon? Jeg har også grønt snørr når jeg er sånn ordentlig sauset inn og jævlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. mars 2006 #3 Del Skrevet 27. mars 2006 Mitt er også grønt om dagen! Men jeg er jo ikke forkjølt en gang, bare litt sånn gørrete om morgenen (går over etter at jeg har pusset nesa). Ikke spør om hvordan jeg vet at det er grønt, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #4 Del Skrevet 27. mars 2006 Ikke spør om hvordan jeg vet at det er grønt, forresten. ← Det trenger vi ikke snakke om Altså, jeg har jo vært skikkelig dårlig, men nå er jeg bare vanlig forkjøla. Kanskje jeg "snørrer ut" resten av bakteriene? Uff, dette ble virkelig en motbydelig tråd fra min side.. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mars 2006 #5 Del Skrevet 27. mars 2006 Ja, det er tegn på infeskjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #6 Del Skrevet 27. mars 2006 Ja, det er tegn på infeskjon. ← Har jeg hørt også. Er det grønt er det infeksjon, er det blankt er det forkjølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 27. mars 2006 #7 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg har ofte grønt snørr på slutten av en forkjølelse. Da er ofte bihulene tette også. Det går over av seg selv, men varer gjerne en god uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lo Lo Skrevet 27. mars 2006 #8 Del Skrevet 27. mars 2006 Spurte faktisk legen min en gang om det, han sa at når snørret er grønt er det et tegn på at kroppen er blitt angrepet av et virus. (infeksjon) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 27. mars 2006 #9 Del Skrevet 27. mars 2006 Grønn snørr er tegn på infeksjon. Kjøp et "Nesehorn" på apoteket og skyll ut tette bihuler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #10 Del Skrevet 27. mars 2006 Takk for seriøse svar på en tråd som i utgangspunktet ikke var altfor seriøs! Bihulene mine er ikke tette, så jeg tror jeg bare lar det være grønt jeg. Plager meg ikke, synes bare det var underlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 28. mars 2006 #11 Del Skrevet 28. mars 2006 Spurte faktisk legen min en gang om det, han sa at når snørret er grønt er det et tegn på at kroppen er blitt angrepet av et virus. (infeksjon) ← Er du sikker på det? Jeg har hørt at grønt snør er et tegn på bakterieinfeksjon, blankt rennende på virus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #12 Del Skrevet 28. mars 2006 Det ekleste med grønt, infisert snørr er ikke fargen, men at det lukter. Noe som jo er kjipt siden det kommer ut av nesa. Blæh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xora Skrevet 28. mars 2006 #13 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg har hatt grønt snørr en gang som jeg kan huske - og det var da jeg hadde bihulebetennelse. Det kan nok være at du har litt infeksjon i bihulene uten at det har blitt betennelse da? Et godt råd er iallefall - få det ut... ut ut ut... Skjønner du syns det er litt ekkelt og rart. God bedring med forkjølelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 28. mars 2006 #14 Del Skrevet 28. mars 2006 Kjøp et "Nesehorn" på apoteket og skyll ut tette bihuler. ← Ville jeg også anbefale, om det vedvarer. Apoteket kan gi råd om skylling med saltvann. Ellers minner det meg om (alle) de gangene jeg har hatt bihulebetennelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 29. mars 2006 #15 Del Skrevet 29. mars 2006 kan hende du har fått bihulebetennelse.. bare å dra til legen, så får du skjekka det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Skrevet 29. mars 2006 #16 Del Skrevet 29. mars 2006 Når snørra er tykk og farget, er det infeksjon, har jeg lært. Det er sunn snørr når den er blank, for det er bare en del av det naturlige immunforsvaret. Må si det minner meg om bihulebetennelse... Jeg får bihulebetennelse bare noen puster på meg, og et av symptomene er den ekle gørra. Jeg har lest et sted hvorfor den blir sånn, men det husker jeg ikke lenger. Og ja, det verste er lukta - heldigvis blir man ofte så tett i nesa at luktesansen blir borte. Heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en som lurer Skrevet 6. juli 2012 #17 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg har også det samme problemet. For en uke siden var jeg veldig forkjølet, men jeg har ikke sluttet å være snørrete. Her om dagen oppdaget jeg at det var grønt.. Men jeg oppdaget et annet problem i tillegg. Det kommer bare grønt ut av det ene neseboret, i det andre er det blankt! Dette er et tema jeg helst ikke vil ta opp, men jeg søker etter råd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 6. juli 2012 #18 Del Skrevet 6. juli 2012 Grønt, tykt snørr høres ut som en real bihuleinfeksjon! Ta deg en tur til legen og sjekk det ut. Hvis du kakker på beinene over og under øynene, gjør det vondt? Er det bihulene så trenger du antibiotika. Blankt snørr er ganske harmløst, men når det får grønnfarge så er det litt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan Skrevet 6. juli 2012 #19 Del Skrevet 6. juli 2012 Grønt snørr tyder på bakteriell infeksjon, ja. Hvis det i tillegg lukter, er det kanskje ikke så dumt å ta en tur til legen for å sjekke om du trenger en antibiotikakur. Infeksjonen trenger ikke sitte så langt opp som i bihulene, det kan være du har en betent polypp eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå