AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:14 #1 Skrevet søndag kl. 12:14 Føler meg som den eneste i hele verden, som må igjennom dette, og har det helt grusomt!😢 Er sykepleier, som alle skriker etter, og jeg har oppriktig et ønske om å gjøre en god jobb, allikevel har jeg endt opp i en situasjon som går på at jeg ikke får beholde jobben etter prøvetiden. Noen som vil dele råd eller erfaringer? Anonymkode: 80207...86d 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:17 #2 Skrevet søndag kl. 12:17 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føler meg som den eneste i hele verden, som må igjennom dette, og har det helt grusomt!😢 Er sykepleier, som alle skriker etter, og jeg har oppriktig et ønske om å gjøre en god jobb, allikevel har jeg endt opp i en situasjon som går på at jeg ikke får beholde jobben etter prøvetiden. Noen som vil dele råd eller erfaringer? Anonymkode: 80207...86d Søk til et annet sted. Anonymkode: 52fae...bc0 1 2
Durancell Skrevet søndag kl. 12:19 #3 Skrevet søndag kl. 12:19 Du har et hav av muligheter som sykepleiere. Er vel bare å finne seg en annen plass? 10
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:20 #4 Skrevet søndag kl. 12:20 Durancell skrev (Akkurat nå): Du har et hav av muligheter som sykepleiere. Er vel bare å finne seg en annen plass? Joda, men har mistet all tro på meg selv 😔 Anonymkode: 80207...86d 12
Durancell Skrevet søndag kl. 12:21 #5 Skrevet søndag kl. 12:21 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, men har mistet all tro på meg selv 😔 Anonymkode: 80207...86d Jeg skjønner det. Regner med du har fått tilbakemelding på hva de ikke er fornøyd med, så tar du tak i det. Er du nyutdannet? 9 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:23 #6 Skrevet søndag kl. 12:23 Hva er grunnen til at du mister jobben? (Du trenger ikke svare, men har sikkert reflektert over dette selv). Som sykepleier har du mange muligheter. La oss si at du jobbet i akuttmottak. Vel, da var det kanskje ikke for deg, i hvert fall ikke på nåværende tidspunkt. Da bør du søke deg til en annen gren av sykepleien. Anonymkode: 54ac3...d24 1 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:23 #7 Skrevet søndag kl. 12:23 Forstår at du er fortvilet, og at det er en kjip situasjon. Hvorfor får du ikke fortsette etter prøvetid? Anonymkode: ef204...077 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:27 #8 Skrevet søndag kl. 12:27 Durancell skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner det. Regner med du har fått tilbakemelding på hva de ikke er fornøyd med, så tar du tak i det. Er du nyutdannet? Relativt nyutdannet, og det er i en litt selvstendig jobb i kommunen. Tror ikke leder og fag sykepleier liker meg, og det har selvfølgelig gått utover min selvtillit som har gjort til at jeg har slitt med konsentrasjon, fordi alt jeg har tenkt på er dette, og selvfølgelig da endt opp med å gjøre slurvefeil. Anonymkode: 80207...86d 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:28 #9 Skrevet søndag kl. 12:28 Kanskje litt vanskelig å gi deg råd når man ikke vet hvorfor du ikke får fortsette. Men alle lærer av sine feil ( om det har noe med det å gjøre da selvfølgelig) og erfaringer, og en får nye sjanser 😊 Anonymkode: afbe2...228 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:30 #10 Skrevet søndag kl. 12:30 TS, jeg forstår deg veldig godt. Bedriften vår gikk konkurs i fjor, og selv om jeg vet at det ikke var min feil, selv om vi var mange i samme båt, føltes det som å få sparken, som et stort nederlag. Det var et svart hull mentalt i flere måneder. Jeg husker da det skjedde, sa jeg til meg selv at jeg ikke fortjente å spise, og laget meg kun én brødskive i stedet for to. Det påvirker meg fortsatt. Jeg har en jobb nå, men venter nesten på at noe skjer igjen… Anonymkode: 668f4...e39 1 1
Durancell Skrevet søndag kl. 12:32 #11 Skrevet søndag kl. 12:32 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Relativt nyutdannet, og det er i en litt selvstendig jobb i kommunen. Tror ikke leder og fag sykepleier liker meg, og det har selvfølgelig gått utover min selvtillit som har gjort til at jeg har slitt med konsentrasjon, fordi alt jeg har tenkt på er dette, og selvfølgelig da endt opp med å gjøre slurvefeil. Anonymkode: 80207...86d Hjemmetjenesten? Er det det, så er det ikke bare bare å begynne som fersk sykepleier. Det er veldig mye ansvar og ofte er du eneste sykepleier på vakt. Jeg jobber i hjemmetjenesten selv, men ikke som sykepleier. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:35 #12 Skrevet søndag kl. 12:35 Så leit å høre. Det skal jo ganske mye til å ikke få beholde jobben etter prøvetiden, har du gjort mye feil eller? Anonymkode: cf144...a1c 5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:38 #13 Skrevet søndag kl. 12:38 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så leit å høre. Det skal jo ganske mye til å ikke få beholde jobben etter prøvetiden, har du gjort mye feil eller? Anonymkode: cf144...a1c Egentlig ikke, men jeg har nok vært litt utrygg i enkelte situasjoner, men ingen store feil. Det har jeg ikke gjort. Anonymkode: 80207...86d
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:21 #14 Skrevet søndag kl. 14:21 Her er jo spørsmålet hvorfor du ikke få fortsette, for etter min erfaring skal det veldig mye til å ikke la folk fortsette i jobben (er spl selv forresten). Det er gjerne rekrutteringsvansker, og har man fått tak i folk skal det være store mangler som gjør at man ikke lar noen fortsette, mangler man mener ikke vil rette seg med litt erfaring, rutiner og trygghet i jobben. Hva du mener med litt slurvefeil er ikke godt å si, men de felste sykepleiere har ikke slurvefeil. De har ting de ikke får tid til, ikke gjør perfekt, glemmer eller ikke fikk til, men ikke slurvefeil. Kanskje du mp jobbe litt med innstillingen din? Uansett er det jo bare p søke ny jobb, trengs folk over alt. Anonymkode: 817cd...b6e 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:54 #15 Skrevet søndag kl. 16:54 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Relativt nyutdannet, og det er i en litt selvstendig jobb i kommunen. Tror ikke leder og fag sykepleier liker meg, og det har selvfølgelig gått utover min selvtillit som har gjort til at jeg har slitt med konsentrasjon, fordi alt jeg har tenkt på er dette, og selvfølgelig da endt opp med å gjøre slurvefeil. Anonymkode: 80207...86d Helsevesenet. Jeg er så lei av de sterke personlighetene hvor de sterkeste "sjefsykepleierene" som på ingen måte egentlig er sjef benytter hersketeknikker mot de litt mer forsiktige med dårlig selvfølelse. Sånne som deg. Engler i hvitt? Joda mot pasienter....Kjære herr Hansen hvordan går det med Dem i dag da? Men jeg vil heller si djevler mot sine medkollegaer. Jeg er i allefall mentalt på leit etter en annen bransje Anonymkode: d3e63...ba2 2 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:44 #16 Skrevet søndag kl. 17:44 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Helsevesenet. Jeg er så lei av de sterke personlighetene hvor de sterkeste "sjefsykepleierene" som på ingen måte egentlig er sjef benytter hersketeknikker mot de litt mer forsiktige med dårlig selvfølelse. Sånne som deg. Engler i hvitt? Joda mot pasienter....Kjære herr Hansen hvordan går det med Dem i dag da? Men jeg vil heller si djevler mot sine medkollegaer. Jeg er i allefall mentalt på leit etter en annen bransje Anonymkode: d3e63...ba2 Har du opplevd det samme som meg? Det er dessverre veldig mange sterke personligheter på denne arbeidsplassen ja, så jeg kommer på en måte litt til kort 😔 Anonymkode: 80207...86d 1 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:52 #17 Skrevet søndag kl. 17:52 Ta tilbakemeldingene til etterretning, rist av deg skuffelsen, krum nakken og søk jobb i stilling av en litt annen karakter. Vi lærer av våre feil, men da nytter det ikke skylde på andre. Anonymkode: a4413...ad3 5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:54 #18 Skrevet søndag kl. 17:54 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du opplevd det samme som meg? Det er dessverre veldig mange sterke personligheter på denne arbeidsplassen ja, så jeg kommer på en måte litt til kort 😔 Anonymkode: 80207...86d Det har jeg. Vil ikke gå så voldsomt inn i detalj og mange eksempler pga gjenkjennelighet. Men kan gå inn på to eksempler. Jeg glemte en laptop som var logget av og lukket på et annet bord enn på kontoret og en ubrukt hanske hadde falt fra pakken og på et gulv. Fikk en melding der fremstilles som så alvorlig at man skulle trodd det var snakk om å slå en bruker eller noe slikt. Anonymkode: d3e63...ba2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:08 #19 Skrevet søndag kl. 18:08 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det har jeg. Vil ikke gå så voldsomt inn i detalj og mange eksempler pga gjenkjennelighet. Men kan gå inn på to eksempler. Jeg glemte en laptop som var logget av og lukket på et annet bord enn på kontoret og en ubrukt hanske hadde falt fra pakken og på et gulv. Fikk en melding der fremstilles som så alvorlig at man skulle trodd det var snakk om å slå en bruker eller noe slikt. Anonymkode: d3e63...ba2 Fant du deg ny jobb da? Anonymkode: 80207...86d
petterm Skrevet søndag kl. 18:25 #20 Skrevet søndag kl. 18:25 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Føler meg som den eneste i hele verden, som må igjennom dette, og har det helt grusomt!😢 Er sykepleier, som alle skriker etter, og jeg har oppriktig et ønske om å gjøre en god jobb, allikevel har jeg endt opp i en situasjon som går på at jeg ikke får beholde jobben etter prøvetiden. Noen som vil dele råd eller erfaringer? Anonymkode: 80207...86d Har du fått veiledning og oppfølging o prøvetiden? Selv om det er prøvetid så skal en oppsigelse være saklig begrunnet. Det er krav til drøftingsmøte før du blir sagt opp. Har du fått tilbakemeldinger og oppfølging underveis? Oppsigelsesvernet i Norge er sterkt. I praksis er det noe lettere å si opp folk i prøvetiden, men det forutsetter at arbeidsgiver gir veiledning og gir deg mulighet til å forbedre deg i prøvetiden. Det som ofte skjer er at arbeidsgiver lar det skure og gå i prøvetiden uten at man gjør en innsats for at man skal kunne rette opp det som ikke fungerer. Jeg håper du er organisert! 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå