Gå til innhold

Paris med ungdommen - tips til gode hoteller og evt annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

skal til Paris med ungdommen i februar. 
ønsker å Bompi et hotell som har ok pris, men samtidig ligger greit og er koselig. 
noen gode tips?  Skal besøke de kjente stedene, men hvis noen har tips om koselige restauranter/cafeer/små butikker som ikke «alle kjenner til», setter jeg pris på innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bompibjørnene?

Anonymkode: 34843...872

Skrevet

Vi bodde på adagio apart Hotel val d’europe med våre tenåringer. Det er et Disney partner Hotel.

det oppfylte alle våre kristelige: 

- Det er rett ved et gigantisk kjøpesenter (kan lett bruke en hel dag/to dager der. 

- rett ved en village med merkevareoutlet

- masse restauranter/frokoststeder i umiddelbar nærhet, også på kjøpesenteret. 

- shuttlebus til Disneyland 

- kjøkken med mulighet for å lage egen mat/frokost. 

- svømmebasseng 

hotellet var ikke fancy, men vi reiste med alle barna (som alle er tenåringer som har noe ulike behov), så vi var ikke på hotellet annet enn for å sove og spise frokost/kveldsmat. Det var et lite stykke å gå til toget/t-banen (typ 10 min), men det var helt overkommelig. Det var godt med reisemuligheter inn til sentrum. Det var et trygt område (i motsetning til i Paris sentrum), der vi lot barna få gå fritt på kjøpesenteret og reise til Disneyland. Parkering etc. var inngjerdet. 

husk at Paris er omtalt som en av de farligste byene i Europa, men mest kiriminslitet, vold, tyverier, svindel etc. jeg ville definitivt holdt meg unna sentrum. 

Anonymkode: f07e8...1f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bompibjørnene?

Anonymkode: 34843...872

Haha, mente bo på et hotell*

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi bodde på adagio apart Hotel val d’europe med våre tenåringer. Det er et Disney partner Hotel.

det oppfylte alle våre kristelige: 

- Det er rett ved et gigantisk kjøpesenter (kan lett bruke en hel dag/to dager der. 

- rett ved en village med merkevareoutlet

- masse restauranter/frokoststeder i umiddelbar nærhet, også på kjøpesenteret. 

- shuttlebus til Disneyland 

- kjøkken med mulighet for å lage egen mat/frokost. 

- svømmebasseng 

hotellet var ikke fancy, men vi reiste med alle barna (som alle er tenåringer som har noe ulike behov), så vi var ikke på hotellet annet enn for å sove og spise frokost/kveldsmat. Det var et lite stykke å gå til toget/t-banen (typ 10 min), men det var helt overkommelig. Det var godt med reisemuligheter inn til sentrum. Det var et trygt område (i motsetning til i Paris sentrum), der vi lot barna få gå fritt på kjøpesenteret og reise til Disneyland. Parkering etc. var inngjerdet. 

husk at Paris er omtalt som en av de farligste byene i Europa, men mest kiriminslitet, vold, tyverier, svindel etc. jeg ville definitivt holdt meg unna sentrum. 

Anonymkode: f07e8...1f1

Dette ligger jo utenfor Paris, og tenk å dra til en av verdens vakreste byer for å gå på kjøpesenter, kunne like gjerne dratt på Sandvika Storsenter, og spart flybilletten. 

Det er ikke farlig å bo midt i Paris, men som i alle store byer, skal man passe på verdisakene sine. 

Jeg har bodd her noen ganger, veldig hyggelig Hotel 😊

https://www.hotellesdamesdupantheon.com

Anonymkode: d6752...d0a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har likt meg på Hotel Le Clos Medicis

https://closmedicis.com/

Da er du bokstavelig talt rett rundt hjørnet for Jardin du Luxembourg. Og en togstasjon der toget til og fra flyplassen (CDG) stopper. Det går også tog direkte til Versailles der, om dere har tenkt dere dit. Generelt enkelt å komme seg rundt inne i sentrum også. 

Hotellet ligger i en ganske rolig gate. Da jeg var der hadde de ganske enkel frokost, så enkelte dager spiste jeg frokost ute. Det ligger flere kafeer og restauranter i nærheten.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dobbelpost!

Endret av Skogkatten
Skrevet

Var med min datter i Paris i August og vi bodde på Hotel Ritz Paris. Veldig fint, veldig hyggelig, sentralt. De har både basseng og bakgård der. Det er noe dyrt, men veldig fin plass. Anbefales :hjerte: 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...