Gå til innhold

Hva er det med de som selger ting med støv?

Anbefalte innlegg

Skrevet
uglejenta skrev (5 timer siden):

Jeg kjøper heller aldri klær eller andre ting hvor selger har skrevet «trenger en vask»

Har en kjenning som tjener ganske gode penger på slike som deg.
Han kjøper spesifikt ting som må vaskes.
Så vasker han tingene, gir dem litt kjerlighet.

Selger med ganske syk profitt av og til.

Bor i en by med mye studenter, og utnytter at hva som selges, og hva som ønskes varierer gjennom året.
En student som selger en 5 år gammel vaskemaskin som ser helt for jævlig ut er knall profitt etter en times vasking og salg til neste student som ikke har penger til å kjøpe ny ;) 

Anonymkode: e6f2c...d0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ryddet i garasjen og da kan jeg gjerne legge ut ting på finn uten å tørke støv av tingene. ☺️ Betyr ikke at de har stått ute!  Tørker over før noen skal se på det. 

Anonymkode: b05ff...dad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så ting som har stått i uthus men tas inn og tørkes over før bilder tas kjøper du?

Anonymkode: 23f07...df6

Da viser det at det er en selger som bryr seg om tingene. Og det tiltrekker min oppmerksomhet. Jeg er ikke en som MÅ kjøpe ,så jeg siler godt. 

Anonymkode: bbb2c...002

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når jeg selger ting dødsbillig skriver jeg «trenger en vask».

Litt av poenget for meg er å slippe jobb med det jeg skal bli kvitt.

Mye fordi jeg da gjerne selger mye på samme tid grunnet flytting eller oppussing. Når jeg gir bort, gir jeg bort slik det er.

Jeg er heldigvis voksen nok til å bestemme dette selv og kritikk rundt det angår meg ikke.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tørker ikke over eller reparerer. Det er tatt forbehold i prisen som er " gi bort pris". Gidder rett og slett ikke vaske og styre for å gi bort ting nærmest gratis. Solgt blir det okke som. Er det noe dyrt er det en annen sak. 

Anonymkode: fb792...e3a

• Liker 1
Skrevet

Om ting selges for omtrent gi bord pris synes jeg det er innafor. Det er en del som sparer mye penger på å være villig til å kjøpe noe som trenger en enkel vask eller litt reparasjon. For oss andre som foretrekker at det vi kjøper er pent brukt og ivaretatt er det bare å bla forbi annonsene. Jeg tenker det er rom for både og i sirkulærøkonomien. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du var heldig du tross alt. Jeg kjøpte et nesten helt nytt klosett på Finn . Men når jeg kom hjem oppdaget jeg bæsjeflekker under ringkanten. 🤢

Anonymkode: c0003...865

Klosett er det siste jeg ville kjøpt brukt. Det blir som å kjøpe brukte undingser.

Anonymkode: 1d99d...3d0

Skrevet

Det kan selvsagt være flere grunner til det, men én kan jo rett og slett være for å signalisere at jeg skal du ikke forvente det altfor mye av varen.

Anonymkode: 7af43...5f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg tørker ikke over eller reparerer. Det er tatt forbehold i prisen som er " gi bort pris". Gidder rett og slett ikke vaske og styre for å gi bort ting nærmest gratis. Solgt blir det okke som. Er det noe dyrt er det en annen sak. 

Anonymkode: fb792...e3a

Det som er interessant, er jo at en god del av disse med flekkete/uvaskede klær priser seg likt som dem som selger rene klær. 

Anonymkode: 3b9e4...4f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...