Gå til innhold

Hva er det med de som selger ting med støv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med de som legger ut på Finn og andre salgssider møbler og ting med støvlag på? Jeg hadde aldri kjøpt slik for da vet man at det står ofte i uthus og da kan det være mus og andre ting som har ødelagt tingene og. Hva tenker du? 

Anonymkode: bbb2c...002

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så ting som har stått i uthus men tas inn og tørkes over før bilder tas kjøper du?

Anonymkode: 23f07...df6

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Latskap. Tenker at det er kjøper sitt ansvar å tørke bort støvet tipper jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det med de som legger ut på Finn og andre salgssider møbler og ting med støvlag på? Jeg hadde aldri kjøpt slik for da vet man at det står ofte i uthus og da kan det være mus og andre ting som har ødelagt tingene og. Hva tenker du? 

Du var heldig du tross alt. Jeg kjøpte et nesten helt nytt klosett på Finn . Men når jeg kom hjem oppdaget jeg bæsjeflekker under ringkanten. 🤢

Anonymkode: c0003...865

Skrevet

Jeg kjøper heller aldri klær eller andre ting hvor selger har skrevet «trenger en vask» «går sikkert bort i vask» «er enkelt å fikse» eller lignende. Fiks tingene dine selv før du selger! Jeg tipper disse selgerene er late folk som ikke har tatt godt vare på tingene sine, og derfor kan være i dårligere stand enn forventet 

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
uglejenta skrev (4 minutter siden):

Jeg kjøper heller aldri klær eller andre ting hvor selger har skrevet «trenger en vask» «går sikkert bort i vask» «er enkelt å fikse» eller lignende. Fiks tingene dine selv før du selger! Jeg tipper disse selgerene er late folk som ikke har tatt godt vare på tingene sine, og derfor kan være i dårligere stand enn forventet 

Samme her, synes også de er ganske dumme. Mister en del potensielle kjøpere ved å være late. Jeg kjøper heller aldri fra slike folk.

Anonymkode: 9da02...2f3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare latskap?

Samme med dem som legger ut skjorter som er så krøllete at det ser ut som de har tørket dem sammenkrøllet. Er det så tungvint å stryke?

Og helt enig med bruker over, «har en flekk, men den går sikkert av i vask»?!

Anonymkode: 3b9e4...4f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så ting som har stått i uthus men tas inn og tørkes over før bilder tas kjøper du?

Anonymkode: 23f07...df6

Ikke nødvendigvis tas inn, men det minste de kan gjøre er vel å tørke ting rene?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de selger varene til svært lav pris så skjønner jeg godt at de ikke gidder å anstrenge seg, men om de ønsker å få en god pris eller selge til høystbydende, så bør de nok gjøre en innsats.
På den annen side så er det jo ikke noe som går ut over andre enn selger. Hvis selger mister et salg fordi vedkommende er giddalaus, så er jo det deres problem. Hvorfor irritere seg over sånt som kjøper? Det er jo bare å la være å kjøpe.

Anonymkode: 8c7b7...47e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hva slike selgere tenker "folk er desperate så de kjøper sikkert uansett"? 

Skjønner de ikke at de høyner sjansen for salg ved å gjennomføre innsats? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis de selger varene til svært lav pris så skjønner jeg godt at de ikke gidder å anstrenge seg, men om de ønsker å få en god pris eller selge til høystbydende, så bør de nok gjøre en innsats.
På den annen side så er det jo ikke noe som går ut over andre enn selger. Hvis selger mister et salg fordi vedkommende er giddalaus, så er jo det deres problem. Hvorfor irritere seg over sånt som kjøper? Det er jo bare å la være å kjøpe.

Jeg irriterer meg ikke,jeg undrer meg. 

Ts 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men spørsmålet er, hvorfor gidder dere å kjøpe ting med støv, flekker osv? Løser jo det enkelt ved å la være å kjøpe ting med de beskrivelsene.

Anonymkode: 8fc50...5f8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men spørsmålet er, hvorfor gidder dere å kjøpe ting med støv, flekker osv? Løser jo det enkelt ved å la være å kjøpe ting med de beskrivelsene.

Det er jo nettopp det vi IKKE gjør.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det må vel være innafor å undre seg over at en del ikke gidder å vaske, fjerne flekker eller støv, eller stryke krøllete klær, men ønsker penger for dem? 

Jeg kjøper jo ikke disse tingene, men synes det er litt fascinerende. Lurer på om de heller ikke gidder å vaske huset før visning?

Anonymkode: 3b9e4...4f5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Støvsugde godt da vi visste pelsbiller var et problem. 

Så personlig hadde jeg foretrukket en støvete gjenstand, da ser du jo godt om det er rester av dyr og slik på den. 

Anonymkode: 923ff...477

AnonymBruker
Skrevet

Vasker over hvis noe skal selges. Skal det gis bort så får folk ta det som det er.

Anonymkode: 6b1aa...d0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange fryktelig late, derfor

Anonymkode: e0286...70b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rydda tre dødsbo på to år. I to av boene var det eldre mennesker som bodde og i det siste var det en ungkar som bodde. Ingen av de drev med støvtørking og jeg orka faktisk ikke tørke støv av andres ting i to år i strekk så jeg skrev på annonsene at støv medfulgte, om det var dyr i husholdningen og satte prisen lavt nettop fordi det ikke var støvfritt. Stort sett lå alt jeg la ut på godt under halv pris av nypris, ofte på 1/3 av nypris. Alt var ting av samle eller bruksverdi. Og alle sikkert 300 annonsene gikk unna.

Anonymkode: f0f01...374

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo nettopp det vi IKKE gjør.

Men veldig mange gjør det, og da er det jo ingen grunn for selgere å være mer nøye. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt ting i uthus, men jeg har solgt møbler uten å grundig vaske og støvtørke dem ja. Ofte når jeg har solgt har jeg gjort det i en fei, mens jeg har masse annet å rydde i. Å ta de ekstra minuttene har ikke alltid vært prioritert. Som oftest synes jeg det er fint å tørke over, men det har vært ganger jeg ikke har gjort det. Og da synes det på bildene. Som oftest når en kjøper, kjøper en 1 ting, så jeg tenker at det som oftest går bra for folk jeg da. 

Anonymkode: 6081c...da3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...