Gå til innhold

Tørrfôr til hunder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket tørrfôr bruker du til hunden din? Jeg har hørt så mye dårlig om Hills, Royal Canin og lignende merker. Men trodde dette var gode varer? Vi brukte Royal Canin lenge, gikk gradvis over til VOM. Men syns det er litt stress og bare skulle gi VOM til hunden, spesielt i en travel hverdag med barn, ønsker derfor å kombinere med tørrfôr. Men hvilket bør jeg gå for? Han er ikke kresen, har skjønt at flere typer tørrfôr inneholder for lite kjøtt..? 

Anonymkode: a057d...aac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med Canagan til min hund.

AnonymBruker
Skrevet

Min hund elsker royal Canin, og har spist nesten bare det hele livet. Hun har hatt utrolig god og stabil helse, aldri problemer med magen eller avføring, så jeg ser ikke helt noe problem med det merket.

Anonymkode: 99189...05f

• Liker 2
Skrevet

Vi trives best med orijen tundra. Høy kjøttinnhold, og gode ingredienser. Skulle gjerne funnet et tilsvarende like godt for som er produsert i Norge eller Norden. 

Veksler litt med vom active i perioder. 

Skrevet

Må legge til at jeg har en kresen hund som aller helst skulle levd på middagsrestene våre 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min hund elsker royal Canin, og har spist nesten bare det hele livet. Hun har hatt utrolig god og stabil helse, aldri problemer med magen eller avføring, så jeg ser ikke helt noe problem med det merket.

RC har ikke kornfritt for, noe veldig mange ønsker. De har også svært lite animalske proteiner i foret og som oftest er det kun animalske biprodukter som er brukt. De første ingrediensene er ofte ris, hvete, mais, erter osv. De første ingrediensene på ing. lista bør være animalske produkter og ikke bare biprodukter. Dvs foret er ganske dyrt i forhold til ingrediensene som blir brukt.
Handler mest om hva man ønsker at hunden skal spise og hva som er best for den, ikke nødvendigvis hva hunden synes smaker best.

Anonymkode: 79754...27a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvilket tørrfôr bruker du til hunden din? Jeg har hørt så mye dårlig om Hills, Royal Canin og lignende merker. Men trodde dette var gode varer? Vi brukte Royal Canin lenge, gikk gradvis over til VOM. Men syns det er litt stress og bare skulle gi VOM til hunden, spesielt i en travel hverdag med barn, ønsker derfor å kombinere med tørrfôr. Men hvilket bør jeg gå for? Han er ikke kresen, har skjønt at flere typer tørrfôr inneholder for lite kjøtt..? 

Bruker en sjelden gang Labb fra Felleskjøpet, for å rotere på beredskapslageret.. Men lurer på hva som er stress med å gi Vom?  Det kommer jo også i boller og easypack med "burgere", lettere å håndtere enn de plastpakkede pølsene. Kan gjerne gis frossent/halvfrossent for mer knask, kjøttbollene er enkle å putte frosne rett i en Kong feks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er «stress» fordi vi reiser mye i helgene (sammen med hunden), og det da ikke alltid er like lett med vom :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes det er «stress» fordi vi reiser mye i helgene (sammen med hunden), og det da ikke alltid er like lett med vom :) 

Vi bruker frossen vom til vanlig, men har frysetørket vom med på tur feks. Veldig enkelt, veier ingenting og du trenger bare tilsette vann. 

Anonymkode: e568c...577

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Problemet med merket er at du betaler tusenvis i året for ultraprosesserte karbohydrater. Det er hverken sunt eller gunstig for hunden, og sinnsykt dyrt for eier. 

Anonymkode: e568c...577

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Acana eller orijen

Anonymkode: f6b0a...3fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skjønner. Jeg bruker som en annen skrev, frysetørket Vom/Mush på tur, ellers får de endel kyllinglår på tur, sånne enkeltpakket, for det er praktisk å pakke med. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hunden har blitt vandt til kjøtt kan det jo hende at den ikke er noe særlig fasinert for tørrfor lenger.

Hundene vi har hatt har vært helt ville etter mat, men med tørrfor kunne de sette igjen litt. Spesiellt hvis den fikk middagsrester blandet med tørrforet, da spiste den alt av middagsrestene først (vi la det underst, men den skøv tørrforet til siden og plukket ut kjøttet først, så resten av middagsrestene, og til slutt tok den det den gadd av tørfor og lot resten av tørforet bli igjen).

Anonymkode: 3784b...3c8

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Eukanuba på hundene og det fungerer helt supert. Skinnende pels, sterke negler og bygger muskler bra. 

Anonymkode: 45e7a...6b2

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker vom som hoved fór, men har og en skål med tørr fòr fremme hele tiden og det er av merket V.I.P dog  

Anonymkode: fccd9...1f7

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvis hunden har blitt vandt til kjøtt kan det jo hende at den ikke er noe særlig fasinert for tørrfor lenger.

Hundene vi har hatt har vært helt ville etter mat, men med tørrfor kunne de sette igjen litt. Spesiellt hvis den fikk middagsrester blandet med tørrforet, da spiste den alt av middagsrestene først (vi la det underst, men den skøv tørrforet til siden og plukket ut kjøttet først, så resten av middagsrestene, og til slutt tok den det den gadd av tørfor og lot resten av tørforet bli igjen).

Anonymkode: 3784b...3c8

Min erfaring er omvendt- de får sjelden tørrfôr så de syns det er skikkelig stas, jeg pleier å sammenligne med potetgull for oss. Hvis du spiser biff hver dag så er det stas med potetgull innimellom.. men gir det kun som snacks en sjelden gang, har overtatt hunder som har gått på tørrfôr og de har en fæl konsistens og abnormal mengde på avføring, samt fiser noe voldsomt. (Edit: noen dager på artsriktig mat så er avføring perfekt.) 

Endret av VisningsnavnPÅKREVD
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Acana og Orijen som er kornfritt lenge til min hund, men etter nylig besøk hos veterinær har jeg faktisk byttet til Eukanuba med korn. I følge veterinær er fôr uten korn gjerne fullt av belgfrukter i steden, og det er nå linket til hjerteproblemer hos en del hunder... Så da turte jeg ikke bruke det mer 😅. Og nei, veterinæren pushet ikke noe fôr de solgte i stedenfor. 

Fôrer 50/50 med råfôr og tørrfôr, så er det lettere å reise bort (bruker bare tørrfôr da, og det går fint). 

Anonymkode: f1a2e...579

AnonymBruker
Skrevet
VisningsnavnPÅKREVD skrev (3 timer siden):

Min erfaring er omvendt- de får sjelden tørrfôr så de syns det er skikkelig stas, jeg pleier å sammenligne med potetgull for oss. Hvis du spiser biff hver dag så er det stas med potetgull innimellom.. men gir det kun som snacks en sjelden gang, har overtatt hunder som har gått på tørrfôr og de har en fæl konsistens og abnormal mengde på avføring, samt fiser noe voldsomt. (Edit: noen dager på artsriktig mat så er avføring perfekt.) 

Gikk fra vom til tørrfôr i en periode på min, å fytti så mye avføring som kom. I tillegg til at konsistensen ble sånn at det smøres utover gresset når man plukker opp. Aldri igjen.

Anonymkode: 03160...5d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville foret på vom når dere er hjemme med en håndfull tørrfôr. Når dere er på reise ville jeg tatt med tørrforet om det ikke lar seg gjøre å ha med vom. 

Anonymkode: 24f0e...697

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...